Gå til innhold

Ønsker å bli kriminell... eller noe i den duren!

Anbefalte innlegg

Halla!

Ser på meg selv som en rimelig grei kar. Har bra familie. Ingenting å sette fingeren på med tanke på oppvekst.

Aldri gjort noe ulovlig (ja, har kjørt i 70 i 60- sonen etc). Et par parkeringsbøter er det nærmeste jeg kommer et rulleblad.

Jeg går på skole, liker å se fotball, trener litt og er generelt sett en vanlig fyr.

Dette irriterer meg. Jeg føler meg låst. Jeg føler jeg følger den vanlige syklusen "alle andre" følger, har fulgt og kommer til å følge. Jeg sitter ofte med tanker om å gjøre noe galt. Et eller annet kriminelt. Rane ettellerannet i de sene nattestunder. Gjøre litt hærverk. Jeg kunne aldri gjort noe annet enn vinningskriminalitet, og aldri stjelt fra noen som ikke hadde råd til å tape det jeg ville tatt. Jeg kunne gjerne tenkt meg å stjele noe fra f. eks Stein Erik Hagen, og gitt til Frelsesarmeen. For et kick det måtte vært!

Det jeg lurer på er om det er flere som tenker på det samme? Å bli kriminell. Å bli en fyr som ikke går til en dritkedelig jobb fra 9- 4, hvor en eller annen apekatt fra offentlig skole forteller deg hva du skal gjøre fordi han har mer info om organisasjonen enn det du har, siden han har jobba der lengre. Å ikke bli en fyr som må spare penger for å kjøpe en laptopp, når det finnes mennesker her i verden som aldri klarer å kjøpe nok laptopper før de går blakk (bokstavelig talt). Å være den personen som tar fra de rike og gir til de fattige (og putter litt i egen lomme), slik som Robin Hood. Jeg tror samfunnet hadde hatt godt av medieoppmerksomheten denne (foreløpig?) fiktive personen hadde fått. Jeg tror samfunnet kunne hatt godt av å vite hvilken vei sympatien hadde gått.

Uansett, jeg tror det er friheten som virker (befriende?) fristende. Kunne gjøre hva man vil. Kunne kjøpe hva man vil. Bestemme over seg selv.

Skal sies at jeg altfor ofte tenker på filmen "I am Legend". Jeg setter meg i hovedpersonens situasjon, og jeg liker det. Alene, kunne gjøre hva man vil. Jeg vet hva jeg hadde gjort, ned til siste detalj, hvis tilsvarende hadde skjedd i Norge. Jeg har tenkt slike tanker i utallige timer.

Flere enn meg?

Forøvrig; Da jeg var yngre drømte jeg stort sett at jeg kunne fly. Jeg tror dette har noe med at man føler seg isolert. Jeg har lest dette et eller annet sted.

Jeg er av den oppfattelsen av at mennesket har beveget seg inn i et samfunn og en kultur det ikke er rustet for.

Freddy :ph34r:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja klar over det. Har ofte tenkt på andre ting jeg kan gjøre, som ikke innebærer det å bli kriminell. Det er disse tingene jeg kommer til å satse på, kontra å bli kriminell. Det er vel heller friheten jeg misunner en kriminell. Inntil han eller hun blir bura inne da, da er det tvert i mot lite fritid.

Noen som føler det samme, av og til?

Lenke til kommentar

haha.

du føler deg ikke anderledes etter du har prøvd hash. du føler deg dum.. du føler deg ikke anderledes selv om du nasker. ( vis du er normal får du dårlig samvitighet ) du føler deg ikke anderledes selv og du har slått ned noen gutter på byn. ( du angrer. igjen vis du er normal.) osv...

vis du har tanker om og ødlege for andre i sammfunnet fåreslår jeg en god time terapi.

og vis du kjeder deg finn på noe da vel. det er veldig unormalt og trasle rundt i skogen kl 04.. men vis det er oppmerksomhet du er ute etter fåreslår jeg igjen TERAPI :)

tror du alvorlig talt at enn blir kriminel bare fordi enn vil ? de fleste har en god grunn ligende bak. ( mat til familien. gjeld osv)

det er ikke mye frihet og bli jaget og ettersøkt,.

( jeg sier ikke at kriminalitet er OK. men mange gjør gale ting for de rette grunner :) )

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er maks urettferdighet her i verden, så det er ikke rart at det stjeles og kriges. Kunne godt tenkt meg å rane en pengetransport e.l.

Det irriterer vettet av meg å tenke på hvor mye gryn f.eks. bitchene Britney og V. Beckham har å rutte med, de skulle fått oppleve en krig.

Lenke til kommentar

Det er maks urettferdighet her i verden, så det er ikke rart at det stjeles og kriges. Kunne godt tenkt meg å rane en pengetransport e.l.

Det irriterer vettet av meg å tenke på hvor mye gryn f.eks. bitchene Britney og V. Beckham har å rutte med, de skulle fått oppleve en krig.

det er ingen ting som hindrer deg i bli berømt synger, fottball spiller, media hore osv :)

Lenke til kommentar

Heh...hørt om å ha talent? Man må liksom ha det først. Dessuten vil jeg ikke bli berømt.

heh.... talent får du ved trening.

( tror ole gunnar sol skjær ble proff bare fordi han satt på rompen og var født med talent ?`)

vis du ikke vil bli berømt hva klager du over da :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hvordan er gjøre litt hærverk vinningskriminalitet? Tror de fleste har tenkt på dette, men for å tjene deg rik på det må du nok gå all in der du enten vinner mye eller taper alt. Og da må det være ekstremt gjennomtenkt med gode partnere og hele sullamitten. Lykke til. Minner meg om den 15 år gamle gutten som ranet en bensinstasjon med en kniv. Ble senere tatt av politiet siden han ble igjennkjent pga en stor kvise i pannen. Ikke det at jeg sier at du er 15 år, men er nok litt av samme tenkegang som er bak.

Lenke til kommentar

Heh...hørt om å ha talent? Man må liksom ha det først. Dessuten vil jeg ikke bli berømt.

heh.... talent får du ved trening.

( tror ole gunnar sol skjær ble proff bare fordi han satt på rompen og var født med talent ?`)

vis du ikke vil bli berømt hva klager du over da :dontgetit:

Du må nok blande inn en gigantisk dose flaks også! Jeg vet om mange som er flinkere å synge enn... Jan Thomas eller Justin Bieber, men det forandrer ikke på at dem må ta den vanlige og smale sti, mens de andre bader i penger.

Det er mange valg du kan gjøre her i livet som ingen andre tør, du må bare se mulighetene og ta noen risikoer!

Du har absolutt ingenting å tape! Ingen kan ta fra deg livet ditt og muligheten til å starte på nytt. Utdanning er et stempel som gir deg god jobb, ikke et godt liv. Rikdommer finner du over alt! Ender du opp i gjeldsfengsel så er det ikke "Game Over", du reiser deg opp og prøver en gang til.

Problemet til TS derimot, er at han vil ødelegge for andre! Ja, verden er brutal og urettferdig! Men den er ikke så forferdelig som alle skal ha den til å være, og du bidrar fint lite ved å være en umoralsk parasitt!

Ingen har sagt at livet ditt må være slik som det er! Jeg vedder en hundrelapp på at du ikke har lyst til å haike deg ned til Italia! Du vet at du har muligheten, men du tør ikke, eller kan ikke. Jeg kan ikke, eller tør! Vi har alle muligheten! Ser du hvor jeg hinter til? Du har en hel highway av ubrukte muligheter! Du må bare være mer spontan og ikke unnskylde deg selv.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Tviler på at du ville følt frihet etter et ran, snarer følt deg jaget.

Finn deg en hobby. Eller skaff deg en jobb der du kan tjene til det du vil ha.

De fleste med penger har enten jobbet hardt for de eller hatt en god forretningside.

Ingen kriminelle som kan sprade rundt og meske seg med utbytte.

Kansje du bare trenger litt spenning og noe å interesere deg i.

Hva gjør du når du kommer hjem etter jobb?

Lenke til kommentar

Skaff deg boka, The 4-hour work week. Spennende bok om en som forlater den klassiske kjedelige jobben med lav lønn og mye arbeid og går videre til en jobb med lite arbeid og god lønn. Han lover også å vise hvordan dette gjøres også videre. Har lest litt i den og den er spennende selv om jeg har min tvil på om alt er god fisk. :)

Lenke til kommentar

haha.

du føler deg ikke anderledes etter du har prøvd hash. du føler deg dum.. du føler deg ikke anderledes selv om du nasker. ( vis du er normal får du dårlig samvitighet ) du føler deg ikke anderledes selv og du har slått ned noen gutter på byn. ( du angrer. igjen vis du er normal.) osv...

og vis du kjeder deg finn på noe da vel. det er veldig unormalt og trasle rundt i skogen kl 04.. men vis det er oppmerksomhet du er ute etter fåreslår jeg igjen TERAPI :)

tror du alvorlig talt at enn blir kriminel bare fordi enn vil ? de fleste har en god grunn ligende bak. ( mat til familien. gjeld osv)

( jeg sier ikke at kriminalitet er OK. men mange gjør gale ting for de rette grunner :) )

Okei junior. Du misforstår innlegget mitt ;) Skogen kl 4??? HUH???

Skaff deg boka, The 4-hour work week. Spennende bok om en som forlater den klassiske kjedelige jobben med lav lønn og mye arbeid og går videre til en jobb med lite arbeid og god lønn. Han lover også å vise hvordan dette gjøres også videre. Har lest litt i den og den er spennende selv om jeg har min tvil på om alt er god fisk. :)

Okei, nice. Skal sjekke ut :thumbup:

Tviler på at du ville følt frihet etter et ran, snarer følt deg jaget.

Finn deg en hobby. Eller skaff deg en jobb der du kan tjene til det du vil ha.

De fleste med penger har enten jobbet hardt for de eller hatt en god forretningside.

Ingen kriminelle som kan sprade rundt og meske seg med utbytte.

Kansje du bare trenger litt spenning og noe å interesere deg i.

Hva gjør du når du kommer hjem etter jobb?

Min fritid er ikke problemet. Har plenty av interesser, det er ikke derfra jeg har lyst til å finne på noe pøbel.

Det er vel heller det å gjøre noe ulovlig som kanskje virker litt spennende. Jeg mangler ikke spenning i hverdagen. Å bli kriminell er en litt useriøs, ufornuftig, irrasjonell men allikevel tiltrekkende tanke. En av grunnene til at jeg har lyst til å prøve å rane noen er at jeg har planer om å legge omfattende planer. Selv om utbyttet er lite. For eksempel 100 000. Politiet i dette landet legger lite ressurser i å finne noen som har stjålet for så lite. Jeg ville slått til om natten, for å skåne eventuelle sjåfører, ansatte etc. Jeg ville gjort det i stillhet, planlagt så jeg etterlater så lite spor som mulig, og sikre meg på alle mulige måter. Jeg anser meg selv som en smartere person enn 15- åringer som raner Shell med kniv. Det er ikke det det er snakk om. Slike tilfeller har ofte narkogjeld som årsak.

Jeg går på BI, og har mål her i livet. Jeg ønsker ikke å ødelegge disse målene ved å få rulleblad. Jeg tror også jeg skal klare å tjene til smør på skiva, og vel så det, i fremtiden. Det er heller ikke selve handlingen det er snakk om her, men ønsket om å utføre handlingen. Altså den psykologiske årsaken.

Som Freddy Mercury sang: I want to break free...

Lenke til kommentar

haha.

Okei junior. Du misforstår innlegget mitt ;) Skogen kl 4??? HUH???

junior ? :rofl:

heng deg opp i eksemplet mitt. sure.

jeg sier bare at det er utaligjige spennende ting du kan gjøre. uten og ødlegge for andre i samfunnet.. og vis du ikke klarer og finne på noe annet enn og ødlegge. TERAPI :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...