Gå til innhold

Hva slags retter passer bra til pesto?


Romis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et smart tips er å faktisk ha på Pestoen etter man har stekt maten om man skal feks smaksette kyllingfille eller annet kjøtt.

 

Pesto kan også brukes til salat, på pizzaen (kombiner den med mozarella) , på baguetten (ristet baguett med pesto og mozarella = knallgodt) og mange andre bruksområder.

 

Jeg bruker både rød og grønn pesto (rød er laget av soltørkede tomater mens grønn er basilikum).

 

Gårsdagens måltid var Pasta Spinata alla Pesto a recetá di Rune : Spinat smaksat med sitronpepper som base med pasta og Pestosaus (kjøttet erstattet med spinat).

Lenke til kommentar

Tja, spaghetti er vanligvis klinete greier. Prøv med penne, det er det jeg vanligvis bruker, selv om jeg ikke forpester den med pesto. (Au, vond formulering)

 

Om spaghettien din blir klebete/ klinete så koker du den feil!

Riktig pasta skal være "Al dente" dvs tyggemotstand men ikke kokt dit peppern gror.

 

Litt olje i vannet hjelper godt, men også lurt å skylle pastaen i kaldt vann raskt rett etter du har silet den.

 

Om du derimot mente at det kan bli søl når man spiser spaghetti så er jeg enig :p

 

Pesto fungerer også greit til fisk eller til kokte poteter, spesielt når du har igjen litt fra dagen før kan du utnytte den for å sette litt smak på mye rart.

 

Uansett så er det ikke værre enn å være litt kreativ og leke seg litt med pestoen om man har litt og teste med forskjellige smakskombinasjoner.

Lenke til kommentar

Hvis du lager pasta og slenger pesto oppå, husk å ta på litt parmesan på toppen. Koster ikke allverdens og holder lenge, og det gir mye bedre smak.

 

Naturligvis unngår du det ekle sagmugget som de selger som parmesan, kjøp deg en liten bit til rundt femtilappen og du har nok til å ha på pastaen kanskje 20 ganger (gitt at du spiser alene, og ikke har på overdrevent mye).

Lenke til kommentar

Lag deg et skikkelig dagobertsmørbrød med pesto på. Nå finnes det mange forskjellige typer pesto, rød, grønn, mild, sterk, etc. Men de fleste går fint.

 

Toast et par skiver godt brød kjapt, uten at de blir tørre tvers gjennom, smør på pesto, og legg det du føler for mellom skivene. Kalkun, ost, tomater, løk, salat, oliven, majones, tabasco, bacon, etc. etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...