Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Hvis du er på Platinum og ikke klarer å bruke andre taktikker enn Photon Cannon rush viser det bare at du er utrolig dårlig spiller.

 

Og at motspillerne er utrolig dårlige som ikke klarer å scoute..?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Folk må virkelig lære seg prioritering innenfor hva de skal drepe. En cannon -> 150 shield of 150 hp = 300 totalt. Pylon -> 300 shield og 300 hp = 600 totalt. Det tar kortere tid å ta ned en cannon enn en pylon, og da spesielt siden du begynner å angripe i det første cannon warpes inn.

 

Ganske lenge siden jeg har tapt mot en cannon rush. Får ut 1-2 units som jeg sender til hans base, også container jeg photo cannons med workers. Nps

Lenke til kommentar

Syns i grunnen det er rart att folk taper mot photon canon rush. om folk ikke scouter så kan de selvfølgelig tape for det. men om de ikke scouter er det strengt tatt deres egen feil. tror aldri i hele mitt liv att jeg har tapt for ett photon rush.

 

Når vi er inne på cheese møtte jeg 2 som var rank 5 i diamound 2v2 i går som sendte marine-zealot rush som ble slaktet av vårt, marine,marauder,stalker,colossus rush. så er tydeligvis en del som får ufortjent høy rating med rare taktikker.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Photon rush er latterlig enkelt å forsvare seg mot, spiller selv i platinum. Men blir du tatt med buksene nede, er du ferdig hvis han har fått en ferdig photon på platået ditt.

 

Jeg snakker vel for de fleste terrans når jeg sier at det første de bygger når BX er ferdig er en marine som kan ta proben og evt uferdig cannon. Bygger Toss meg inne med photon er det bare å le :) nesten auto GG

 

Synes det er mye mer cheesy taktikker enn det i SC2.

Spiller terran selv, og tror at et godt timet rine+scv rush med proxy barrax er mye verre, (spesielt for zerg) fordi det er vanskeligere å forutse iom at du hjemmer proxyene utenfor den normale scoutebanen ( mellom startområdene).

 

Alltid gøy å prøve å få til en "cheese" men du får det ikke skikkelig gøy før du begynner å variere taktikkene dine.

 

EDIT: Ble litt revet med og glemte å svare på det du spurte om; NEI, det er ikke feigt. Blir som å si at det er feigt å bruke banelings mot mariner :roll:

Endret av NorvegianDad
Lenke til kommentar

De satser ofte 100% på et bestemt tech, og kan tenke meg at de tar sjansen på å ikke bli rushet av det rett og slett.

 

Så en kamp mellom dimaga og lucifron på youtube der du ser Zergen går FE uten SP først, da satser han rett og slett på å ikke bli rushet, men slår gjerne enda hardere tilbake med planen sin, hvis han lever frem til det. Dette var bare ment som eksempel, da denne kampen er TvZ

 

Jeg er seff ikke i nærheten av det nivået, men enten rusher jeg selv og har styrker til å ta PC-rush, eller så går jeg på defensiven med wall-in. Da har jeg oversikt over hva som kommer inn i choken min og jeg sender så og si alltid en unit som scout som står en strategisk plass ut på kartet. Da får jeg med meg om han bygger PC utenfor og jeg ser hva han kommer med og når.

 

Da er jeg ganske gardert mot PC og lotz-rush, jeg ser jo antallet med gateways i basen (med førstescoutingen) til Toss og ser kjapt hva han planlegger.

 

Går du for et tech-build, f.eks gass før BX, da er du sårbar for rush, men du kommer sterkt igjen når du får banshee/tank eller hva faen du techer for.

Lenke til kommentar

Cannon rush er ikke latterlig enkelt å forsvare seg mot. Er lei av å se alle som sier at cheese som cannon rush og 6-pool er så enkelt å ta seg av, når man ser de aller beste spillerne i verden tape for det jevnlig.

