Kalinken Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 spørsmålet er om du som mann hadde godde slått ei jente tilbake, Blir litt som om en 12 årig gutt skal yppe med en 17 åring. Sure du kan grisejule gutten men hva beviser det? Nei, jeg synes ikke det er det samme. En gutt på 12 år er ikke like ansvarlig for egne handlinger som en person som er voksen og burde vite bedre. Det at man ikke sender barn i fengsel, ikke lar dem bestemme selv om de vil på skolen eller ikke, ikke lar dem stemme i valg og ikke lar dem velge sexpartnere fritt er bare noen av mange eksempler på at samfunnet ikke holder deres vurderingsevne for like pålitelig som en voksen sin. Jeg er enig i dette resonnementet. Derfor blir det absurd å sammenlikne voksne damer med barn. En sammenlikning som det blir i bunn og grunn som å si at damer ikke har like god vurderingsevne/impulskontroll som menn, noe jeg ikke har sett noe vitenskapelig belegg for. 3 Lenke til kommentar
Ruska Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Er det greit at kvinner slår menn? Nei. Er det greit at menn slår kvinner? Nei. Jeg blåser faktisk i om du er jente eller gutt, er du voldelig mot en annen, så fortjener du få samme mynt tilbake. Det er helt sykt hvordan man alltid skal beskytte jenter, bare for at vi er det svake kjønn. Jenter/kvinner fortjener å bli slått tilbake hvis de selv har startet. Mange jenter som tror at de bare kan bitchslappe en gutt og komme unna med det, og når gutten da tar igjen, så går alle på han. Er man med på leke, så får man faen tåle streken 4 Lenke til kommentar
loffen90 Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) spørsmålet er om du som mann hadde godde slått ei jente tilbake, Blir litt som om en 12 årig gutt skal yppe med en 17 åring. Sure du kan grisejule gutten men hva beviser det? Nei, jeg synes ikke det er det samme. En gutt på 12 år er ikke like ansvarlig for egne handlinger som en person som er voksen og burde vite bedre. Det at man ikke sender barn i fengsel, ikke lar dem bestemme selv om de vil på skolen eller ikke, ikke lar dem stemme i valg og ikke lar dem velge sexpartnere fritt er bare noen av mange eksempler på at samfunnet ikke holder deres vurderingsevne for like pålitelig som en voksen sin. Jeg er enig i dette resonnementet. Derfor blir det absurd å sammenlikne voksne damer med barn. En sammenlikning som det blir i bunn og grunn som å si at damer ikke har like god vurderingsevne/impulskontroll som menn, noe jeg ikke har sett noe vitenskapelig belegg for. Jeg forstår hvor du kommer fra, det gjør jeg veldig godt. og jeg er enig at det kanskje blir feil å sammenligne med barn. Poenget med sammenligning var likevel det at når man vet man er overlegen, om det er fysisk eller psykisk, så trenger man ikke bevise det. Jeg ser liten tilfredstilelse i å "vinne" over noen som jeg vet ikke har sjans uansett. Det har noe med at tingene ikke på noen som helst måte er fair fra naturens side når det gjelder jenters og gutters fysikk. Hadde jeg slått ei jente vist jeg ble presset til det ytterste av henne psykisk og fysisk?. Kanskje. Det vet jeg ikke enda. Håper jeg at vist den situasjonen oppstår at jeg klarer å kjempe imot fristelsen. Absolutt. Er det greit at kvinner slår menn? Nei. Er det greit at menn slår kvinner? Nei. Jeg blåser faktisk i om du er jente eller gutt, er du voldelig mot en annen, så fortjener du få samme mynt tilbake. Det er helt sykt hvordan man alltid skal beskytte jenter, bare for at vi er det svake kjønn. Jenter/kvinner fortjener å bli slått tilbake hvis de selv har startet. Mange jenter som tror at de bare kan bitchslappe en gutt og komme unna med det, og når gutten da tar igjen, så går alle på han. Er man med på leke, så får man faen tåle streken Heter det ikke steken=? ble litt itvil her jeg... Endret 7. august 2010 av loffen90 Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 er nok steken ja. Har blitt klappet av en jente på byen en gang, aldri sett ho før og jeg var edru, var bare på byen fordi jeg fikk lyst på en kebab. Ho sa ikke en dritt, bare klappet til meg. Først så var jeg bare sjokket, så slå ho en gang til. Og jeg har aldri slått jenter før, har klypet lille søstra mi før, men det er det. Etter ho slå den andre gangen, så klappet jeg tilbake. Ho var ganske full så ho datt på ræva. Så spurte jeg, ikke fult like morsomt og hvorfor i helsikke slår du meg? Viste seg at ho trodde jeg var en annen elns. Masse folk i kebab sjappa (norske) og ingen reagerte bortsett fra noen som lo. Uff, crazy women. 1 Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 spørsmålet er om du som mann hadde godde slått ei jente tilbake, Blir litt som om en 12 årig gutt skal yppe med en 17 åring. Sure du kan grisejule gutten men hva beviser det? Nei, jeg synes ikke det er det samme. En gutt på 12 år er ikke like ansvarlig for egne handlinger som en person som er voksen og burde vite bedre. Det at man ikke sender barn i fengsel, ikke lar dem bestemme selv om de vil på skolen eller ikke, ikke lar dem stemme i valg og ikke lar dem velge sexpartnere fritt er bare noen av mange eksempler på at samfunnet ikke holder deres vurderingsevne for like pålitelig som en voksen sin. Jeg er enig i dette resonnementet. Derfor blir det absurd å sammenlikne voksne damer med barn. En sammenlikning som det blir i bunn og grunn som å si at damer ikke har like god vurderingsevne/impulskontroll som menn, noe jeg ikke har sett noe vitenskapelig belegg for. Jeg forstår hvor du kommer fra, det gjør jeg veldig godt. og jeg er enig at det kanskje blir feil å sammenligne med barn. Poenget med sammenligning var likevel det at når man vet man er overlegen, om det er fysisk eller psykisk, så trenger man ikke bevise det. Jeg ser liten tilfredstilelse i å "vinne" over noen som jeg vet ikke har sjans uansett. Det har noe med at tingene ikke på noen som helst måte er fair fra naturens side når det gjelder jenters og gutters fysikk. Jeg betrakter ikke å slå tilbake når noen slår deg som å skulle vinne, jeg ser på det som å gi et tydelig signal på at den slags oppførsel ikke godtas. Jeg synes det er et problem hvis folk opplever at de slipper unna med dårlig oppførsel. Vet man at det ikke har noen konsekvenser hvis man oppfører seg dårlig har man veldig lite å tape på det. Jenter som vet at gutter flest ikke vil slå tilbake når de slår først, vil sannsynligvis være mer tilbøyelige til å slå i første omgang. Derfor er det ikke bra at noen folk føler seg fredet eller unntatt fra de forventningene til sivilisert oppførsel som alle andre dømmes etter. 5 Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 ^ enig hundre og ti prosent. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Godt skrevet over her ja. Man skal bare ikke slå. Gjelder begge veier. Endret 7. august 2010 av DJ_Dark Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Skippy sa noe oppi her som var genialt: det er ikke greit å gi henne en på tygga, hardt. Du har lov til å ta igjen, det samme som kvinnfolket tar i på deg. Gjør ikke hun skade på deg, trenger ikke du å gjøre skade på hu. Ta igjen med samme mynt Hvis et kvinnfolk slår deg, og du får så vondt at du ligger på bakken med blåmerker og griner, så ja, DA kan du gi ho deng, fordi da er ho allerede fysisk overlegen over deg og du kommer til å tape. Men hvis en jente slår deg i armen, og du ikke merker det, hvorfor skal du da denge hardt tilbake ? Fordi ho slo deg og du vil leke tøff ? Hva har det at vi lever i 2010 å gjøre med saken? Likestilling eller ikke, det er ikke akseptabelt for menn å slå kvinner fordi menn er fysisk overlegne ! Nå syns jeg små barn skal gå ut og leke og la være å kommentere med piss som likestilling og slår de slår jeg tilbake. Fordi fakta er at menn er mye sterkere en kvinner, og hvis en mann slår en kvinne er det 50% større sjansje for å skade ho kraftig. Og det at vi lever i 2010 og likestillings lover osv osv. Har ingenting å si, fordi hvis du banker kona de helseløs, så blir du bura inn enten du vil det eller ikke, fordi det står i norsk lov at det ikke er lov til å banke opp jenter ! (Herrav kona de da) Da kan du jo først finne den lovteksten so presiserer at "det ikke er lov å banke opp jenter". Kilder! En slik lovtekst finnes ikke, så det du sier er bare antimaskulint bullshit. Videre så fører du en latterlig argumentasjon. Om jeg ikke merket at hun slo?? Da er det vell ikke et slag? Her diskuterer vi vold fra kvinner, mot menn, og hvorvidt man kan ta igjen med samme mynt. Har du fått en knyttneve i trynet noen gang? Eller et bitchslapp? Ikke? Tenkte meg det. Jeg skal fortelle deg at det gjør vondt og skader deg uansett om du er 60 eller 90 kilo. Er selv det siste (90) og har drevet med sport sammen med kvinner av typen 50-60. Og du kjenner det godt når dem legger til kraft. Og hvor i hellvette drar du inn kone-vold? Er ingen som har snakket om det ! Nå må du lære å skille epler og bananer. Ingen her forsvarer det. Vi sier at om kjerringa slår, så slår vi tilbake like hardt. Det betyr ikke at vi slår folk for egen forlystelse. 4 Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Skippy sa noe oppi her som var genialt: det er ikke greit å gi henne en på tygga, hardt. Du har lov til å ta igjen, det samme som kvinnfolket tar i på deg. Gjør ikke hun skade på deg, trenger ikke du å gjøre skade på hu. Ta igjen med samme mynt Hvis et kvinnfolk slår deg, og du får så vondt at du ligger på bakken med blåmerker og griner, så ja, DA kan du gi ho deng, fordi da er ho allerede fysisk overlegen over deg og du kommer til å tape. Men hvis en jente slår deg i armen, og du ikke merker det, hvorfor skal du da denge hardt tilbake ? Fordi ho slo deg og du vil leke tøff ? Hva har det at vi lever i 2010 å gjøre med saken? Likestilling eller ikke, det er ikke akseptabelt for menn å slå kvinner fordi menn er fysisk overlegne ! Nå syns jeg små barn skal gå ut og leke og la være å kommentere med piss som likestilling og slår de slår jeg tilbake. Fordi fakta er at menn er mye sterkere en kvinner, og hvis en mann slår en kvinne er det 50% større sjansje for å skade ho kraftig. Og det at vi lever i 2010 og likestillings lover osv osv. Har ingenting å si, fordi hvis du banker kona de helseløs, så blir du bura inn enten du vil det eller ikke, fordi det står i norsk lov at det ikke er lov til å banke opp jenter ! (Herrav kona de da) Har du fått en knyttneve i trynet noen gang? Eller et bitchslapp? Ikke? Tenkte meg det. Vi sier at om kjerringa slår, så slår vi tilbake like hardt. Det betyr ikke at vi slår folk for egen forlystelse. Ikke si noe før du vet du gutt Har blitt slått en del ganger i trynet med knyttneve av jenter, men jeg slår dem ikke tilbake i trynet fordeom, fordi det har noe med modenhet å gjøre. Du burde heise deg over det at de slår deg midti trynet, og heller ta tak i dem.. Bedre å ta de hardt i armen enn å slå tilbake.. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) :!: Hvorfor slo de deg i trynet? Er du redd for å ta igjen, bare fordi det er jenter.. Viser hvor umoden jenten er, og hvor lite respekt du har for deg selv. Å slå til andre folk, lager personen vanligvis et intrykk for hvor lite respekt h*n har for deg. Og hadde en gjort det på meg, uansett kjønn hadde jeg tatt tilbake i samme mynt. Endret 7. august 2010 av Pijus 1 Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Det vil du ikke vite haha neida, husker faktisk ikke.. Fylla har skjylda.. jeg har ikke lite respekt for meg selv bare fordi jeg ikke slår jenter som slår meg. Jeg slår ikke jenter som slår fordi jeg syns det er en skam at mannfolk denger til en dame midti trynet. Hvis en dame denger til deg, burde du heller heve deg over det og ta tak i ho istedefor. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Ja stakkar, han kunne jo bli våt. Men leste du innlegget mitt skrev jeg "fysisk skade", ikke "angrep". Og med det har jeg et lite spørsmål til dere kvinnemisshandlere: Hvis en kvinne går til fysisk angrep, men ikke gjøre noen form for fysisk skade på vedkommende, er det da greit å gi henne en på tygga? 1 - Så, om jeg hadde tømt et glass øl over deg så hadde du ikke slått meg? Regner med at du er mannfolk, så jo da ville jeg nok det. Det med at kvinner er skjøre skapninger elns har jeg aldri sagt. Det jeg sier er at de (generelt sett) er underlegne fysisk sett uansett hvordan vi vrir og vender på det, likestilling eller ikke. Ingen som er enige i det? Rart.. Men jaja, skal jeg bli hengt ut for at jeg aldri ville gått til fysisk angrep på ei dame - Then so be it. Kommer ikke til å skjønne hva som fåregår oppi hode deres uansett. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Gjelder dette også menn som er fysisk underlegne deg? Eller kun damer? Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Hvis en mann helt åpenbart ikke er i stand til å forsvare seg selv, da ville jeg heller ikke slått han ned. Det ville bare blitt alt for feigt. Men hadde det blitt en "han tar 50 i benk, jeg tar 80"-diskusjon så hadde jeg ikke brydd meg. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Så om en relativt spinkel fyr kommer frem og spruter øl i trynet ditt, så hadde du ikke banket han opp? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Finnes vel bedre løsninger til å pasifisere en spinkel figur? Å "nøytralisere" en person uten slag/spark er mye mer ydmykende for vedkommende, og har mye lavere risiko for skader. Endret 7. august 2010 av Sebbe Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Ikke hvis jeg viste han var betylig mye svakere en meg nei.. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Så om en relativt spinkel fyr kommer frem og spruter øl i trynet ditt, så hadde du ikke banket han opp? Var et basseng i bakgrunnen der, hadde nok bare lempa han utti. Så er vi begge våte og kan gå videre med livet. Edit: Nå skal det sies at jeg har veldig god selvkontroll og har kun slått èn person i løpet av mitt liv. (da tenker jeg ikke på "kompisslag" på armen elns) Endret 7. august 2010 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Ikke si noe før du vet du gutt Har blitt slått en del ganger i trynet med knyttneve av jenter, men jeg slår dem ikke tilbake i trynet fordeom, fordi det har noe med modenhet å gjøre. Du burde heise deg over det at de slår deg midti trynet, og heller ta tak i dem.. Bedre å ta de hardt i armen enn å slå tilbake.. Nei jeg hadde nok ikke dratt til henne jeg heller, men jeg hadde ikke fortsatt med livet som om ingenting hadde skjedd, hun hadde fått erfart at det der ikke var godtatt her i gården. Endret 7. august 2010 av Zepticon Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Det jeg sier er at de (generelt sett) er underlegne fysisk sett uansett hvordan vi vrir og vender på det, likestilling eller ikke. Ingen som er enige i det? Rart.. Jo de er svakere, og nettopp av den grunn bør de lære seg at man ypper ikke på folk som tar 100 i benk. Dette er lærdom jeg ervervet meg i 3.klassen på barneskola, på den smertefulle måten. Og om jeg som gutt, går løs på en annen åpenbart sterkere gutt, så hadde ingen reagert om jeg hadde blitt mos. Hvorfor skal jentene være fredet bare fordi de er jenter? Action-reaction. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå