Andzel Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hei igjen. Bare lurer på noe, når jeg hever en bærbar pc ettersom det er tredje gang samme feil ser. Har jeg krav på å få pengene tilbake? Eller kan de bare gi meg en annen en? Lurer ettersom skal sende den avgårde i morgen så hadde vært fint med litt mer informasjon. Barbaren er vel rundt 3 år gammel men har vært på reparasjon fire ganger men denne gange er den tredje gangen feil. Si at pc-en kostet rundt 5000,- har ikke kvitteringen foran meg. Hvor mye kan jeg forvente å få igjen da? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Lovverket finner du på lovdata.no. Søk da etter forbrukerkjøpslov. Man kan heve kjøpet ved tredjegangsfeil om samme feil oppstår alle tre gangene. Men hvis skjermen slutter å virke er en feil, og harddisken klikker på andre feil, og cd-romen på tredje reperasjon, så har man ikke krav på å heve kjøpet. Når man får hevet kjøpet, så har man krav på å få pengene igjen. Hvis du ikke har krav på å få hevet kjøpet, så bør du vurdere butikkens tilbud dersom de vil omlevere varen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Ved heving av kjøps så skal man ha tilbakebetalt kjøpssummen. Men selger har rett til å kreve bruksfradrag for varen, men da, og kun da, kan du kreve renter av kjøpssummen fra kjøpsdato. Dvs, alternativ 1: 100% kjøpssummen tilbakebetalt Alternativ 2: kjøpssum - bruksfradrag + renter Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hvis butikken ikke vil tilby å heve kjøpet etter FKL, så bør du sende en klage til Forbrukerrådet. Det er godt mulig at butikken prøver å gi deg et gavekort istedenfor pengene og. Men du har krav på pengene kontakt. Gjelder muligens ikke om du kjøpte maskinen med gavekort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå