Fjoslen Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Heihei, er ute etter en kraftig router. Routeren skal brukes under lan som aksesspunkt og må defor å kunne takle mye trafikk. Ellers blir routeren å stå hjemme hos meg hvor den bl.a. kommer til å bli brukt til streaming og flytting av data. Det jeg er ute etter er da høy hastighet over trådløst Gigabit LAN Kunne takle mange klienter som bruker litt trafikk. Makspris: 3500. Om dette er mulig da Så hvilken router vil passe mitt behov? Lenke til kommentar
Doktor9 Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Hva med denne da? Meget stabil, takler mye trafikk. Har i tillegg dualband, altså trådløs nettverk på to forskjellige frekvenser som kan kjøre samtidig. Hatt denne selv i halvt år ca., og er veldig fornøyd. http://www.dustinhome.no/pd_5010153986.aspx Endret 6. august 2010 av Doktor9 Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) http://www.smallnetbuilder.com/index.php?option=com_wireless&Itemid=200 Som du ser, så slår Netgears WNDR3700 lett WRT610N. Den vant også i siste utgave av Hjemme PC der de testet trådløse rutere. https://prisguiden.no/produkt/107393 Endret 6. august 2010 av Glenn Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 De hastighetene som er målt der, er med 20MHz båndbredde. På 5GHz vil man ha 40MHz båndbredde og dermed inntil den doble hastigheten. WNDR3700 er nok en bra router, siden den har mye RAM (64MB) og dual band. Støttes også av DD-WRT om man skulle ønske flere funksjoner. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Asus RT-N16 er også en router du bør vurdere. Den har merkelig nok ikke dualband, selv om den har chipset som takler det. (Fy, Asus!). Det er en av de beste routerne om du bruker laster ned mye via P2P/BitTorrent. Støtter opp til 300.000 connections samtidig. Den støtter også DD-WRT som WRT610N og WNDR3700. Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Ser ut til at det blir 3700 da Om ikke noen er fryktelig imot dette Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Ser at det er 2 versjoner av 3700 ute. En vanlig og en Premium utgave er det noen forskjell på disse? Endret 15. august 2010 av DeDDi Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Premium er i dette tilfellet samme greie som å skrive "Gaming" foran. Endel dyrere for nøyaktig samme innhold Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Ser også på anbefalingene på komplett hvor det ikke blir satt så stor pris på akkurat denne routeren. Folk beskriver den som ustabil, dårlig rekkevidde m.m. Har også begynt å tenke på om det kan være lurt å ha mulighet til å montere på en større antenne når der er mange deltakere fordelt uteover en middels flerbrukshall.? Endret 16. august 2010 av DeDDi Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Det har vært en del problemer med ustabilt WLAN med eldre revisions (tidligere versjoner) av denne modellen. Dette er løst i de nyeste (rev 4) og med nyeste firmware. REV4-board har de nyeste WNDR3700 og WNDR37AV (samme router, under annet navn og dyrere). De nyeste WNDR3700/AV har R21 i barcoden på esken. Komplett.no var ikke behjelpelig med å fortelle hvilken rev. de hadde, så jeg kjøpte den i en fysisk butikk hvor jeg kunne sjekke det selv. Du kan dessuten flashe med DD-WRT eller OpenWRT om du ønsker enda bedre fleksibilitet. Jeg har ikke hatt noe problemer med WNDR3700 så langt. Anbefaler Netgears forum, her står det nye nyttige innlegg. http://forum1.netgear.com/forumdisplay.php?f=105 Endret 16. august 2010 av Glenn Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Hvis det er slik du sier så skal jeg ta kontakt med noen nettbutikker å høre. Skal også gå innom Elkjøp å se. Takker for all hjelpen MEn hvordan er det når det kommer til mulighet for tilkobling av ekstern antenne? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Hvis det er slik du sier så skal jeg ta kontakt med noen nettbutikker å høre. Skal også gå innom Elkjøp å se. Takker for all hjelpen MEn hvordan er det når det kommer til mulighet for tilkobling av ekstern antenne? Ja, gå i fysisk butikk. Jeg tror nok Komplett.no har de nyeste versjonene, men man kan jo aldri være sikker. Tilkobling av ekstern antenne er ikke mulig uten å skru opp selve routeren. Det gjør du på egen risiko og garanti. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Hva med en server? Ta en rævva maskin, hiv inni et nettverkskort og fyr inn Clear OS. Funka bra i våre LAN. Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Nå er det slik at dette skal brukes hjemme i leiligheten når det ikke arrangeres LAN. Har heller ikke plass til noe særlig med servermaskin heller.Må få plass i TV benken Lenke til kommentar
protx Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) ... Endret 25. august 2010 av Hårek Fjernet salgsannonse. Kjøp og slag er ikke tillatt på Forumet. Lenke til kommentar
grooovy Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 http://www.linksysbycisco.com/EU/en/products/WRT610N Anbefales Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå