Stian S. Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hei, Bare lurer på hvorfor jeg får lyd med denne og en vanlig HDMI-kabel og ikke med denne løsningen? Takker for svar! Lenke til kommentar
tevil Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Må nok ha egen lydkabel i tillegg. F.eks SPDIF. Lenke til kommentar
Stian S. Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Men tingen er at jeg ikke finner noen forskjell på de to løsningene, men likevel gir den ene meg lyd og ikke den andre.. "/ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hva er det du kobler til hva, og hvordan? PC (skjermkort) til TV? Selve kabelen skal ikke ha noe med lyd å gjøre, lyden er en del av datastrømmen i HDMI. Lenke til kommentar
Stian S. Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Har lagt ved et DxDiag-tekstdokument der det står om dataen, og den er koblet til denne. Edit: Har koblet tv'en min til dataen men en HDMI-DVI løsning, men det rare er at alle sier du ikke får lyd på denne måten, men likevel gjør jeg det.. Og tingen er at jeg bare låner kabelen, så kjøpte min egen, men den ga kun bilde "/ DxDiag.txt Endret 5. august 2010 av Stian S. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Men tingen er at jeg ikke finner noen forskjell på de to løsningene, men likevel gir den ene meg lyd og ikke den andre.. "/ I flg spesifaksjonene på de to så har den ene Venstrekontakt(er) 24-pin digital DVI - hann og den andre Venstrekontakt(er) 19-pin HDMI Type A - hann og motsatt på de de kaller Kontakt(er) høyre. Så forskjell er det iallefall. Om det skal gi forskjellige resultat visste jeg ikke. Men bruker du DVI-utgang på skjermkort og bruker et adapter for å kunne bruke HDMI-kabel til tven så trenger du en lydkabel. HDMI-kabel hele veien gir lyd. Det ser ut til at du har HDMI-konakt på skjermkortet, hvorfor ikke bruke den? Lenke til kommentar
Stian S. Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Men tingen er at jeg ikke finner noen forskjell på de to løsningene, men likevel gir den ene meg lyd og ikke den andre.. "/ I flg spesifaksjonene på de to så har den ene Venstrekontakt(er) 24-pin digital DVI - hann og den andre Venstrekontakt(er) 19-pin HDMI Type A - hann og motsatt på de de kaller Kontakt(er) høyre. Så forskjell er det iallefall. Om det skal gi forskjellige resultat visste jeg ikke. Men bruker du DVI-utgang på skjermkort og bruker et adapter for å kunne bruke HDMI-kabel til tven så trenger du en lydkabel. HDMI-kabel hele veien gir lyd. Det ser ut til at du har HDMI-konakt på skjermkortet, hvorfor ikke bruke den? Har HDMI i tv'en og DVI i dataen.. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Skjermkortet ditt ( ATI Radeon ) har egen Digital utgang for lyd på DVI pluggen, med den første overgangen blir dette signalet videresendt. Med den andre løsningen ikke videresendt. Er blitt ganske vanlig dette på både ati og nvida sine kort. ATI har egen digital prosessering mot PCI-e bussen mens nvidia sine kort må du koble en kabel internt i PC'en ned på SPDIf utgangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå