Gå til innhold

Er på jakt etter ett enkelt tegneprogram.

Gjest member-63169

Anbefalte innlegg

Gjest member-63169

Er på jakt etter ett enkelt tegneproram, har prøvd mange nå men ingen ser ut til å fungere skikkelig sammen med tegnebrettet mitt, wacom bamboo pen&touch.

Jeg vil ha ett program med fokus på å tegne, ikke redigere, vil gjerne ha litt funksjoner som tegne rette linjer, bokser og sirker, enkel zooming og panorering, samt litt muligheter for å konfigurere programmet litt.

Eller kort sagt, jeg vil ha gamle paint med "hardness" på tegneverktøyet og support av zooming og panoreringsfunksjonen til tegnebrettet mitt.

Har prøvd:

gimp

Paint shop pro9

smooth draw 3 (bra, men har endel bugs)

paint.net

ms paint (win7 versjonen, bra men dårlige tegneverktøy og mangler trykkfølsomhet)

freehand mx

inkscape

artrage 2.6

artweaver

twisted brush

autodesk sketchbook pro

Tror jeg må formattere hd snart :/

Endret av member-63169
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-63169

Har ikke prøvd det på tegnebrettet, ser for meg at jeg drukner i funksjoner som jeg ikke trenger.

Skal prøve photoshop elements.

Endret av member-63169
Lenke til kommentar
Gjest member-63169

Hva mangler Gimp? For meg ser det ut til at Gimp har det du spør etter.

Skal prøve det litt til, men zoomingen og det funket dårlig, og alle verktøyene er gjømt under menyer. finner ikke rette linjer, sirkler og firkanter heller.

Såg litt mer på paint.net i går, ser ut til å være en kandidat likevel, bortsett fra ett par ting.

Lenke til kommentar

Hva mangler Gimp? For meg ser det ut til at Gimp har det du spør etter.

Skal prøve det litt til, men zoomingen og det funket dårlig, og alle verktøyene er gjømt under menyer. finner ikke rette linjer, sirkler og firkanter heller.

Såg litt mer på paint.net i går, ser ut til å være en kandidat likevel, bortsett fra ett par ting.

Stemmer nok at zooming er nok ikke mulig.

men.....

verktøyene ligger i eget panel, default på venstre side. Denne er konfigurerbar.

Streker: http://www.gimp.org/tutorials/Straight_Line/

Sirkler og firkanter: http://www.youtube.com/watch?v=g3lFZsjrUTo (google gir svar på mye)

Lenke til kommentar
Gjest member-63169

Tror egentlig ilustrator blir litt for mye (og adobe piratkopier er stress å installere, gidder ikke kjøpe bare for å prøve) jeg skal bare ha noe litt mer enn vanlig paint, jeg skal bruke det til å lage forelesninger på nett (med screen capture) og dataen min er ikke så yber god akkurat, videoene "lugger" litt selv med de små programmene :/

Tror kanskje jeg blir ved vanlig mspaint til jeg finner noe annet bedre. merkelig at det skal være såå vanskeilg.

Lenke til kommentar

Tror egentlig ilustrator blir litt for mye (og adobe piratkopier er stress å installere, gidder ikke kjøpe bare for å prøve) jeg skal bare ha noe litt mer enn vanlig paint, jeg skal bruke det til å lage forelesninger på nett (med screen capture) og dataen min er ikke så yber god akkurat, videoene "lugger" litt selv med de små programmene :/

Tror kanskje jeg blir ved vanlig mspaint til jeg finner noe annet bedre. merkelig at det skal være såå vanskeilg.

Stress?

*Hjelp til piratkopiering er ikke akseptert på forumet*

Kommentarer på moderering tas på PM

Kristian

mod

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...