6pool kan være helt jævlig, selv for en pro, mens canonrush syntes jeg egentlig burde være ganske enkelt, så lenge ikke den såkalte "proen" spiller for mye på sin latskap (f.eks scouter veldig dårlig)

da fortjener han egentli å tape mot dette

Lenke til kommentar

.. men avhengig av mappet vil det også være mulig å gå 14/15 hatch mot protoss.

 

På shakuras plateau for eksempel. Tar jo en halvtime bare å krysse mappet. Innen den tid kan du ha en spinecrawler og noen lings/roaches på rampen ved natural expoen din.

Lenke til kommentar

.. men avhengig av mappet vil det også være mulig å gå 14/15 hatch mot protoss.

 

På shakuras plateau for eksempel. Tar jo en halvtime bare å krysse mappet. Innen den tid kan du ha en spinecrawler og noen lings/roaches på rampen ved natural expoen din.

Protoss har en scouting probe hos deg når du setter opp hatcheriet (100sek), han setter da opp en Forge (45sek) i basen og en pylon(25sek) nær hatcheriet ditt. Når det er ca 35 sekunder igjen setter han opp 1-2 cannons ved expanden din, så den første blir ferdige 5 sekunder etter hatheriet, eller så kan de avbrytes hvis du hatcheriet.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Cannon rush er ikke latterlig enkelt å forsvare seg mot. Er lei av å se alle som sier at cheese som cannon rush og 6-pool er så enkelt å ta seg av, når man ser de aller beste spillerne i verden tape for det jevnlig.

6pool kan være helt jævlig, selv for en pro, mens canonrush syntes jeg egentlig burde være ganske enkelt, så lenge ikke den såkalte "proen" spiller for mye på sin latskap (f.eks scouter veldig dårlig)

da fortjener han egentli å tape mot dette

De cannonrusher jo ikke som vanlige folk. Er vanskelig å stoppe et cannon rush på meta selv om du vet om det tidlig.

Lenke til kommentar

Cannon rush er ikke latterlig enkelt å forsvare seg mot. Er lei av å se alle som sier at cheese som cannon rush og 6-pool er så enkelt å ta seg av, når man ser de aller beste spillerne i verden tape for det jevnlig.

6pool kan være helt jævlig, selv for en pro, mens canonrush syntes jeg egentlig burde være ganske enkelt, så lenge ikke den såkalte "proen" spiller for mye på sin latskap (f.eks scouter veldig dårlig)

da fortjener han egentli å tape mot dette

De cannonrusher jo ikke som vanlige folk. Er vanskelig å stoppe et cannon rush på meta selv om du vet om det tidlig.

 

Jeg tror det er liten forskjell på en Pro-spiller og en typisk diamond-spiller. Det pro-spillerene er gode på kommer ikke til sin rett så tidlig i spillet. Pro-spilleren vil nok derimot vite mye bedre hva han skal gjøre ETTER å ha canon-rushet. ;)

Lenke til kommentar

.. men avhengig av mappet vil det også være mulig å gå 14/15 hatch mot protoss.

 

På shakuras plateau for eksempel. Tar jo en halvtime bare å krysse mappet. Innen den tid kan du ha en spinecrawler og noen lings/roaches på rampen ved natural expoen din.

Protoss har en scouting probe hos deg når du setter opp hatcheriet (100sek), han setter da opp en Forge (45sek) i basen og en pylon(25sek) nær hatcheriet ditt. Når det er ca 35 sekunder igjen setter han opp 1-2 cannons ved expanden din, så den første blir ferdige 5 sekunder etter hatheriet, eller så kan de avbrytes hvis du hatcheriet.

nå har det seg slik at en hver smart zerg plasserer ovi #2 ved sin xpo for å unngå dette scenarioet, en hver GOD protoss som scouter 14hatch og vil stoppe dette med en gang får 2gate

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...