Gå til innhold

PC til gaming (8-10k) Basert på Maccan sin komp post.

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å kjøpe meg ny pc da den gamle begynner å bli småsliten da den er over 2 år gammel.

Ut ifra komponentguiden til Maccan har jeg prøvd å sette sammen en pc som passer til mitt bruk som primært er gaming. Jeg har lyst til å bestille alt fra samme side, i dette tilfellet Netshop og lurer derfor på noen ting siden de ikke har alle komponentene han anbefaler.

Her er oppsettet jeg har laget:

pcforslag.jpg

Så det jeg primært lurer på er om grafikkortet er et bra valg eller om det finnes bedre valg til rimeligere pris på Netshop? Også tips om andre komponenter som kan endres mottas med stor takk :)

Fredrik

Endret av Fredrikzx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha! Jeg må jo si jeg syntes det ser bra ut.

Nå ser jeg ikke helt hvilken versjon av 5870 kortet du har valgt, men referanse kortet er godt i seg selv uansett.

Jeg ville tittet om Dustin Home eller Amentio kan skaffe det billigere for deg :)

Lenke til kommentar

Ja regner med jeg kunne fått det billigere andre steder, men grunnen til at jeg velger netshop er fordi de har en monteringspakke. Siden jeg ikke liker "ferdigpcer" man kan kjøpe og ikke er helt stødig på å bygge pcen selv syns jeg det er greit å velge komponenter selv men at de setter det sammen. :p

Og regner med dette ikke finnes på Amentio?

Dette er kortet forresten: Skjermkort

Lenke til kommentar

Okey, har gjort noen endringer å kommer frem til dette. Noe jeg synes blir litt for dyrt.

jejejeje.jpg

Så da har jeg noen spørsmål:

- Hvor viktig/mye har det å si å kjøre OS fra en SSD i stedet for en vanlig HD?

- Er det nødvendig med det grafikkortet eller kan jeg velge noe billigere uten å ødelegge mye ytelse?

- Eventuelt andre ting jeg kan kutte kostnader på uten å ødelegge mye ytelse?

Lenke til kommentar

465 kort er vel absolutt null vits. 460 GTX er et MYE bedre kort, og når han har et AMD oppsett et vel ATI kort å foretrekke mtp oppgraderinger.

Hovedkortet er knallbra, men kanskje litt overflødig, du kunne sett på Asus M4A89TD PRO som er et par lapper billigere.

Nei, du vil ikke miste veldig mye ytelse med fra 5870 fra 5850, men personlig ville jeg enten gått all out med 5870, eller gått for et i5/ 460 GTX oppsett med mulighet for SLi senere.

Asus V2 5870, har et svært bra kjølesystem, så jeg anbefaler med glede den, slik som Pasifist sa

Hvis du først har pengene så vil du ha stor glede av SSD, men det er ingen nødvendighet.

Gå for HX 750W, den er ikke veldig mye dyrere enn Misten, og er en langt bedre PSU.

Alt i alt er det et utrolig sterkt oppsett du har nå, men hvis du vil spare penger er jo det å enten skippe SSD eller gå ned til 5850 greie måter å gjøre det på, og hovedkortet kan godt byttes. Ikke like sterkt til klokking som Crosshair IV, og Crosshair er egentlig et ganske rimelig kort tatt i betraktning av hva du får.

Ikke bytt PSUen til Mist, det vil jeg gjerne si :)

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Du burde gå for denne versjonen av skjermkortet: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=148896

Skal sies at den finnes billigere på andre nettbutikker, bare pass på at det står V2 et eller annet sted i forbindelse med den. Har god kjøleløsning og lite støy ved load. Trust me, det jeg sier har jeg fra Maccan :D

Da hadde jeg flaks, av en helt annen grunn avbestilte jeg nettopp versjon 1 av ASUS 5870, og da begynte jeg å lure på hva som var forskjellen mellom de to helt like kortene på specsa, men ikke på bildet! Så tok turen innom her og første posten jeg slumper innom (som bare var av nysgjerrighet) forklarte meg det :) Det blir lett V2 på meg ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...