Gå til innhold

Ati 4870x2 vifte hastighet i forhold til temperatur

Mapster

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med den automatiske viftekontrollen til catalyst. I det siste så de fleste litt krevende spill jeg har forårsaket at hele maskinen henger seg, noe som fikk meg til å sjekke opp i temperaturer på komponentene på maskinen. Da oppdaget jeg at skjermkortet(Ati 4870x2) har 70grader når maskinen ikke kjører noe krevende, og finner videre ut at uansett hvilken temperatur gpu'en har så kjører viften på 27% hastighet. Jeg kan selvfølgelig overkjøre hastigheten til viften ved å aktivere ATI Overdrive, men dette er veldig lite praktisk, da den viften høres ut som en jetmotor. Er det noen som kan bistå med noe? Evt. linker til løsninger? Jeg har forsøkt å søke både på google og på ati sin support side uten hell.

driver: Catalyst 10.7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, du kan jo prøve å regulere/styre viftehastighet med MSI Afterburner. Veldig fin til slikt, kan også brukes til overklokking er det aktuelt.

Jeg har bruket MSI Afterburner i lengre tid og det virker helt fint. Du setter viftehastighet til det du selv vil f. eks 30 % ved 50 grader og så retter du viften til å øke gradvis opp til 75 - 80 % når kortet når si 70 - 75 grader. Dette finner du ut selv med litt prøving og feiling hva som passer kortet best.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...