Gå til innhold

Ute etter KRAFTIG router

Anbefalte innlegg

Heihei, er ute etter en kraftig router. Routeren skal brukes under lan som aksesspunkt og må defor å kunne takle mye trafikk. Ellers blir routeren å stå hjemme hos meg hvor den bl.a. kommer til å bli brukt til streaming og flytting av data.

Det jeg er ute etter er da høy hastighet over trådløst

Gigabit LAN

Kunne takle mange klienter som bruker litt trafikk.

Makspris: 3500.

Om dette er mulig da :p

Så hvilken router vil passe mitt behov? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus RT-N16 er også en router du bør vurdere. Den har merkelig nok ikke dualband, selv om den har chipset som takler det. (Fy, Asus!).

Det er en av de beste routerne om du bruker laster ned mye via P2P/BitTorrent. Støtter opp til 300.000 connections samtidig.

Den støtter også DD-WRT som WRT610N og WNDR3700.

Lenke til kommentar

Ser også på anbefalingene på komplett hvor det ikke blir satt så stor pris på akkurat denne routeren. Folk beskriver den som ustabil, dårlig rekkevidde m.m. Har også begynt å tenke på om det kan være lurt å ha mulighet til å montere på en større antenne når der er mange deltakere fordelt uteover en middels flerbrukshall.?

Endret av DeDDi
Lenke til kommentar

Det har vært en del problemer med ustabilt WLAN med eldre revisions (tidligere versjoner) av denne modellen.

Dette er løst i de nyeste (rev 4) og med nyeste firmware.

REV4-board har de nyeste WNDR3700 og WNDR37AV (samme router, under annet navn og dyrere).

De nyeste WNDR3700/AV har R21 i barcoden på esken. Komplett.no var ikke behjelpelig med å fortelle hvilken rev. de hadde, så jeg kjøpte den i en fysisk butikk hvor jeg kunne sjekke det selv.

Du kan dessuten flashe med DD-WRT eller OpenWRT om du ønsker enda bedre fleksibilitet.

Jeg har ikke hatt noe problemer med WNDR3700 så langt.

Anbefaler Netgears forum, her står det nye nyttige innlegg.

http://forum1.netgear.com/forumdisplay.php?f=105

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Hvis det er slik du sier så skal jeg ta kontakt med noen nettbutikker å høre. Skal også gå innom Elkjøp å se.

Takker for all hjelpen :)

MEn hvordan er det når det kommer til mulighet for tilkobling av ekstern antenne?

Ja, gå i fysisk butikk. Jeg tror nok Komplett.no har de nyeste versjonene, men man kan jo aldri være sikker.

Tilkobling av ekstern antenne er ikke mulig uten å skru opp selve routeren.

Det gjør du på egen risiko og garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...