Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du blir nødt til å forklare photon cannon rush...

Det er vel ikke den når folk cheeser ved å løpe fram til basen din og begynne å spawne photon cannons? Nekter å tro at folk faller for sånt i platinum league :s

Men når det er sagt, alt som fører til win er win.

Lenke til kommentar

Dersom spilleren er habil (er kanskje ikke dem som gjør cannon rush) så bygger han seg sakte fremover slik at det er vanskelig å ta proben hans. Når han da først er igang med et par cannons utenfor range så blir det fort et problem.

Jeg har spilt mest Terran, og da er det jo ingen sak. Men zom zerg, blir det fort zvært vanzkelig :(

Lenke til kommentar

Dersom spilleren er habil (er kanskje ikke dem som gjør cannon rush) så bygger han seg sakte fremover slik at det er vanskelig å ta proben hans. Når han da først er igang med et par cannons utenfor range så blir det fort et problem.

Jeg har spilt mest Terran, og da er det jo ingen sak. Men zom zerg, blir det fort zvært vanzkelig :(

Hvis han kryper fremover med cannons må du da ha scoutet basen hans lenge før cannonene er i nærheten. Så lager du et kobbel med lings og river trynet av alle bygningene og arbeiderne hans, men du sparer opp 300 til et ekstra hatch, slik at det ikke gjør noe at han basetrader deg. Har han mange cannons som nærmer seg minerallinja di kan han umulig ha noe forsvar.

Terran som ikke scouter cannonrush: Samme greien, bortsett fra at du enkelt og greit løfter alle bygningene dine vekk fra farefullt område når cannonsa kommer i range. Da skal basen hans være saus, mens du sitter og miner i expoen din. :)

Lenke til kommentar

Det er vel ikke den når folk cheeser ved å løpe fram til basen din og begynne å spawne photon cannons? Nekter å tro at folk faller for sånt i platinum league :s

Joda, og det funker veldig bra i platinum league :)

Jeg fikk lyst til å lage en film med masse photon cannon rush..

Lenke til kommentar

Joda, og det funker veldig bra i platinum league :)

Jeg fikk lyst til å lage en film med masse photon cannon rush..

Cannonrush på Desert Oasis er latterlig artig.

Og på steppes of war er proxygates helt vilt.

Digger et velplasert cannonrush, synd jeg ikke har blitt utsatt for et enda :\

Hvilke maps liker du best å cannonrushe på pyc ?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke noe fan av cannon rush, i mine øyne er det kun irriterende. Men Win er vel Win uansett.

MEN, denne gangen fikk motstanderen smake sin egen medisin.

Lo litt når han migrerte probsene sine og hadde 200ish mineraler.

Det er fort gjort. Når workers er truet er første refleks å flytte de dersom du ikke kan forsvare de. I etterkant er det lett å si at han burde ha latt de bli så han kanskje kunne fått opp en ny nexus, men der og da så hadde nok jeg også flyttet de av pur refleks.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare hvordan en typisk photon cannon rush egentlig funerer? enda ikke blitt tatt av en, men det er mulig folka jeg spiller mot bare gjør det feil. Sist runde scouta jeg en løk som begynte å fyre opp en pylon ved basen min før jeg hadde noen zealots og konkluderte med at jeg ikke rakk å få opp en zealot før kanonen hans var ferdig så jeg sendte like greit en hær med probes på kanonen hans og ødela den før den ble ferdig + at jeg omringet proben hans så den daua, greit at jeg mista endel mineraler på å bruke probes for å angripe men han mista jo minst 300 på pylon + canon + probe.

Ser fortsatt ikke hvordan canon rush kan være et problem om man scouter ordentlig, noe man virkelig skulle trodd folk gjorde i platinum league men har hittil mine tvil på kompetansen til folka der oppe. I gold league møter jeg stort sett platinum league folk og halvparten av dem prøver ikke ta i bruk naga towers engang :s. Og tro at jeg spilte D- rank på iccup, folk skulle prøvd seg der :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...