tom waits for alice Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Kanskje. Jeg vet ikke hva effekten vil bli. Men jeg vet at for meg og mange som meg har det å skape en egenverdi, jeg komponerer og skriver fordi jeg liker å gjøre det. Samtidig er det opplagt at jeg skaper mindre nå enn den gangen jeg drømte om å gjøre det til en levevei. Ikke fordi egenverdien er mindre, men fordi prioriteten i en hektisk hverdag blir lavere. Geir Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg satte det på spissen. Hvorfor er piratkopiering positivt? Er det i sum positivt? Det vet jeg ikke. En positiv effekt er at flere folk for tilgang til mer kultur. Bevis det. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hva slags bevis ønsker du? Personlige historier? Undersøkelser på nettet? En blogg som støtter synet vårt? Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Nei, jeg kan fortsatt lage musikk, det jeg ikke kan er offentliggjøre den, dersom jeg ikke vil gi fra meg kontrollen med verket. Det var derfor jeg påpekte forskjellen mellom å skape og å produsere. Dette er heller ikke sort/hvitt, kopiering har alltid pågått, det er bare teknologien nå som har gjort det så lettvint at det etterhvert er en brukbar distribusjonsmetode. Geir Hmm, Saa musikk vil fortsatt skapes? Copyright forsvarerne vil bli overrasket. Mon tro om musikk ogsaa fortsatt vil selges? Kanskje vil musikk selges av musikere som "vil gi fra seg kontrollen med verket", paa linje med bilselgere som gir fra seg kontrollen over bilen naar de selger den? SF er materialist, og mener at informasjon ikke eksisterer. Derfor synes SF at det er helt greit å laste ned andres musikk uten å betale. Det er jo bare elektromagnetiske signaler gjennom lufta! Hvordan kan det være galt, SF? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Er ikke du en smule kjapp med å sette Skatteflykning i spesifikke båser? Har han sagt at han tror/mener informasjon ikke eksisterer? Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Han er mot åndsverkloven. Bare materiell eiendom skal beskyttes, mener SF. SF er libertariansk blåanarkist, og jeg kan forsikre deg om at det er dette han mener. Endret 31. januar 2011 av ape i båt Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Da syns jeg det er rett og rimelig at han kommer og sier nøyaktig hva han står for, slik vi begge slipper å gjette oss frem til meningene til folk. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Du kan lese anarkismetrådene. Der skriver han mye. Jeg vet at han er blåanarkist, og jeg vet hva blåanarkister står for. De mener at man ikke kan eie musikk, for det er ikke materielt! Endret 31. januar 2011 av ape i båt Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) SF er materialist, og mener at informasjon ikke eksisterer. Derfor synes SF at det er helt greit å laste ned andres musikk uten å betale. Det er jo bare elektromagnetiske signaler gjennom lufta! Hvordan kan det være galt, SF? Surprise! Jeg mener: 1. Informasjon eksisterer 2. Informasjon kan eies 3. Intellectual Monopolies (du kaller det vel Intellectual Property) er illegitime overtramp mot privat eiendom PS. Til Geir, Selv vet jeg heller ikke hva effekten vil bli om man gaar over til et slikt system. Endret 31. januar 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hva slags bevis ønsker du? Personlige historier? Undersøkelser på nettet? En blogg som støtter synet vårt? Tror Ape kanskje referere til mitt poeng paa forrige side hvor jeg paapeker at jeg ikke anser at Kultur er et gode, tvert imot et "onde". Min eksistens oedelgger enhver mulighet for at du kan bevise din teori. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 SF, du mener det er greit å laste ned andres arbeid uten å betale. Du mener altså ikke at informasjon kan eies. 1 Lenke til kommentar
Anarkosyndikalist1 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 SF, du mener det er greit å laste ned andres arbeid uten å betale. Du mener altså ikke at informasjon kan eies. Jeg mener at informasjon ikke kan skal eies, i likhet med f.eks medisiner og legemiddel. Informasjon burde være tilgjengelig for alle, og finansiering av intelektuell eiendom burde organiseres på en annen måte. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg mener at informasjon ikke kan skal eies Det er som ventet, du er jo marxist. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) SF, du mener det er greit å laste ned andres arbeid uten å betale. 1. Kanskje litt umoralsk for noen, men absolutt ikke ulovlig Du mener altså ikke at informasjon kan eies. 2. Informasjon KAN eies (og selges). Du paastaar at siden jeg anser at informasjon kan fritt kopieres av de som har tilgang til denne medfoerer det at informasjon ikke kan eies (hvilket er det motsatte av det jeg sier). Bevis din paastand! Endret 31. januar 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Man KAN voldta. Spørsmålet er om man bør straffes. Du mener nei. Jeg mener ja. Endret 31. januar 2011 av ape i båt Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Man KAN voldta. Spørsmålet er om man bør straffes. Du mener nei. Jeg mener ja. Hver gang du gir uttrykk for mine meninger gaar du i baret. Man kan nesten begynne aa tro at du ikke er saa alltvitende som du tror du er. Voldtekt boer straffes! Dog dette har intet med Intellectual Monopoly aa gjoere. Hoer paa sundt vett: Da syns jeg det er rett og rimelig at han kommer og sier nøyaktig hva han står for, slik vi begge slipper å gjette oss frem til meningene til folk. Endret 31. januar 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg mener at informasjon ikke kan skal eies, i likhet med f.eks medisiner og legemiddel. Informasjon burde være tilgjengelig for alle, og finansiering av intelektuell eiendom burde organiseres på en annen måte. Uenig. Aa paastaa at informasjon ikke KAN eies er en saapass sterk paastand at jeg maa be om bevis. Dog kanskje du mente at informasjon ikke BOER eies? Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Voldtekt boer straffes! Bare materiell voldtekt, sier SF. Informasjonsvoldtekt bør være lov, sier SF. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Voldtekt boer straffes! Bare materiell voldtekt, sier SF. Informasjonsvoldtekt bør være lov, sier SF. Om du proever aa vaere saklig saa hjelper det paa din kredibilitet. Saa langt skranter det veldig. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Mener SF at man eier det man skaper? Bare så lenge det man skaper er materielt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå