Gå til innhold

Hva bør jeg oppgradere?

Anbefalte innlegg

Har en pc som jeg vil starte å oppgradere litt.

MSI P35 Platinum

Q6600

Gainward GeForce 8800

Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 2GB

500W

(Har ikke så veldig bra kjøling på kabinett, bruker standard vifte på cpu)

PC'en skal primært brukes til spilling. FPS (CoD), og starcraft 2

Hva ville du anbefalt meg å starte med ved å oppgradere?? Har ikke tenkt å bruke flere tusen, fordi da kjøper jeg heller en ny pc.

Overklokking ogl. anbefalt? Kom gjerne med forslag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke har klokket noe, kan du vel relativt enkelt øke ytelsen på CPU med 25% ved å klokke den til 3GHz. 8800 sier egentlig ikke mye, men har du 8800 gts 512, kan det klokkes til omtrent samme ytelse som gts 250. Kjøper du en CPU-kjøler som passer flere andre sokler som f.eks 1156 og 1366, har du i tillegg den til neste oppgradering.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle jeg ellers spurt?? Er jo fordi jeg har lest innlegg hvor det har blitt gjort. Om det er noen ide bak å bytte skjermkortet eller kun gjort det fordi de liker til andre bestillinger vet jeg ikke... Spurte fordi jeg lurte på om det hva noe bak dette...

Med tanke på kabinett. Noen å anbefale??

Har sett litt på Cooler master CM 690

og Ahtec Six Hundred

Endret av hantimilon
Lenke til kommentar

har selv q6600 og den duger egentlig ganske bra fortsatt. Min anbefaling er som andres:

Skjermkort

RAM

Om du finner en cpu-kjøler som har med festebrakett til AM3 eller s1366 i tillegg til den du har nå så kan du kjøpe cpu-kjøler også. Jeg passer alltid på at kjøler kan brukes igjen ved evnt. oppgradering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...