Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor skal skifte ut modemet mitt ...


Anbefalte innlegg

Fikk en lapp i postkassa idag om at det kommer noen snart som skal installere nytt bredbåndsmodem ...

Jeg har da det gamle alfaNETT modemet, samt den gamle alfaNETT abbo'en.

 

Er det flere som har hørt om dette skiftet? hjemmesiden til telenor avidi sier ingenting (duh) ...

 

 

(vikke ha dumt modem som jeg må låse opp porter og dritt samt få mitt abbo endret til telenors 512/128 (alfaNETT's: 512/320)

 

Noen som kan litt mer om det som skjer enn det telenor informerer om? :shrug:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

har selv alt fått dette nye modemet...

 

alfanett sin hastighet var 512 / 256 men det er uansett dritt at avidi setter ned hastigheten :evil:

 

Forøverig gir disse nye modene oss som kunder full duplex (dvs uavhengige ned og opplastningshastigheter, folk som sharer for mye på kazaa kan ikke lenger øddelegge for resten av oss)

 

denne nye modem platformen er et pilotprosjekt i oslo og bærum

 

jeg kjenner enn kar som jobber i avidi som jeg kan sende enn mail hvis det var noe spes du ikke har fått svar på :wink:

Lenke til kommentar

Forøverig gir disse nye modene oss som kunder full duplex (dvs uavhengige ned og opplastningshastigheter, folk som sharer for mye på kazaa kan ikke lenger øddelegge for resten av oss)

 

 

 

Full duplex løser ikke problemer med at nedlastings hastigeten synker når noen laster opp fra deg. All nedlasting krever nemlig at den du laster ned fra får bekreftelses-pakker fra deg. Hvis opplastings båndbredden er brukt opp av andre ting, så vil ikke disse pakke komme fram fort nok, og nedlastingen går tregere. 128kbit opplasting er et mareritt for de som driver med fildeling, finn et bedre abo....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...