Skatteflyktning Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) SF er informasjonssosialist. Musikk, litteratur, spill osv eies i fellesskap, mener SF. Langt ifra. Skaperen eier utvilsomt det han lager, dette har jeg aldri bestridt. PS. Om du spoer meg foerst om hva jeg mener foer du gir uttrykk for det vil du kjoere mindre feil. Endret 1. februar 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Skaperen eier utvilsomt det han lager, dette har jeg aldri bestridt. Hva synes du om de som laster ned på pirate bay? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Skaperen eier utvilsomt det han lager, dette har jeg aldri bestridt. Hva synes du om de som laster ned på pirate bay? Muligens ett moralsk problem for noen, men absolutt ikke illegitimt. Kommentar paa problemet med din begrunnelse for tidsbegrensingen? Endret 1. februar 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Hva synes du om de som laster ned på pirate bay? absolutt ikke illegitimt. Og her har dere grunnen til at SF er informasjonssosialist: han ønsker å fjerne all intellektuell eiendom og gjøre den til felleseie. En forfatter skal ikke kunne beskytte sine bøker under åndsverksloven. Hvem som helst skal kunne piratkopiere innholdet og legge det fritt ut på internett. Endret 1. februar 2011 av ape i båt Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Og her har dere grunnen til at SF er informasjonssosialist: han ønsker å fjerne all intellektuell eiendom og gjøre den til felleseie. En forfatter skal ikke kunne beskytte sine bøker under åndsverksloven. Hvem som helst skal kunne piratkopiere innholdet og legge det fritt ut på internett. Mener kun at Intellektuelle MONOPOL (åndsverksloven) er illegitime, ikke Intellektuel eiendom. Kan gjenta det saa mange ganger du oensker. Forfatter/oppfinner staar fritt til aa selge sine varer paa det frie marked som alle endre selger sine varer og tjenester. Selv selger jeg noe som utvilsomt best beskrives som intellektuel eiendom (uten noe som helst MONOPOL) Endret 1. februar 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 SF, hvis du faktisk var for intellektuell eiendom ville du ment at det er illegitimt å laste ned andres produkter. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) SF mener altså at thepiratebay.com er legitim. Sett nå at det eksisterte en nettside som het thekidnapperbay.com, hvor alle verdens kidnappere anonymt og trygt kunne dele informasjon om gatenavn og parker hvor det er blitt observert at barn går mye alene, hvordan man best for tak i sine neste ofre osv. Hva ville SF sagt om denne siden? Absolutt ikke illegitimt? Endret 1. februar 2011 av ape i båt Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) SF, hvis du faktisk var for intellektuell eiendom ville du ment at det er illegitimt å laste ned andres produkter. Hvis du faktisk var for privat eiendom ville du akseptert at intellektuell monopol er illegitimt! Du unnlater fortsatt aa svare paa post #760. Endret 1. februar 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Du har monopol på huset ditt. Hvorfor skal du ikke ha monopol på musikken din? Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 SF, synes du kidnapperne burde fått lov til å drive fritt med begrunnelsen du her bruker? Jeg synes menneskene bak thekidnapperbay.org burde fått lange fengselstraffer. Det bør også menneskene bak thepiratebay.org. Av samme grunn. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Du har monopol på huset ditt. Hvorfor skal du ikke ha monopol på musikken din? Jeg har monopol paa huset mitt helt til jeg selger det, deretter er det noen andre som har monopol paa det (ie det er ikke lenger mitt hus). PS. Dine kidnappere har intet med Intellektuelle monopol aa gjoere, mendmindre du oensker aa gi dem monopol paa slike tjenester. Aapne en annen traad om du oensker aa diskutere kidnapping. Endret 1. februar 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Så du mener at intellektuelt (ikke-fysisk) arbeid (musikk, ideer osv) både skal kunne selges OG være gratis samtidig? Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Du har monopol på huset ditt. Hvorfor skal du ikke ha monopol på musikken din? Jeg har monopol paa huset mitt helt til jeg selger det, deretter er det noen andre som har monopol paa det (ie det er ikke lenger mitt hus). Dette argumentet er motbevist. Det er like før jeg setter deg på ignore nå, SF. Musikerne selger musikken sin med et forbehold: at du ikke kopierer den og legger den ut på nettet. Så du mener at intellektuelt (ikke-fysisk) arbeid (musikk, ideer osv) både skal kunne selges OG være gratis samtidig? Jeg mener at de som skaper dette arbeidet eier det, og har rett til å bestemme over det. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Så du mener at intellektuelt (ikke-fysisk) arbeid (musikk, ideer osv) både skal kunne selges OG være gratis samtidig? Nei, ser ikke noe poeng i aa selge noe som er gratis Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Dine kidnappere har intet med Intellektuelle monopol aa gjoere, mendmindre du oensker aa gi dem monopol paa slike tjenester. Aapne en annen traad om du oensker aa diskutere kidnapping. Jo, dette er informasjon. Du som informasjonssosialist burde støtte kidnappernes rett til å spre slik informasjon på thekidnapperbay.org. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Så du mener at intellektuelt (ikke-fysisk) arbeid (musikk, ideer osv) både skal kunne selges OG være gratis samtidig? Nei, ser ikke noe poeng i aa selge noe som er gratis Dette må du for all del ikke si til Imsdal eller Olden! 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Musikerne selger musikken sin med et forbehold: at du ikke kopierer den og legger den ut på nettet.Hvor står dette? Hvem er enige om dette? Hvor er "jeg godtar"-delen på dette? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Musikerne selger musikken sin med et forbehold: at du ikke kopierer den og legger den ut på nettet. ENDELIG! Ja, dette er maaten man gjoer ting paa det frie markedet! Du trenger IKKE ett Statsbevilget Monopol for aa gjoere dette! Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Imo er det jo snakk om å stjele. Men når det fikke finnes bedre alternativer... (de er på framgang iallefall. Eks. Spotify/Wimp, Voddler etc). Endret 1. februar 2011 av Lednar Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Musikerne selger musikken sin med et forbehold: at du ikke kopierer den og legger den ut på nettet.Hvor står dette? Hvem er enige om dette? Hvor er "jeg godtar"-delen på dette? At det KAN gjoeres slik betyr IKKE at det er slik det gjoeres. Det er mye lettere aa soeke Staten om Monopolbeskyttelse. (For ikke aa nevne at monopoler er mer loennsomme) Endret 1. februar 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå