Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja. Det trengs skills for å cannonrushe. Normalt er det ingen vei tilbake hvis det blir slått ned.

Det gjelder for de fleste all-in rushene som mange kaller for "cheese"

Det kan ikke kreve særlig skillz å utføre PC-rush, hva er det som skal microes og macroes da?

Possisjon til PC og bygge prober samtidig med rally til mineraler?

Om du blir sett eller ikke går på om personen du spiller med scouter aktivt eller ei. Hvis du ikke scouter og du taper, ikke klag.

De andre rushene jeg stiller i samme klasse er marine/bunker-rush, zeo og 6ling-rush, de krever i det minste en god del micro for å funke, men de er til gjengjeld vanskeligere å forsvare seg mot. Et 6ling rush med en som er meget god på micro, kan være sykt irriterende da du mister fokuset på det du skal når han "herasser" deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener å sperre motstander inne med PC nedenfor inngangen hans?

Jeg gikk ut i fra at med PC-rush så ble det ment at de ble lagd for å ta motstanderens base, ikke "containe" motstanderen.

Da må du i hvert fall ha en videre strategi, med tanke på hva det mest opplagte svaret til motstanderen din er. For terran sin del har han stort sett tre valg;

• Tanks
  • Drop
  • Mauraders med tilbehør

Så hvis du legger en videre plan for å kontre det som skulle komme etterpå så kan det være en god strategi. Men mener dette ikke krever noe mer micro/macro enn et normalt spill. Men normalt for en terran burde dette være ganske lett å kontre.

Som dere sikkert har lagt merke tilsnakker jeg ut av en terrans perspektiv, siden det er den rasen jeg holder meg til.

Lenke til kommentar

counter for dette er enten ett eget forge med en velplasert photon cannon helst så nært som mulig siden han kan bygge langt bak. eller å sende inn 1-2 probes å ta knekken på hans helst 2 om du har mistanke for att motstanderen din skal gjøre dette. lattelig taktikk egentlig krever null skills å utføre og folk langt opp i diamond taper ofte fot ett velplasert photon canon rush.

Endret av neoman
Lenke til kommentar

vis det var meg dere siktet til skrev jeg ikke att ett gjennomsnittelig photon rush var vanskelig å countre men cannon rushet som gnurk postet kan være svært vanskelig å countre om du ikke reagerer ummidellbart når du ser han startet å blocke seg inne bak mineral linen din:P man rekker ikke å få ned pylonen før canonen hans er oppe så derfor må du stoppe han før han får stengt proben sin inne!

Lenke til kommentar

.. men når han først har brukt 300 på pylons og 150 på cannon, så kan like godt den du rusher gå for en fast expand, ettersom dette vil koste like mye. Sier ikke at han ikke vil ligge bak, men det er ikke nødvendigvis tapt selv om du mister main..

Lenke til kommentar

du kontrer det med å blocke en av de blokkerende pylonene hans eller canonen med en egen worker, en hver sc2 spiller burde ha reaksjon til å deale med dette :\

eller så kan du godt som toggy sier bare blindt xpande når du ser ham investere i dette noob-rushet, og huske at siden du har en GW på vei, kan du tross alt produsere 1-2 zealots og sende de til motstanderens base, da må han jo faktisk investere i canons der og... plutselig finner han seg i en situasjon vor han er stuck på 1-base med 450 minerals(fra canon/pylon i din base)+150minerals (canon i sin base (minst 1 gjerne 2 altså 300) investert i canon rush+ forget så det blir minst 600 minerals, men normalt 750, i canonrush, og verre er det vist han gjemte forget som han her, for da vil du få snipet en xtra pylon :9

Lenke til kommentar

Det der kan se jævlig stygt ut, men det er ikke uncountable. Det er jo bare å jage innkommende probe, det gjør jeg alltid. Selv om jeg da mister inntekten på den, men da er det lettere å fokusere på andre ting. Zerg og toss sliter jo hardt mot det der da, Terran har jo range til å knekke det.

Lenke til kommentar

Det rushet der, er ikke det bare å expande og bygge sin egen forge? da du enkelt kan drepe 3 pylons med 2 kannoner selv?

uansett så koster jo rushet mer enn et extra nexsus, så ja vet ikke helt jeg:/

en har jo i tilleg kastet vekk en god del probes for å få til det trikset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...