CarolineSophie Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg føler at jeg ikke har mange problemer i livet, men det er ting jeg sliter med så er det å finne HAN. Hvem nå det enn ER! Jeg lurer på om jeg kunne fått noen tilbakemeldinger på hvordan jeg skal klare å interessere meg for en gutt/mann selv om han ikke er 100% perfekt i mine øyne. Jeg fokuserer ofte på EN negativ ting ved personen selv om det finnes tjue positive. "Nei, han har ikke bra nok utdanning" "Nei, han er for lav" "Nei, han tar ikke nok vare på utseende". ARGH! Jeg klarer ikke bli godt kjent med gutter fordi jeg stempler de som uinterresante på det overfladiske planet. Jeg beundrer faktisk folk som ikke bryr seg om utdanning, utseende etc etc. Jeg dømmer alt for fort. JEg høres kanskje ut som en overfladisk bitch, men jeg er et godt menneske. Men når det gjedler kjærestemateriale; ingenting er tydeligvis bra nok.herregud. hjelp! Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hvor høyt verdsetter du deg selv? Hvem er den perfekte mann i livet ditt? Tror du at du kommer til å møte på ham? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg fokuserer ofte på EN negativ ting ved personen selv om det finnes tjue positive. "Nei, han har ikke bra nok utdanning" "Nei, han er for lav" "Nei, han tar ikke nok vare på utseende". ARGH! Jeg klarer ikke bli godt kjent med gutter fordi jeg stempler de som uinterresante på det overfladiske planet. Jeg beundrer faktisk folk som ikke bryr seg om utdanning, utseende etc etc. Jeg dømmer alt for fort. JEg høres kanskje ut som en overfladisk bitch, men jeg er et godt menneske. Men når det gjedler kjærestemateriale; ingenting er tydeligvis bra nok.herregud. hjelp! Jeg og venninna mi snakket akkurat om det der igår. Problemet er at gutter ikke skjønner at utdannelse og utseendet faktisk betyr noe for jenter. Når jeg har nevnt at jenter ser opp til gutter med utdannelse til venner av meg som kun vil gå ut i jobb etter vgs, blir de sure og sier at de ikke vil forandre noe ved seg for å trekkes jenter. Gjelder også utseendet. De vil heller "vente på en jente som liker dem selv om de har noen kilo ekstra" enn å gjøre noe for å få den Ene Drømmejenta de er forelsket i og sutrer over at de aldri vil få. Mens jenter derimot, gjør masse rart for å trekkes gutter. Silikon f.eks. Rart det der. Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Forsåvidt greit å være kresen. Du får finne ut hvilke ting du kan fire på, og hvilke du ikke kan fire på. Enkelte ting vil jo påvirke hvordan dere vil få det fremover, mens andre ikke vil. Hvis han f.ex. er snill, så vil jo det kunne oppveie for en del andre ting. Som at han har håpløs klessmak. Du får bare bli med han når han skal shoppe, eller gi fine klær. Hjelper ikke hvis han har en god jobb og utdanning hvis han er der hele tiden. At han er lav er ikke noe problem i lengden. Det kan man venne seg til. At han ser bra ut kan jo bli et problem. Hvis du blir lett sjalu eller han har tendenser til flørt. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Jeg fokuserer ofte på EN negativ ting ved personen selv om det finnes tjue positive. "Nei, han har ikke bra nok utdanning" "Nei, han er for lav" "Nei, han tar ikke nok vare på utseende". ARGH! Jeg klarer ikke bli godt kjent med gutter fordi jeg stempler de som uinterresante på det overfladiske planet. Jeg beundrer faktisk folk som ikke bryr seg om utdanning, utseende etc etc. Jeg dømmer alt for fort. JEg høres kanskje ut som en overfladisk bitch, men jeg er et godt menneske. Men når det gjedler kjærestemateriale; ingenting er tydeligvis bra nok.herregud. hjelp! Jeg og venninna mi snakket akkurat om det der igår. Problemet er at gutter ikke skjønner at utdannelse og utseendet faktisk betyr noe for jenter. Når jeg har nevnt at jenter ser opp til gutter med utdannelse til venner av meg som kun vil gå ut i jobb etter vgs, blir de sure og sier at de ikke vil forandre noe ved seg for å trekkes jenter. Gjelder også utseendet. De vil heller "vente på en jente som liker dem selv om de har noen kilo ekstra" enn å gjøre noe for å få den Ene Drømmejenta de er forelsket i og sutrer over at de aldri vil få. Mens jenter derimot, gjør masse rart for å trekkes gutter. Silikon f.eks. Rart det der. Hva?!? Har du sett dagens menn? Velkommen til den metroseksuelle verden. I 2010 er det uten tvil langt flere menn som begynner å ta mye mere vare på utseendet sitt, enn det var for 10 år siden. Er jo flere og flere hetroseksuelle gutter som begynner å sminke seg før de går ut, hvert fall her i oslo. Og når det gjelder utdannelse, så finner du nok av jenter som velger å slenge seg på hjelpepleier yrket etter vgs, uten noe høyere utdanning. Og trådstarter, hvor gammel er du? Bare lurer på hvor lenge du har vært på utkikk. For alt du vet kan han være like rundt hjørnet bare ha i bakhodet at ingen er perfekte. Og hadde han vært perfekt, så tror jeg du ville opplevd et veldig kjedelig forhold. Endret 5. august 2010 av DMN 2 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor folk har så voldsomme preferanser på fantasipersonen de planlegger skal bli kjæreste eller ektefelle. Ta tiden til hjelp. Når du blir forelsket, som nesten alltid skjer ganske tilfeldig, vil de attributtene du har satt deg være like mye verdt som nynorsken du lærte på skolen.. 7 Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Ta tiden til hjelp. Når du blir forelsket, som nesten alltid skjer ganske tilfeldig, vil de attributtene du har satt deg være like mye verdt som nynorsken du lærte på skolen.. Den må du lenger ut på landet med (jeg som postet lenger opp). Gutter jeg har forelsket meg skikkelig og lenge i, har "tilfeldigvis" alltid vært de som tilfredsstiller de kravene. Har også hatt mindre "crush" men de har gått over etter noen uker og følelsene har aldri kommet tilbake. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Ta tiden til hjelp. Når du blir forelsket, som nesten alltid skjer ganske tilfeldig, vil de attributtene du har satt deg være like mye verdt som nynorsken du lærte på skolen.. Den må du lenger ut på landet med (jeg som postet lenger opp). Gutter jeg har forelsket meg skikkelig og lenge i, har "tilfeldigvis" alltid vært de som tilfredsstiller de kravene. Har også hatt mindre "crush" men de har gått over etter noen uker og følelsene har aldri kommet tilbake. Supert Men svaret var myntet på TS Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor folk har så voldsomme preferanser på fantasipersonen de planlegger skal bli kjæreste eller ektefelle. Ta tiden til hjelp. Når du blir forelsket, som nesten alltid skjer ganske tilfeldig, vil de attributtene du har satt deg være like mye verdt som nynorsken du lærte på skolen.. Enig i dette. Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Erfaringsmessig bunner slike følelser som regel i et ønske om å beskytte seg eller frykt for ett eller annet. Dagen strøtanke til trådstarter er derfor følgende; hva er du redd skal skje hvis du gir slipp på kresenheten din og lar være å fokusere på den ene negative tingen som stikker seg ut blant fjaksti positive egenskaper? Finner du svaret på dette finner du også den følelsesmessige "fordelen" du har av å være superduperkresen, og kan ta tak i problemet ved roten. Lenke til kommentar
loffen90 Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 jeg blir litt nysjerrig her, Du sier at det er viktig at gutter har god utdannelse. Hva om en gutt har lav utdannelse men er rik. er dette ok? er det da greit at han ikke har utdannelse siden han er jo allerede rik? Helt ærlig, er det den personlige veksten som utdannelsen fører med seg eller lønningen den fører med seg? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Det er kanskje det at de har ambisjoner om å bli noe som er attraktivt ? 1 Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Dere har bare ikke møtt meg enda. 2 Lenke til kommentar
Knife Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Å være kresen ser jeg egentlig som en bra egenskap. Den enne tigen er jo at man kan velge den perfekte gutten mellom tusenvis av gutter, til du finner den perfekte. Det andre er jo at man heller ikke faller for alle gutter (om du har har hatt det problemet, jeg har, men det var for jenter..) Men at du ser på det negative framfor det positive med en person synes jeg ikke så veldig mye om. Det er enkelt å bli satt fast i en slik tankegang, og det er ikke noe positivt om det. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Problemet er at gutter ikke skjønner at utdannelse og utseendet faktisk betyr noe for jenter. Åhå!! *holde maska* Javel? Da får du bare holde deg unna gutter som ikke har utdannelse eller er typisk "pene"!!!! Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Jeg føler at jeg ikke har mange problemer i livet, men det er ting jeg sliter med så er det å finne HAN. Hvem nå det enn ER! Jeg lurer på om jeg kunne fått noen tilbakemeldinger på hvordan jeg skal klare å interessere meg for en gutt/mann selv om han ikke er 100% perfekt i mine øyne. Jeg fokuserer ofte på EN negativ ting ved personen selv om det finnes tjue positive. "Nei, han har ikke bra nok utdanning" "Nei, han er for lav" "Nei, han tar ikke nok vare på utseende". ARGH! Jeg klarer ikke bli godt kjent med gutter fordi jeg stempler de som uinterresante på det overfladiske planet. Jeg beundrer faktisk folk som ikke bryr seg om utdanning, utseende etc etc. Jeg dømmer alt for fort. JEg høres kanskje ut som en overfladisk bitch, men jeg er et godt menneske. Men når det gjedler kjærestemateriale; ingenting er tydeligvis bra nok.herregud. hjelp! Jeg tror Raven_Heart er nært ved kjernen til problemet. Det høres ut som om du underbevisst finner på rasjonaliseringer for hvorfor personer ikke er attraktive nok for deg, fordi du av en eller annen grunn nøler med å la deg selv få følelser for en person og gå inn i et forhold. Det er ikke akkurat ukjent det fenomenet her. Jeg og venninna mi snakket akkurat om det der igår. Problemet er at gutter ikke skjønner at utdannelse og utseendet faktisk betyr noe for jenter. Har du lest åpningsinnlegget? Problemet for trådstarter er at hun oppfatter seg selv som for kresen og har urealistiske krav, ikke at gutter generelt ikke er "gode" nok. Når jeg har nevnt at jenter ser opp til gutter med utdannelse til venner av meg som kun vil gå ut i jobb etter vgs, blir de sure og sier at de ikke vil forandre noe ved seg for å trekkes jenter. Gjelder også utseendet. De vil heller "vente på en jente som liker dem selv om de har noen kilo ekstra" enn å gjøre noe for å få den Ene Drømmejenta de er forelsket i og sutrer over at de aldri vil få. Mens jenter derimot, gjør masse rart for å trekkes gutter. Silikon f.eks. Rart det der. Dette stemmer overhodet ikke etter hva jeg kan erfare. Se på "PUA-communitiet", hvor mange gutter bruker massevis av tid på å lære seg hva som gjør gutter attraktive for jenter. Se på menn som prøver å bli kjendiser, se på menn som jobber hardt for å gjøre karriere og bli rike. Hva er den nye kosmetikk-industrien for menn har vokst frem i de senere årene et tegn på? At menn driter i utseendet og forventer at jenter tar dem som de er? Ta tiden til hjelp. Når du blir forelsket, som nesten alltid skjer ganske tilfeldig, vil de attributtene du har satt deg være like mye verdt som nynorsken du lærte på skolen.. Den må du lenger ut på landet med (jeg som postet lenger opp). Gutter jeg har forelsket meg skikkelig og lenge i, har "tilfeldigvis" alltid vært de som tilfredsstiller de kravene. Har også hatt mindre "crush" men de har gått over etter noen uker og følelsene har aldri kommet tilbake. OK, så fordi dette stemmer for deg, stemmer det nødvendigvis for alle andre? Jeg synes FlinkeFreddys innlegg stemmer langt bedre med mine erfaringer. Hvorfor er mine og hans erfaringer mindre riktige enn dine? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 OK, så fordi dette stemmer for deg, stemmer det nødvendigvis for alle andre? Jeg synes FlinkeFreddys innlegg stemmer langt bedre med mine erfaringer. Hvorfor er mine og hans erfaringer mindre riktige enn dine? Dere er gutter, jeg og TS er jenter...Men guttekameratene mine har akkurat samme syn på dette som dere. Gutter og jenter er litt forskjellige. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Er man for kresen så blir det aldri noe action, om du skjønner hva jeg mener. Hvorfor sikte etter nieren og tieren når man selv befinner seg lenger nede på skalaen. Se ditt eget snitt og vær fornøyd med de tilbudene du får. Det er barnslig og naivt å tro at man kan få alt her i verden. 2 Lenke til kommentar
Knife Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Er man for kresen så blir det aldri noe action, om du skjønner hva jeg mener. Hvorfor sikte etter nieren og tieren når man selv befinner seg lenger nede på skalaen. Se ditt eget snitt og vær fornøyd med de tilbudene du får. Det er barnslig og naivt å tro at man kan få alt her i verden. Man kan (i allefall på dating siden) om man går inn for det. Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Jeg opplever det samme selv fra "gutteperspektiv". Men jeg driter egentlig i det, dukker det opp en dame jeg faller for så gjør det der, hvis ikke er det ikke noe problem å nyte singellivet. Den tingen jeg ser på som mest "turnoff" er når en dame gir tydelig utrykk for at hun er en feminist, det gir tydelige signaler om hvilken type person hun er. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå