Gå til innhold

Bra PC til 2745kr?

Anbefalte innlegg

Eg skal vere einig med at Sileo 500 er eit godt kjøp. Men det er en forskjell i pris.

Prisen på 310 er 259kr hos amentio(riktignok ikkje på lager). Den koster 286kr hos ps.no(heller ikkje på lager). 400w straumforsyning frå Chieftec kostar 262kr hos Amentio.

Det er ein total kostnad på 521 kr.

Sileo 500 kostar 833kr hos abbo.

833 - 521 kr er 312kr i prisforskjell.

Rekne du i prosent så er det alternativet 60% dyrare :)

Sileo 500 veier også 50% meir enn Elite 310 som kan ha ein liten betydning om ein drar ofte på lan.

Pirk pirk, men det spørs kva ein prioriterer. Er støy svært viktig så er det klart ein bør legge ned eit par hundrelappar ekstra. Men det er ikkje så vanskeleg å få det heilt stille med eit kabinett for 200kr heller. Nokre harddiskmerker bråkar lite sjølv med 7200rpm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke på lager. Kabinett og PSU er dessuten to komponenter du gjerne vil ha en slags minstestandard på, fordi de kan bli beholdt ved framtidige oppgraderinger.

Exactly, noe tydeligvis siDDIs ikke skjønner. Når man skal bygge pc så bygger man ikke for at den skal holde i 6 måneder, man bygger så den holder seg relativt godt i noen år framover at least.

Kabinetter er omtrent ett fett kva du velje, eg har handla titalls kabinetter i 15 år nå og kvaliteten på "like" kabinetter er det same uansett pris.

Det som teller når det kjem til valg av kabinett er vekt, skrueløst oppsett og om det er inkl eventuell støydemping. Har du andre spesielle krav så bør ein tilpasse seg det.

Men eit "gaming" kabinett for 1000kr er bortkasta penger. Dei billige Cooler Master kabinetta er passe lette, skrueløse og relativt enkle å halde stille. Sjølv om Antec p183 er eit betre kabinett så er det ikkje verdt dei 1100kr ekstra det koster. Spørsmålet eg stiller dykk begge, kva er det som gjer det kabinettet betre enn Cooler Master sin 310? Dykkas argumenter forsvarer bare prisen, men ikkje bruksområdet.

Krav til sterk PSU i framtida er også bullshit, straumbruken på pcer(inkl. gaming pcer) går nedover. Chieftec har PSUer av god kvalitet, har fleire som fungerer enda etter 10 år.

Jeg burde kanskje sagt at kommentaren min var rettet mot valg av PSU og ikke kabinett. Min feil.

Kabinett er noe mer personlig valg, hva man liker og hvor god kjøling man tror man trenger blant annet.

Lenke til kommentar

Burde ikke trådstarter kanskje komme i en dialog med oss hvis han vil komme noen vei med å finne pc deler som passer han? Ser han ikke har vært spesielt aktiv i sin egen tråd må jeg si.

Han har ikke vært online på flere dager. Kan jo også være han prater med folk han kjenner irl om det også.. Jeg har laget flere tråder der jeg spør om hvilke deler som passer meg, og folk maser om at jeg heller må velge AMD enn intel da det er så billig og blabla. Vil ha kvalitet..

Han svarer nok engang skal du se.

Lenke til kommentar

Etter å hatt både AMD og Intel en del år nå, vil jeg si begge leverer kvalitet. Men tror Intel varer litt lengre enn AMD i visse tilfeller.

Tror intel er best egnet til overclocking blant annet.

Sant, spesielt I7 prosessorene skal være veldig lett å overklokke ganske kraftig selv på vanlig air cooling. Så jeg vil si man får mer for pengene spesielt hvis man skal overklokke.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Ja E8500 er også noe som kan clockes rimelig mye.

Dette var første gangen jeg prøvde å overclocke noe, etter å ha gått igjennom hvordan jeg skulle gjøre det og kjøpt ny CPU kjøler og prøvde, og nå har E8500 min ligget stabilt på 4.46 ghz i 2 år. Og klarer seg på lik linje med min kamerats nye i7 prossessor.

Lenke til kommentar

post-5591-1281611761,735_thumb.jpg

Det er ein god gaming PC som takler dei fleste spel ganske bra. Har du litt ekstra så bytt ut skjermkortet med Nvidia 460gtx

Legger man til noen hundrelapper her og der så rykker man et par hakk nærmere nirvana. Ser f.eks. at her kan han f.eks for ca en tusenlapp mer bytte ut ditt foreslått HK, CPU og RAM med en Intel Core i3 oppgraderingspakke fra Komplett (kr 2295,-) varenummer 604569 Ville vel ikke vært så dumt det? Er vel også lettere å dytte inn et nytt og bedre skjermkort om et par måneder eller ett år, enn det er å bytte HK/CPU - og installare OS på nytt underveis.

Lenke til kommentar

Argh, ein prosessor for 1000 kr meir gir 3% betre ytelse i spel. Ein Ati 5850 vil gi 30% betre ytelse. Så kvifor oppgradere prosessoren når ein bare skal spela?

Det er også 4GB i det tilbodet eg lagde, ingen trenger meir minne enn det til vanleg skrivebordsbruk/gaming.

Lenke til kommentar

Argh, ein prosessor for 1000 kr meir gir 3% betre ytelse i spel. Ein Ati 5850 vil gi 30% betre ytelse. Så kvifor oppgradere prosessoren når ein bare skal spela?

Det er også 4GB i det tilbodet eg lagde, ingen trenger meir minne enn det til vanleg skrivebordsbruk/gaming.

Du har nok rett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...