Gå til innhold

Har problemer med ASUS Probe v. 2.20.08


Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til å få ASUS Probe til å fungerer.

Jeg har ASUS P4P800deluxe HK. Bios v 1007 (siste versjon).

Jeg har prøvd ASUS Probe v 05, 06, 07 og 08.

Når jeg starter den så kommer det opp en feilmelding som er uforståeleig tekst.

For meg så virker det slik at den ikke har kontakt med Bios eller får data fra HK.

 

Er det noen der ute som ha samme HK med samme bios som får Proben til å virke.

 

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg får 2 feilmeldinger fra Asus Probe:

 

"Exception EZero Divide in modul Asmi627h.dll at 00001EB2. Floating point division by zero"

 

etter at jeg har trykket "OK" kommer følgende melding promte:

 

"Exception EAccess Violation in modul VCL35.bpl at 0000714C. Access violation at address 4130714C in modul VCL35.bpl. Read of address 00AC10AC"

 

Jeg har P4C800 deluxe og kjører siste versjon både av BIOS (v 1008) og Probe (v 08).

 

Kjenner du deg igjen eller er det andre som gjør det?

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg ikke hjemme, reiser hjem på onsdag.

Med det som jeg husker så trur jeg at jeg får samme meldingene som deg. PROB'en virket noenlunde bra på orginal bios'en, noen måleverdier var svært ustabile. Hvist jeg ikke husket feil så var det tempen som hoppet opp og ned både under load og idle. Jeg kjører bios versjon 1007.

 

Som jeg ser så har du innstallert siste bios, v 1008. Hvilket program brukte du for å gjøre dette? Brukte du ASUS Update eller AFUDOS eller??

Jeg har ikke diskettstarsjon i min så å flashe bios med floppy vil bli vanskelig.

Lenke til kommentar

Jeg fikk også en feilmelding tidligere, det var etter en driverinstallasjon. Da hadde jeg gjort det slik at asus probe startet sammen med Windows, jeg fjernet dette, og la det til ved en senere anledning, og nå fungerer det helt fint, uten feilmeldinger :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk sett litt mer på dette i går og da ser jeg at prob'en kutter ut etter at jeg kviterer ut nevnte feilmeldinger. Feilmeldingene kommer som regel alltid i løpet av det første minuttet som PC'en er slått på.

 

Alle indikasjoner ser normale ut, bortsett fra turtallet på begge kabinettviftene. Ved jevne mellomrom (ca 15sek) får jeg en indikasjon som sier at turtallet økte til over 9000 i løpet av brøkdelen av et sekund for deretter å falle tilbake til innstilt turtall på ca 2000 o/min. Dette ser ut til å skje ved jevne mellomrom, men ikke samtidig på begge viftene (front/bak). Jeg utelukker at viftene varierer turtallet.

Lenke til kommentar

Dette problemet med viftene har jeg alltid hatt på alle mine ASUS HK.

Jeg har 3 PC'er, alle med forskjellige ASUS HK (P4P800D, P4T-E, P2B). Alle 3 har denne feilen med viftene.

Det jeg snakker om er en feilmelding som kommer ved første gangs oppstart etter innstallasjon av Prob'en. Meldingens tekst husker jeg ikke, men det jeg oppfattet var at den ikke hadde kontakt med bios og mottok ingen data.

 

Denne feilen gjelder bare det nye HK (P4P800D) og de siste Asus Prob versjonene.

 

Jeg er fortiden ikke hjemme så jeg skal se nærmere på dette når jeg kommer hjem på onsdag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...