Nerdrage Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) hei fikk nytt skjermkort i dag: xfx radeon hd 5870. sliter noe veldig med å få det til å fungere. Problemene starter ofte like etter oppstart av windows som går rett over i svart skjerm eller grålig skjerm med striper. Når jeg først får startet opp skikkelig er det ikke sjans å spille noe spill eller kjøre windows opplevelses indeks. det går rett over i grå/gul noen ganger rød skjerm med striper. hender også at jeg får grå skjerm når pc'n idler har prøvd flere drivere, 10.4-10.7 med samme resultat har før brukt et xfx gtx 285 uten problemer. Jeg trenger hjelp... *Windows 7 64 *Intel q9400 @ 2.66Ghz, Klokka til 3.33Ghz(stock vifte) *MSI P35 Neo-F MOBO *Corsair TX 650W PSU *Corsair TWIN2X PC6400C4DHX DDR2 4GB RAM *SB X-Fi Xtreme Audio *Trådløst nettverkskort av tvilsomt slag... *Ben Q 1920x1080 @60Hz *Samsung SpinPoint F1 750GB HD + en gammel harddisk på 300gb av en eller anen type. *Antec 900 two midi tower Endret 5. august 2010 av Nerdrage Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Fjernet gamle nvidia drivere før du byttet skjermkort?? Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 mener det ja. kjører driver sweeper-krysser av på nvidia display og analyse. finner ikke noe etter nvidia Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Da er det vel mest antagelig ikke driverbugs. Kan jo også prøve kortet i en annen pc om du har noen mulighet for det? se om kortet oppfører seg på samme måte der. Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 har ikke mulighet for det desverre Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Ingen kompiser eller noe som har en pc altså? fleste har vel det vil jeg tro? eller hvor i norges land holder du til da? Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 XFX kortet med en vifte på midten? Isåfall, hvis det er den du har så er det utrolig mange som har hatt problemer med de der. Flere jeg kjenner som har kjøpt samme kortet og fått et defekt kort i posten. Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 kortet har vifte på midten ja..må vel sende det i retur da holder på å formatere og installere windows 7 64 på nytt igjen nå. har også gjort en reset på hovedkortet og klokka cpu og ram tilbake. får se om det hjelper noe. Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 (endret) so far so good.... har nå gjennomført formatering der jeg begynte med å legge in w7 32bit. fikk lagt inn driveren til kortet som fulgte med på disk. kjørte windows opplevelses indeks for å se om jeg fikk grå skjerm. gjorde ikke det, men indeksen ble avbrutt tidlig med beskjed om at driveren hadde slutte å virke og at den ble gjenopprettet. jaja tenkte jeg. er hvertfall ikke gråskjerm og det var jo tydelig at problemet i det tilfellet var driver. Men da jeg ikke vil game på w7 32bit gikk jeg videre med å legge in 64bit. har fått kjørt windows opplevelses indeks 1 gang uten gråskjerm eller driver krasj. so far so good skal kjøre indeksen flere ganger nå etter å ha installert virus beskyttlese. jeg la in bare ati driveren til kortet. ikke noe av det andre som fulgte med nedlastinga. edit: på'n igjen...gråskjerm eller faktisk noe brunlig som en forandring, mens jeg kjørte opplevelses indeks på nytt...kan vel ikke gå an at det er AVG som forkludrer noe? var ikke avg edit:kommer ingen vei...har sent mail til Komplett for å prøve å få hjelp av noe slag... Endret 5. august 2010 av Nerdrage Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 etter å ha snakket med xfx sin support fikk jeg ikke noe vettugt svar.. etter å ha snakket med Komplett trodde de det var en defekt og jeg har nå sendt kortet tilbake. får se hva de sier... Første gang jeg prøvde skjermkort fra ATI. Ble ikke særlig imponert Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Lever det inn. Du kan prøve og oppgradere bios, men ikke alle dette hjelper for. Opplevd nesten det samme, pcen var helt merkelig. I spill fikk jeg opp grå skjerm med striper. Søker du på nett så kan du se flere andre gjør dette. Snakket med mpx, de har opplevd dette denne feilen flere ganger. Men de vet ikke hva som er årsaken. Mest sannsynlig får du pengene tilbake viss du når angrefristen, eller erstatningsvare.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå