Christiansk Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Når jeg setter den eksterne blitzen til å utløses i 2. gardin fyres den likevel av i starten av eksponeringen. Hvorfor gjør den det? Bruker jeg den integrerte blitzen fyrer den av både i starten og slutten av eksponeringen. Dette gjør det vanskelig for meg å bruke den integrerte som utløser på den eksterne i slavemodus også, siden den lades ut av første blink. Hjelp:) Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 grunnen til at den blinker i starten er bare for å måle lyset. jeg grubla selv med det i starten før jeg skjønte det Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Når jeg setter den eksterne blitzen til å utløses i 2. gardin fyres den likevel av i starten av eksponeringen. Hvorfor gjør den det? Bruker jeg den integrerte blitzen fyrer den av både i starten og slutten av eksponeringen. Dette gjør det vanskelig for meg å bruke den integrerte som utløser på den eksterne i slavemodus også, siden den lades ut av første blink. Hjelp:) Har du lest i manualen angående"Shuttersync". Bruker du bla. lukkertider raskere en 1/30 sec vil du ikke få 2.gardin,og du kan sette 2.gardin fra kameraet i en av custom funksjonene. Hvilken blits er de du har,les litt om hi-speed/shuttelsync i blits-manualen. Endret 7. august 2010 av Nautica Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 hmm. leste nå at blitzen blir utladet etter første blitzavfyring. det høres ikke riktig ut. først, hvordan kamera og blitz bruker du? hvis du har blitzen som slave på høy styrke så kan jeg skjønne at det skjer. men med nikon kamera og blitz så skal ikke det være noe problem. mitt kamera blitzer også 2 ganger ved 2.gardin. første kun for å måle, andre for å eksponere. Lenke til kommentar
Christiansk Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 grunnen til at den blinker i starten er bare for å måle lyset. jeg grubla selv med det i starten før jeg skjønte det Ja det vet jeg, men hvordan skrur jeg av denne funksjonen, om det er mulig? Og det er rart at den ikke gjør dette med ekstern tilkoblet. Vedt. lukker så har jeg testet med 2sek lukker og lengre, det er likens. Blitzen er en Nissin Di622. Trodde ikke det spilte så stor rolle hvilken blitz det gjelder da det er kameraet som sender signalet? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Det er ikke mulig å skru av forhånds-"blinket" når du bruker den innebygde blitsen. Du kan unngå det ved å trigge slaveblitsen via kabel eller radiotrigger, eller bruke en kameramontert ekstern blits i manuell modus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå