Asbjørn² Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Hey Er denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NIB001 verd prisen? Eller er det et dårlig upraktisk drittverktøy som blir ødelagt med en gang? Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Etter å ha brukt denne til mitt Prosjekt Donald Dophue, ville jeg nok ha sagt sistnevnte. Man får j***ig vondt i hånda etterhvert pga mangelen på polstrede gripehåndtak. Som en følge av dette vil også selve gripehåndtakene gi etter for presset og bøye seg etter en stund. Man må dessuten olje selve kuttedelen ganske ofte, men akkurat dette er noe man må regne med uansett på denne typen verktøy. Nei, en Dremel vil nok være et bedre alternativ. Selv Biltemas nibblingtang slår Microplex sin nibbler ned i støvlene... Lenke til kommentar
EC Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Den er brukt av oss i en artikkel: http://www.overklokking.no/casemods/lianli...vann/index.html Funker for såvidt greit nok til små jobber, men skal du kappe store hull er fremdeles Dremel kongen på haugen. Ikke for det - nibbleren gir et meget pent resultat om du gidder å bruke litt tid og energi på det. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg hører at Black & Decker sin Dremel kopi skal være bedre enn Dremelen. Dette pga. at motoren er mye sterkere og mer slitesterk, noe som gjør at det skal mer til før den gir etter. Har selv fått låne en slik av en kompis og må si meg fornøyd, men siden jeg ikke har prøvd Dremelen så tør jeg ikke si noe for sikkert. B&D er forresten billigere. Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Har en dremel, og har ikke merka noen problemer med motoren, trenger egentlig ikke å kjøre den på full fart, kutter bra anyways. Passer samme tilbehøret til B&D'en? Mht at vi har ett stort og variert utvalg av dremel utstyr.. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg kjøpte nibbleren Har også kjøpt sunbeam window kit til Chieftec. Tenkte jeg skulle kappe et hull som er litt mindre en plexien slik at jeg kan ha rette hjørner, og ikke bruke list. Så skal jeg feste plexien med en eller annen type lim på innsiden :smile: Noen som vet tykkelsen på plexien? Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Passer samme tilbehøret til B&D'en? Mht at vi har ett stort og variert utvalg av dremel utstyr.. Ja, det passer helt utmerket. Er ikke sikker på om de lager sitt eget ekstrautsyr, men så langt har både jeg og kompisen min bare brukt kutteskiver ++ fra Dremel. Når det kommer til bordfestestativ ol. så tror jeg nok at det fra Dremel ikke vil passe. Tenkte jeg skulle kappe et hull som er litt mindre en plexien slik at jeg kan ha rette hjørner, og ikke bruke list. Så skal jeg feste plexien med en eller annen type lim på innsiden Da bør du skaffe ei fin lita kantlist for å skjule kanten etter at du har kutta. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Takk for tipset, peiling på hvor den kan kjøpes? Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Microplex (,3DfxCool og NetConnection) har det du trenger, men du kan sannsynlig vis finne det på en eller annen jernvarehandel el. Lenke til kommentar
kjetil2002 Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Den er brukt av oss i en artikkel:http://www.overklokking.no/casemods/lianli...vann/index.html Funker for såvidt greit nok til små jobber, men skal du kappe store hull er fremdeles Dremel kongen på haugen. Ikke for det - nibbleren gir et meget pent resultat om du gidder å bruke litt tid og energi på det. Om resultatet skal bli perfekt, så kan man jo få kabinettet skjært med laser. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 jeg har mulighet til å få deler vannskjært, men er det ikke et problem å få demontert toppen på karbinettet? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 jeg har mulighet til å få deler vannskjært, men er det ikke et problem å få demontert toppen på karbinettet? Nei, du bare borer ut popnaglene som holder den fast, disse kan byttes ut med skruer eller nye popnagler senere... Lenke til kommentar
Josten Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Blir det ikke finere uten lister da? Slipper den "klumpen" rindt vinduet. Eller får kanten stygge merker når man lager hull? Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Det er bare snakk om ei tynn lita kantliste som skal dekke den stygge kanten en får av å kutte i metallet. Lenke til kommentar
kjetil2002 Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Det er bare snakk om ei tynn lita kantliste som skal dekke den stygge kanten en får av å kutte i metallet. Kantene kan jo også fjernes ved bruk av pussestykke til Dremel. Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 har dere glemt stikksag her eller?? du kan få ei stikksag til 400kr på jernvaren... Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Kantene kan jo også fjernes ved bruk av pussestykke til Dremel. Kanten vil bestandig se stygg ut, uansett hvor mye en kommer til å pusse på den. har dere glemt stikksag her eller?? du kan få ei stikksag til 400kr på jernvaren... En kan ikke fest så mye annet enn et kutteblad til ei stikksag. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 nei selvfølgelig ikke, men så er den meget god til å skjøre ut med da. Viss du skal skjære ut til et plexiglass, så anbefaler jeg ,først stikksag med fintagget jernblad og dremelt med den "sukkertopp" -slipesaken Pass på at du teiper under stikksagen så den ikke riper opp døra når du sager. Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Stikksag er håpløst å bruke , blir ikke pent nok Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Vi fikk låne en nibbler på en butikk på et Lan , klipte hull i døra på 2 pcer , funka fett, men det verste av alt er at butikken la den ut for salg når vi var ferdige! Btw , jeg har brukt en sånn black and decker sak , seriøst min chieftec spiste skjæreblader , kom ikke 5 cm med en halv skjæreplate en gang! Dette var på en eksperiment chieftec som jeg skal kaste! Men alikevel , må jo være umulig å kutte med dremel eller b&d saken ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå