Gå til innhold

Ekstern blitz og 2. lukkergardin på 450D

Anbefalte innlegg

Når jeg setter den eksterne blitzen til å utløses i 2. gardin fyres den likevel av i starten av eksponeringen. Hvorfor gjør den det?

Bruker jeg den integrerte blitzen fyrer den av både i starten og slutten av eksponeringen. Dette gjør det vanskelig for meg å bruke den integrerte som utløser på den eksterne i slavemodus også, siden den lades ut av første blink.

Hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg setter den eksterne blitzen til å utløses i 2. gardin fyres den likevel av i starten av eksponeringen. Hvorfor gjør den det?

Bruker jeg den integrerte blitzen fyrer den av både i starten og slutten av eksponeringen. Dette gjør det vanskelig for meg å bruke den integrerte som utløser på den eksterne i slavemodus også, siden den lades ut av første blink.

Hjelp:)

Har du lest i manualen angående"Shuttersync".

Bruker du bla. lukkertider raskere en 1/30 sec vil du ikke få 2.gardin,og du kan sette 2.gardin fra kameraet i en av custom funksjonene.

Hvilken blits er de du har,les litt om hi-speed/shuttelsync i blits-manualen.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

hmm. leste nå at blitzen blir utladet etter første blitzavfyring. det høres ikke riktig ut. først, hvordan kamera og blitz bruker du? hvis du har blitzen som slave på høy styrke så kan jeg skjønne at det skjer. men med nikon kamera og blitz så skal ikke det være noe problem.

mitt kamera blitzer også 2 ganger ved 2.gardin. første kun for å måle, andre for å eksponere.

Lenke til kommentar

grunnen til at den blinker i starten er bare for å måle lyset. jeg grubla selv med det i starten før jeg skjønte det :p

Ja det vet jeg, men hvordan skrur jeg av denne funksjonen, om det er mulig? Og det er rart at den ikke gjør dette med ekstern tilkoblet.

Vedt. lukker så har jeg testet med 2sek lukker og lengre, det er likens.

Blitzen er en Nissin Di622. Trodde ikke det spilte så stor rolle hvilken blitz det gjelder da det er kameraet som sender signalet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...