Gå til innhold

HDMI - DVI & Lyd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lagt ved et DxDiag-tekstdokument der det står om dataen, og den er koblet til denne.

Edit: Har koblet tv'en min til dataen men en HDMI-DVI løsning, men det rare er at alle sier du ikke får lyd på denne måten, men likevel gjør jeg det..

Og tingen er at jeg bare låner kabelen, så kjøpte min egen, men den ga kun bilde "/

DxDiag.txt

Endret av Stian S.
Lenke til kommentar

Men tingen er at jeg ikke finner noen forskjell på de to løsningene, men likevel gir den ene meg lyd og ikke den andre.. "/

I flg spesifaksjonene på de to så har den ene Venstrekontakt(er) 24-pin digital DVI - hann og den andre Venstrekontakt(er) 19-pin HDMI Type A - hann og motsatt på de de kaller Kontakt(er) høyre. Så forskjell er det iallefall. Om det skal gi forskjellige resultat visste jeg ikke.

Men bruker du DVI-utgang på skjermkort og bruker et adapter for å kunne bruke HDMI-kabel til tven så trenger du en lydkabel. HDMI-kabel hele veien gir lyd. Det ser ut til at du har HDMI-konakt på skjermkortet, hvorfor ikke bruke den?

Lenke til kommentar

Men tingen er at jeg ikke finner noen forskjell på de to løsningene, men likevel gir den ene meg lyd og ikke den andre.. "/

I flg spesifaksjonene på de to så har den ene Venstrekontakt(er) 24-pin digital DVI - hann og den andre Venstrekontakt(er) 19-pin HDMI Type A - hann og motsatt på de de kaller Kontakt(er) høyre. Så forskjell er det iallefall. Om det skal gi forskjellige resultat visste jeg ikke.

Men bruker du DVI-utgang på skjermkort og bruker et adapter for å kunne bruke HDMI-kabel til tven så trenger du en lydkabel. HDMI-kabel hele veien gir lyd. Det ser ut til at du har HDMI-konakt på skjermkortet, hvorfor ikke bruke den?

Har HDMI i tv'en og DVI i dataen..

Lenke til kommentar

Skjermkortet ditt ( ATI Radeon ) har egen Digital utgang for lyd på DVI pluggen, med den første overgangen blir dette signalet videresendt. Med den andre løsningen ikke videresendt.

Er blitt ganske vanlig dette på både ati og nvida sine kort. ATI har egen digital prosessering mot PCI-e bussen mens nvidia sine kort må du koble en kabel internt i PC'en ned på SPDIf utgangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...