Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål ang kobling av domene mot dynamisk IP


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjøpte nylig et .com domene til privat bruk.

 

Problemet er det å få linket domenet til min IP adresse.

Domenet er kjøpt gjennom domeneshop og jeg har satt opp en "WWW-videresending" i domeneshop mot en no-ip klient.

Denne klienten har da et eget domene som automatisk peker til min dynamiske ip adresse.

 

Problemet mitt er at jeg ikke får kontakt med Apache serveren som kjører på denne PCen.

Det funker helt greit å skrive localhost i web browseren. Da ser jeg "It Works!" siden til Apache.

Så fort jeg prøver ett av domene så får jeg timeout. Dvs .com domenet mitt eller no-ip domenet.

 

Jeg har konfigurert routeren min til å slippe igjennom port 80 til min IP adresse, men når jeg kjører portcheck så forteller den meg at porten er stengt.

Routeren er av type DLINK DIR-655.

ADSL modemet mitt er i bridge mode så dette skal vel ikke stoppe trafikk?

 

 

Er det noen måte jeg kan sjekke hvert ledd i kjeden bortsett fra å prøve gjennom en browser?

Kan det være routeren min som er vanskelig og ikke vil åpne porten selv om det ser ut til at den er åpen i webgrensesnittet mot routeren?

Er det noe helt annet jeg har gjort feil ? :p

 

Takker for eventuell hjelp.

Oppdaterer tråden hvis jeg tilfeldigvis skulle få det til selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og som vanlig var det en relativt slapp feil.

 

Jeg hadde glemt at windows firewall var på og det var denne som lagde litt krøll for meg.

 

 

Jeg mistenker fortsatt at routeren er delvis skyldig siden jeg har problemer med to andre porter, men der er det mulig det er jeg som har misforstått litt og det må googles litt mer før jeg kan konkludere med noe.. :)

Lenke til kommentar

Og som vanlig var det en relativt slapp feil.

 

Jeg hadde glemt at windows firewall var på og det var denne som lagde litt krøll for meg.

 

 

Jeg mistenker fortsatt at routeren er delvis skyldig siden jeg har problemer med to andre porter, men der er det mulig det er jeg som har misforstått litt og det må googles litt mer før jeg kan konkludere med noe.. :)

Jeg kjenner til DIR-655. Har du benyttet portforwarding eller virtual server? Du bør nok benytte virtual server for å få det til.

Lenke til kommentar

Og som vanlig var det en relativt slapp feil.

 

Jeg hadde glemt at windows firewall var på og det var denne som lagde litt krøll for meg.

 

 

Jeg mistenker fortsatt at routeren er delvis skyldig siden jeg har problemer med to andre porter, men der er det mulig det er jeg som har misforstått litt og det må googles litt mer før jeg kan konkludere med noe.. :)

Jeg kjenner til DIR-655. Har du benyttet portforwarding eller virtual server? Du bør nok benytte virtual server for å få det til.

 

Jeg har benyttet port forwarding, men det virker som om routeren ikke åpner portene selv om jeg har satt det opp riktig i oppsettet.

Jeg kan prøve virtual server også, men jeg er ganske sikker på at jeg testa det istad også, med samme utfall.

 

Jeg fant andre som har hatt samme problemet med denne routeren. Noen fikset dette ved å sette statisk ip på den PCen det er snakk om, samt i routeren, men dette ga meg akkurat samme resultat som når den hadde dynamisk IP..

 

Kjører forøvrig siste beta firmware på routeren min etter noen problemer med den forrige ikke-beta firmwaren jeg kjørte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...