Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ledningsnett i Audi A4 B5 (1999)


Anbefalte innlegg

Hey folks!

 

Driver å hjelper moren min med å sette inn bilstereo i Audi'en hennes

også har jeg allerede bytta ut frontsett med et Ground Zero 5.25" sett. :thumbup:

 

Men, nå var det på tide å bytte ut original spiller med en Alpine.

Har ikke fått tak i ISO-overgang, så jeg må gjøre dette på den

"tungvinte" måten (kabelskjøter på hver enkelt). Men er

litt usikker på hvilke kabler som skal være hva:

 

DSC02572.jpg?t=1281051945

 

Vil tro at den midterste ISO-kontakten er til høyttalerkabler?

Men hvilke er + og - ? Og hvilke av de to andre er +12V, styre-

strøm og jordingskabel? Er vel bare de jeg trenger å vite om...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse skal ikke kuttes nei, bare å plugge inn. Regner med du må bytte om på Rød og Gul kabel fra spilleren, men dette står godt beskrevet i monteringsanvisningen til Alpine'en.

 

Den gule er til høyttalere ja. Den svarte til venstre får du ikke brukt nå, og hun har bare høyttalere foran tydeligvis. Skal du strekke kabler til høyttalere bak, er det bare å skaffe løse pins til å sette i den gule ISO-klossen.

Lenke til kommentar

De to til HØYRE er vanlig ISO ja. ;) Den til venstre er gjerne til ekstrautstyr som multifunksjonsratt, linjeutganger til ekstra forsterker/Bose ja, men denne bilen har tydeligvis bare høyttalere foran, da den venstrekontakten bare har ledningene til ratt/CanBus. Det er ingen ledninger til noen originalmontert forsterker der.

Lenke til kommentar

Dette ordna seg. Trengte ikke å kutte nei,

grep tak i noen ISO-kontakter som passa.

Så lot jeg bare den til venstre ligge: :)

 

Den gule er til høyttalere ja. Den svarte til venstre får du ikke brukt nå, og hun har bare høyttalere foran tydeligvis. Skal du strekke kabler til høyttalere bak, er det bare å skaffe løse pins til å sette i den gule ISO-klossen.

 

Høyttalere bak, hva er det for noe?

Når jeg installerer noe så skal jeg

ikke sette inn noe bak nei. Kun front! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig klarte jeg å bomme på høyre/venste, det er bare så typisk.

 

Men er det fakta at det ikke er høyttalere bak i denne bilen? For jeg tror fremdeles den siste pluggen er til dette :p

http://forums.audiworld.com/showpost.php?p=18548359&postcount=14

 

(Selv om jeg ser at pluggen i diagrammet ikke ligner stort, men ledningsantallet er det samme).

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Selvfølgelig klarte jeg å bomme på høyre/venste, det er bare så typisk.

 

Men er det fakta at det ikke er høyttalere bak i denne bilen? For jeg tror fremdeles den siste pluggen er til dette :p

http://forums.audiworld.com/showpost.php?p=18548359&postcount=14

 

(Selv om jeg ser at pluggen i diagrammet ikke ligner stort, men ledningsantallet er det samme).

 

Det er ikke høyttalere bak nei, verken i dørene eller i hattehylla.

Dessuten har den kontakten 3 kabler, måtte isåfall vært 4 stykk! :)

Lenke til kommentar
Når jeg installerer noe så skal jeg

ikke sette inn noe bak nei. Kun front!

Greit nok, er med deg på den, men nå er jo ikke dette egentlig din bil, og om modern ikke vil ha en forsterker eller en basskasse inn i bilen senere, vil jo et par 6,5" GZ av samme type som foran gi en bedre bassopplevelse enn det blir nå, så å plugge inn dette på ledig plass i spillerens forsterker ser jeg ikke på som noen stor sjelsmessig undergang... ;)

 

Men er det fakta at det ikke er høyttalere bak i denne bilen? For jeg tror fremdeles den siste pluggen er til dette

http://forums.audiwo...59&postcount=14

 

(Selv om jeg ser at pluggen i diagrammet ikke ligner stort, men ledningsantallet er det samme).

Ja, hadde bilen hatt den pluggen og de kablene montert på de stedene, så hadde du hatt helt rett. Men h*n har disse pluggene:

 

20080304025653_img2.jpg

 

Har bilen originalforsterker, skulle det vært 4 eller 6 ledninger fra nederste klossen helt på høyresiden. Bildet av bilens kloss viser kun noen styreledninger som går til midten av klossen.

Endret av transmedia.no
Lenke til kommentar

Greit nok, er med deg på den, men nå er jo ikke dette egentlig din bil, og om modern ikke vil ha en forsterker eller en basskasse inn i bilen senere, vil jo et par 6,5" GZ av samme type som foran gi en bedre bassopplevelse enn det blir nå, så å plugge inn dette på ledig plass i spillerens forsterker ser jeg ikke på som noen stor sjelsmessig undergang... ;)

 

Hehe, ikke min bil nei, men jeg som installerer i den - og eieren

har til og med sagt at hun bare vil ha fronthøyttalere i den såeh...

 

Men "out of the box" leverer dette GZ-settet overraskende bra med

midbass/bass, merker faktisk ganske stor forskjell på med og uten

HPF på 80hz (blir å kjøre med det av siden det ikke er noe sub).

Diskanten var litt intens, men dempa 9db på delefiltrene, ble greit. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...