IntelAmdAti Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 Sangene er Machinae Supremacy - Rise og Reanimator fra albumet Redeemer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hvis du er på Platinum og ikke klarer å bruke andre taktikker enn Photon Cannon rush viser det bare at du er utrolig dårlig spiller. Og at motspillerne er utrolig dårlige som ikke klarer å scoute..? Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Jo men det er jo irrelevant. En er ikke god bare fordi motstanderen er værre. 1 Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Folk må virkelig lære seg prioritering innenfor hva de skal drepe. En cannon -> 150 shield of 150 hp = 300 totalt. Pylon -> 300 shield og 300 hp = 600 totalt. Det tar kortere tid å ta ned en cannon enn en pylon, og da spesielt siden du begynner å angripe i det første cannon warpes inn. Ganske lenge siden jeg har tapt mot en cannon rush. Får ut 1-2 units som jeg sender til hans base, også container jeg photo cannons med workers. Nps Lenke til kommentar
neoman Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Syns i grunnen det er rart att folk taper mot photon canon rush. om folk ikke scouter så kan de selvfølgelig tape for det. men om de ikke scouter er det strengt tatt deres egen feil. tror aldri i hele mitt liv att jeg har tapt for ett photon rush. Når vi er inne på cheese møtte jeg 2 som var rank 5 i diamound 2v2 i går som sendte marine-zealot rush som ble slaktet av vårt, marine,marauder,stalker,colossus rush. så er tydeligvis en del som får ufortjent høy rating med rare taktikker. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Nå skal det sies at diamond i 2v2 er noe helt annet enn i 1v1. Nivået på diamondspillere i 2v2 er helt latterlig lavt. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Photon rush er latterlig enkelt å forsvare seg mot, spiller selv i platinum. Men blir du tatt med buksene nede, er du ferdig hvis han har fått en ferdig photon på platået ditt. Jeg snakker vel for de fleste terrans når jeg sier at det første de bygger når BX er ferdig er en marine som kan ta proben og evt uferdig cannon. Bygger Toss meg inne med photon er det bare å le nesten auto GG Synes det er mye mer cheesy taktikker enn det i SC2. Spiller terran selv, og tror at et godt timet rine+scv rush med proxy barrax er mye verre, (spesielt for zerg) fordi det er vanskeligere å forutse iom at du hjemmer proxyene utenfor den normale scoutebanen ( mellom startområdene). Alltid gøy å prøve å få til en "cheese" men du får det ikke skikkelig gøy før du begynner å variere taktikkene dine. EDIT: Ble litt revet med og glemte å svare på det du spurte om; NEI, det er ikke feigt. Blir som å si at det er feigt å bruke banelings mot mariner Endret 22. desember 2010 av NorvegianDad Lenke til kommentar
Sarsi Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Cannon rush er ikke latterlig enkelt å forsvare seg mot. Er lei av å se alle som sier at cheese som cannon rush og 6-pool er så enkelt å ta seg av, når man ser de aller beste spillerne i verden tape for det jevnlig. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 De satser ofte 100% på et bestemt tech, og kan tenke meg at de tar sjansen på å ikke bli rushet av det rett og slett. Så en kamp mellom dimaga og lucifron på youtube der du ser Zergen går FE uten SP først, da satser han rett og slett på å ikke bli rushet, men slår gjerne enda hardere tilbake med planen sin, hvis han lever frem til det. Dette var bare ment som eksempel, da denne kampen er TvZ Jeg er seff ikke i nærheten av det nivået, men enten rusher jeg selv og har styrker til å ta PC-rush, eller så går jeg på defensiven med wall-in. Da har jeg oversikt over hva som kommer inn i choken min og jeg sender så og si alltid en unit som scout som står en strategisk plass ut på kartet. Da får jeg med meg om han bygger PC utenfor og jeg ser hva han kommer med og når. Da er jeg ganske gardert mot PC og lotz-rush, jeg ser jo antallet med gateways i basen (med førstescoutingen) til Toss og ser kjapt hva han planlegger. Går du for et tech-build, f.eks gass før BX, da er du sårbar for rush, men du kommer sterkt igjen når du får banshee/tank eller hva faen du techer for. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Cannon rush er ikke latterlig enkelt å forsvare seg mot. Er lei av å se alle som sier at cheese som cannon rush og 6-pool er så enkelt å ta seg av, når man ser de aller beste spillerne i verden tape for det jevnlig. 6pool kan være helt jævlig, selv for en pro, mens canonrush syntes jeg egentlig burde være ganske enkelt, så lenge ikke den såkalte "proen" spiller for mye på sin latskap (f.eks scouter veldig dårlig) da fortjener han egentli å tape mot dette Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) Pylon har forresten hp/skjold på 200/200, mens en cannon har 150/150. http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Pylon Mot protoss er det vanlig å gå 13 eller 14 pool, Queen, 16/17 hatch. Mot terran er det vanlig å gå 14hatch/13pool Endret 23. desember 2010 av blackbrrd Lenke til kommentar
Toggy Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 .. men avhengig av mappet vil det også være mulig å gå 14/15 hatch mot protoss. På shakuras plateau for eksempel. Tar jo en halvtime bare å krysse mappet. Innen den tid kan du ha en spinecrawler og noen lings/roaches på rampen ved natural expoen din. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) .. men avhengig av mappet vil det også være mulig å gå 14/15 hatch mot protoss. På shakuras plateau for eksempel. Tar jo en halvtime bare å krysse mappet. Innen den tid kan du ha en spinecrawler og noen lings/roaches på rampen ved natural expoen din. Protoss har en scouting probe hos deg når du setter opp hatcheriet (100sek), han setter da opp en Forge (45sek) i basen og en pylon(25sek) nær hatcheriet ditt. Når det er ca 35 sekunder igjen setter han opp 1-2 cannons ved expanden din, så den første blir ferdige 5 sekunder etter hatheriet, eller så kan de avbrytes hvis du hatcheriet. Endret 23. desember 2010 av blackbrrd Lenke til kommentar
Sarsi Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Cannon rush er ikke latterlig enkelt å forsvare seg mot. Er lei av å se alle som sier at cheese som cannon rush og 6-pool er så enkelt å ta seg av, når man ser de aller beste spillerne i verden tape for det jevnlig. 6pool kan være helt jævlig, selv for en pro, mens canonrush syntes jeg egentlig burde være ganske enkelt, så lenge ikke den såkalte "proen" spiller for mye på sin latskap (f.eks scouter veldig dårlig) da fortjener han egentli å tape mot dette De cannonrusher jo ikke som vanlige folk. Er vanskelig å stoppe et cannon rush på meta selv om du vet om det tidlig. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Cannon rush er ikke latterlig enkelt å forsvare seg mot. Er lei av å se alle som sier at cheese som cannon rush og 6-pool er så enkelt å ta seg av, når man ser de aller beste spillerne i verden tape for det jevnlig. 6pool kan være helt jævlig, selv for en pro, mens canonrush syntes jeg egentlig burde være ganske enkelt, så lenge ikke den såkalte "proen" spiller for mye på sin latskap (f.eks scouter veldig dårlig) da fortjener han egentli å tape mot dette De cannonrusher jo ikke som vanlige folk. Er vanskelig å stoppe et cannon rush på meta selv om du vet om det tidlig. Jeg tror det er liten forskjell på en Pro-spiller og en typisk diamond-spiller. Det pro-spillerene er gode på kommer ikke til sin rett så tidlig i spillet. Pro-spilleren vil nok derimot vite mye bedre hva han skal gjøre ETTER å ha canon-rushet. Lenke til kommentar
Sarsi Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Tro meg. De er mye bedre til å cannon rushe enn en typisk diamond spiller. Lenke til kommentar
gulars2001 Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 sarsi9 trengs det skillz for å canonrushe nå da? det trengs skillz for å vite når en bør gi seg med det og trekke seg for å begynne en annen vei til seier. Lenke til kommentar
Sarsi Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Ja. Det trengs skills for å cannonrushe. Normalt er det ingen vei tilbake hvis det blir slått ned. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 kan du gi meg en god replay av en pro som canonrusher en annen PRO uten at den andre proen bare rett og slett spiller elendig/tabber seg dypt? Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 .. men avhengig av mappet vil det også være mulig å gå 14/15 hatch mot protoss. På shakuras plateau for eksempel. Tar jo en halvtime bare å krysse mappet. Innen den tid kan du ha en spinecrawler og noen lings/roaches på rampen ved natural expoen din. Protoss har en scouting probe hos deg når du setter opp hatcheriet (100sek), han setter da opp en Forge (45sek) i basen og en pylon(25sek) nær hatcheriet ditt. Når det er ca 35 sekunder igjen setter han opp 1-2 cannons ved expanden din, så den første blir ferdige 5 sekunder etter hatheriet, eller så kan de avbrytes hvis du hatcheriet. nå har det seg slik at en hver smart zerg plasserer ovi #2 ved sin xpo for å unngå dette scenarioet, en hver GOD protoss som scouter 14hatch og vil stoppe dette med en gang får 2gate Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå