Gå til innhold

PC deler - passer disse sammen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prosessorvifta passer ikke til prosessoren du har satt opp, ellers passer alt. Foreslår Noctua NH-UD12P SE2 (her) i stedet, beste luftvifta til i7'n, punktum.

Foreslår også Antec Nine Hundred Two kabinett pga svært god lufting. (her)

Foreslår også Gigabyte X58A UD3R pga det er nyere, klokker bedre, har støtte for USB 3.0 og SATA 3.0 6 Gbps, og er til og med litt billigere au! (her)

Er svært fornøyd med siste. Jeg har riktig nok en Antec Twelve Hundred, men fikk svært lett stabil 24/7-klokk på 4 GHz med denne komboen. Om du ikke overklokker, får du USB3.0 og SATA3.0 og mulighet for utvidelse til 32mn prosessorer senere uansett.

Putt litt mer penger i et svært bra og godt omtalt kabinett, og spar samme mengden på et bedre hovedkort.

Lykke til!

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Da foreslår jeg at vi bytter ut hovedkortet med Gigabyte X58A UD3R som Lost foreslo, samt en Noctua NH-UD12P SE2 da det er en atskillig bedre kjøler og den er relativt høy slik at vi slipper å tenke på klaring til minnebrikkene. Minnebrikkene du har funnet er også kompatible med det Gigabyte kortet så de er greie.

Hvilket kabinett du velger får være opp til deg, Antec kabinettene som er foreslått her er knallbra produkter så det kan jo være et tips. Corsair har gode powersupply og du klarer deg med et 650Watt.

Siste kritiske del blir da skjermkort. I en spillmaskin så ville jeg ikke gått under HD 5850, høyere er jo selvfølgelig enda bedre men lommeboka setter normalt en stopper for de dyreste.

Hvis dette blir for dyrt så må vi gå over alt på nytt å se hva vi kan strype inn på.

Lenke til kommentar

Den billigste vel.

Jeg anbefaler gjerne Sapphire Radeon 5870 Vapor X

eller

Asus Radeon 5870 V2. Deres videreutvikling av referanse designet, er et 5870 kort som skiller seg ut litt, har en god kjøleløsning.

Koster rundt 3300.

Forøvrig så vil han få problemer med å få et 5870 kort i et Antec 902 kabinett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...