japsenpapsen Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hei folkens, har et spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med Det er kanskje dumt å spørre om, jeg vet ikke (er fortsatt nybegynner når det gjelder oppussing!). Jeg bor i en stor toroms i 4. etasje i en bygård i Oslo fra 30-tallet (tror det er 1934). Per i dag synes jeg planløsningen er litt dum: Stue i den ene enden, så soverom, så kjøkken. Hvis det er mulig (og ikke alt for dyrt) ønsker jeg å flytte kjøkkenet inn i stua, og bruke dagens kjøkken til et ekstra soverom eller arbeidsrom. Såvidt jeg har forstått er det først og fremst rørene som er utfordringen da. Nå har det seg slik at naboen har kjøkken "på den andre siden" av den ene stueveggen min. Dvs. at det er vannrør inne i veggen et sted. Det jeg lurer på er det vil være mulig å koble seg opp mot disse rørene? Noen som vet det? I bygården er det sentralfyr med varme og varmtvann inkludert, så tror ikke det blir noe problem i forhold til å dele på regningen på strømforbruket til varmtvann feks. Jeg laget en enkel planløsning i paint, ikke så proff men dere får vel et inntrykk: Noen som har gode råd eller innspill? Og dersom dere tror at det er mulig: Noen ca. anslag på hvor mye rørlegger-arbeidet vil koste? (altså om jeg må regne med tre, fire, 10 eller 20 tusen, sånn ca) (hadde bygården hatt vaktmester kunne jeg jo bare spurt ham, men vi er en vaktmester-fri bygård dessverre..) mvh Olav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå