ratata Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 jeg får ikke til å installere windows på maskina pga. den ikke finner harddisken. er det noen som kan hjelpe? trenger svar fort Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Prøv i bios der det står hvor du skal boote i fra. Prøv hdd-0 eller s-ata På noen bruke det å fungere med hdd-0 Lenke til kommentar
Kannern Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Hvilken sata utgang har du kobla harddisken til? 1,2,3 eller 4? Lenke til kommentar
ratata Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 mmm, jeg måtte enable s-ata i bios :oops: . uansett har nå funnet hd'en, ivertfall i bios. men hd'en viser ikke i oppstarten. dette er litt merkelig i og med at windows installasjonen faktisk finner disken, men når jeg restarter vil ikke maskina boote fra disk og booter da igjen fra cd. evig ond sirkel. håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
cjordan61 Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Hei Prøv denne tråden hos Abit sitt forum , kanskje du finner noe der: http://forum.abit-usa.com/showthread.php?t...?threadid=14673 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 mmm, jeg måtte enable s-ata i bios :oops: . uansett har nå funnet hd'en, ivertfall i bios. men hd'en viser ikke i oppstarten. dette er litt merkelig i og med at windows installasjonen faktisk finner disken, men når jeg restarter vil ikke maskina boote fra disk og booter da igjen fra cd. evig ond sirkel. håper noen kan hjelpe. Har du vert i bios og valgt hva den skal boote fra? Lenke til kommentar
ratata Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 ja, first boot device er sett til hard drive Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Standard feilen her, er at folk ikke trykker F6 i starten av installasjonen. Når det blir spurt om det skal installeres tredje parts drivere. Det må legges inn S-ATA drivere manuelt der. Lenke til kommentar
ratata Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 har allerede gjort det! windows installasjonen finner hd'en i den første delenb i installasjonen da den kopierer filer fra cd'en. men når den rebooter for å komme inn i andre del av install. da finner den ikke disken... its a mystery to me Lenke til kommentar
Combat33 Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Denne hjalp meg http://forum.abit-usa.com/showthread.php?t...?threadid=13204 Jeg har IC7-G Funger som bare juling.. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 har du satt partisjonen aktiv? har du en boot diskette med fdisk du kan sjekke dette med? Lenke til kommentar
ratata Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 såvidt jeg vet er det ikke raid funksjonalitet på IC7... bare på ic7-g Lenke til kommentar
Combat33 Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 såvidt jeg vet er det ikke raid funksjonalitet på IC7... bare på ic7-g Der er feil IC7 har raid funksjon for S ATA http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...pMODEL_NAME=IC7 Lenke til kommentar
ratata Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 det er i så fall i nyere bios, for på mitt kort er raid'en deaktivert. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 har du husket å sette partisjonen aktiv? har du partisjonert manuellt eller via installasjon til windows? Lenke til kommentar
ratata Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 via installasjonen til windows... Lenke til kommentar
jonnyzapper Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Hadde samme problemet med Abit IS-/ hovedkort og Seagate SATA disk. Men en oppgradering til nyeste bios løste problemet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 99,9% sannsynelig at du har rotet i bios,det finnes en annen tråd her på forumet der en hadde samme prob,det var feile innstillinger i bios som var årsaken. Lenke til kommentar
sifo Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 jeg har et kort i7-g til pentum samma kort som du har når jeg prøver med sata disk så går det ikke men når jeg kjører ide så går det kna du hjelpe meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå