Nik0 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Var oppe hele natta for å drikke og gå på do, endelig kl 7 på morningen fikk jeg sove, og sov i 6 timer. Men i hele dag har det fortsatt, ekstremt tørste og må på do, og tørsten slukkes aldri. Bestemte meg for å prøve å slukke det for godt istad, så gikk på badet og fylte opp et halvlitersglass, drakk det, og enda et, drakk det, og enda et, og drakk litt før jeg satte meg. Etter bare litt var også det drukket opp. Sånn er det enda.. Var livredd for diabetes, så fikk målt blodsukkeret mitt, som lå på 5,1 en time etter spising, dermed er diabates utelukket, da tørsten kommer ved for høyt blodsukker, og kroppen vil skille ut sukkeret med urinen. Så står igjen uten aning her.. Hørt om at det kan skje ved både for lite vitaminer og for lavt stoffskifte. Er dette mulig? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Føler meg ikke sliten eller slapp uten grunn, huden er ikke irritert på noen måte og har ikke tendenser til mannepupper. Håper det kan utelukkes? Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Skjedde samme her for litt siden, men det gikk over etter noen dager, ingen anelse på hva det var :o Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Slik plutselig tørste er et ganske heftig faresignal fra kroppen om at noe ikke stemmer og bør alltid sjekkes av lege. Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Dette høres ut som en tur til legen, men for guds skyld ikke drikk for mye vann, det er farlig, så bare dropp å drikke mye og gå til legen å få dette oppklart. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hva for noe? Farlig å drikke for mye vann? Det er vitenskapelig bevist at vanntilførsel til kroppen er sunt, uavhengig av hvor store mengder som inntas. Jeg har blitt opplært fra jeg så vidt kunne gå at det å drikke vann er noe man bør gjøre selv når man ikke er tørst. Vannn fjernes avfallsstoffer fra kroppen og stabiliserer ulike organer. Dessuten kan høyt inntak av vann bidra til mer oksygentilførsel, noe som naturligvis er positivt. Det finnes ikke noe mer sunt ennn vann. Drikk selv om du ikke er tørst! Det er mitt råd. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Du kan faktisk dø av å drikke for mye vann, related: http://en.wikipedia.org/wiki/Water_poisoning Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Hva for noe? Farlig å drikke for mye vann? Det er vitenskapelig bevist at vanntilførsel til kroppen er sunt, uavhengig av hvor store mengder som inntas. Jeg har blitt opplært fra jeg så vidt kunne gå at det å drikke vann er noe man bør gjøre selv når man ikke er tørst. Vannn fjernes avfallsstoffer fra kroppen og stabiliserer ulike organer. Dessuten kan høyt inntak av vann bidra til mer oksygentilførsel, noe som naturligvis er positivt. Det finnes ikke noe mer sunt ennn vann. Drikk selv om du ikke er tørst! Det er mitt råd. Det er under 2mnd siden en gutt holdt på å dø i Bergen av å drikke for mye vann så jeg ville nok vært veldig forsiktig med å oppfordre til å drikke for mye vann. Endret 5. august 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Knife Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Jeg hadde noe slikt. Noen dager drakk jeg så mye som 5-7 liter om dagen. Alltid en flaske med meg. Det viste seg at, nei jeg hadde ikke diabetes (ikke i nærheten) men at nyrene skilte ut for mye kreatinin. Som er avfallstoffet til kreatin, som dannes under muskelnedbryting/arbeid. Hva for noe? Farlig å drikke for mye vann? Det er vitenskapelig bevist at vanntilførsel til kroppen er sunt, uavhengig av hvor store mengder som inntas. Jeg har blitt opplært fra jeg så vidt kunne gå at det å drikke vann er noe man bør gjøre selv når man ikke er tørst. Vannn fjernes avfallsstoffer fra kroppen og stabiliserer ulike organer. Dessuten kan høyt inntak av vann bidra til mer oksygentilførsel, noe som naturligvis er positivt. Det finnes ikke noe mer sunt ennn vann. Drikk selv om du ikke er tørst! Det er mitt råd. Kroppen gir signaler for når den trenger ting. Du er tørst fordi kroppen gir det et signal om det, om du ikke er tørst så trenger du ikke å drikke. Endret 5. august 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Dette skjedde med meg for veldig kort tid siden. Trodde også jeg hadde diabetes, men gjorde målinger og fant ut at det ikke var årsaken. Gikk over etter 1-3 dager. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Ok, takk, regner med at det kan være det samme på meg at nyrene skiller ut for mye kreatinin. 2 mnd siden jeg pumpet aktivt, og etter jeg tok pause har jeg ikke greid å spise så mye, 1-2 måltider om dagen, så merker jo klart at jeg er blitt svakere. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Jeg merker ingenting fra kreatin, men har kanskje enffekt å gå av/på som jeg ikke vet om. Kreatin finnes jo også naturlig i mat, så jeg ser egentlig ingen grunn til at det skulle ha noen skadelig effekt på nyrene (dog alt er jo farlig i for store mengder). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå