Gå til innhold

radeon help!!!

Anbefalte innlegg

endelig fikk jeg retail kortet til ATI r8500 (multicom)

skulle til å installere kortet, det gikk fint, men etter reboot`en så er det en irriterende flimmring på skjermen, det vil altså si at det gjevnt oppstår streker på langs.

tenkte at kanskje formattering og legge windows inn på nytt, men neida, ikke et hakk bedre :mad:

er det noen innstillinger, eller er det selve kortet det er noe feil med.

jeg har et epox 8kha+ hovedkort og en 1600@1800xp prosessor.

takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sitter den på skjermkortet, eller er det innstillingene, for jeg har deakrivert tv på innstillingene på advanced osv.

men hvis det er på skjermkortet så har jeg ikke satt i noen plugg, men kanskje det var det fra før av.

sjekker nå, men kom gjerne med mer informasjon. ang. denne og andre saker.

Lenke til kommentar

også en ting til, jeg hadde overclocket prosessoren, og dratt opp fsb`en til 144 så etterpå tenkte jeg, åh f*** kanskje kortet blir påvirka av det, så jeg skrudde den ned igjen til 133 (normal), det ble litt bedre, men ikke bra, vært å merke er at det blir best bilde eller det er ikke så veldig flimmre greier ved 70 hertz men med alle andre hertz innstillinger så er det relativt mye, men som sagt det er blitt bedre.

men skal kortet være veldig varmt?? har ikke overklokket det.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-31 18:11, Kakemonsteret skrev:

også en ting til, jeg hadde overclocket prosessoren, og dratt opp fsb`en til 144 så etterpå tenkte jeg, åh f*** kanskje kortet blir påvirka av det, så jeg skrudde den ned igjen til 133 (normal), det ble litt bedre, men ikke bra, vært å merke er at det blir best bilde eller det er ikke så veldig flimmre greier ved 70 hertz men med alle andre hertz innstillinger så er det relativt mye, men som sagt det er blitt bedre.

men skal kortet være veldig varmt?? har ikke overklokket det.

Det er helt rikig at PCI/ISA og AGP bussen blir påvirka av FSB overklokking, og at hvis noe skulle gå gæærnt si ender du sansynligvis opp med å måtte kjøpe alt av "tilleggskort" på nytt. DET er kjipt det!

Hvor varmt er kortet? Grader?

Lenke til kommentar

Oki, her er hvordan det gjøres:

1. Skift Hz'en i DDC infoen til den skjermen din støtter maks i 640x480

2. Reboot

3. Sett skjermen til 1024x768 (Hvis det er denne oppløsningen du bruker)

4. Sett Hz'en først ned til 60, for å så sette den opp til 85! Du MÅ trykke OK når du har satt den ned til 60Hz!!!!

Dette er de 4 tingene du burde gjøre. Du kan hoppe over nr. 2 hvis du føler for det, men jeg ville anbefale det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...