Lange Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Ingenting galt med Pcn min. Det er den dårlige servicen som er problemet. piratebay, enklere og bedre. Endret 28. januar 2011 av Lange Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg håper det kommer en tid hvor TV og HD filmer selges mest på internett, på det samme tidspunktet i hele verden. En streamingtjeneste hvor man kan streame til PC'en som igjen kan sende til TV'en ellerno lignende. PC spill har kommet veldig langt med Steam, og det syntes jeg er kjempebra, men desverre så ødelegger lisensavtaler i Europa fra amerikanske selskaper salget av filmer og tv over internett til Europa. Jeg er ikke interessert i fysisk media lenger, om ikke det er et musikkalbum med bra cover art, og vil heller ha en digital fil som jeg kan kopiere rundt og se i mediaspilleren som jeg velger. Dette er helt klart fremtiden for media... Nå når ISP'er pusher for 10mbit og høyere båndbredde så syntes jeg det er på tide at disse mediaselskapene setter seg ned med hverandre og prver å finne en global online løsning, og jeg er rimelig sikker på at dette hadde økt profittene dems ganske dramatisk. Tenk om man på natten kunne sette seg ned å se en ny TV episode samtidig som i USA helt lovlig? Eller en BluRay HD film samme dag som USA... Hadde vært genialt! Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Piratkopiering av musikkvideoer, filmer, sanger, spill osv. er så absolutt ikke lov. Tenkt deg hvis du er resigør for en film, og når filmer er på kino er det også mulig å laste ned 100% gratis på thepiratebay.org, og det er det jo veldig mange som gjør? Du taper millioner på millioner bare pga noen laster ned filmen din på nettet istedet for å se den på kino eller kjøpe den på dvd/blu-ray. Utrolig at politiet ikke sperrer www.thepiratebay.org your argument is flawed if face of reality;) Film tjenes det penger på på kino, og nå har det seg tilfeldigvis slik at kino har blitt mer populært de siste fem årene, det til tross for at filmer gjerne ligger på thepiratebay før de kommer ut. Jeg hadde LOTR fellowship på fire CD-plater fem timer før verdenspremieren, jeg så den allikavel fem ganger på kino. DVD-salg derimot er det lite av. 3D-Blueray kan komme til å forrandre dette da 45gb ikke er kult å laste ned for to timers moro. Og sperring av en nettside? fra det offentlige? av en side som etter norsk lov IKKE gjør noe direkte ulovlig? det kalles sensur! vil du kanskje vi skal brenne bøkene til hitler, stalin, karl marx, og alle andre "fritenkere" bare fordi det er krigsforbrytelser knyttet til disse? -frank Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Film tjenes det penger på på kino, og nå har det seg tilfeldigvis slik at kino har blitt mer populært de siste fem årene, det til tross for at filmer gjerne ligger på thepiratebay før de kommer ut. Hva så? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Film tjenes det penger på på kino, og nå har det seg tilfeldigvis slik at kino har blitt mer populært de siste fem årene, det til tross for at filmer gjerne ligger på thepiratebay før de kommer ut. Hva så? Det beviser bare at piratebay ikke har skadet markedet, og at det lever i beste velgående. Enda bedre: Det er et marked der, og ingen vil annerkjenne det og tjene penger i det. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Av og til høres det ut som PB er det eneste. Det fins mange andre slike sider, og der er hvertfall minst en som har enda mer enn PB. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Piratebay er for piratkopieringen hva iPod er for mp3-spilleren. Det har på en måte blitt synonymt. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg kjeder meg, så her kommer en enkelt setning som oppsummerer mitt syn: Piratkopiering er galt, men jeg gjør det likevel fordi min handling ikke påvirker noen direkte. 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Spørsmålet blir da HVORFOR er det galt? det blir vel forsåvidt like galt som om jeg skulle finne ut hvordan coca cola lager brusen sin, og kopiere den. Det blir vell ikke galt før jeg selger produktet. Det samme tenker jeg for musikk. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Piratkopiering er ikke galt, da artister har andre kanaler for å tjen penger. Lenke til kommentar
Hanemann Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Piratkopiering er ikke galt, da artister har andre kanaler for å tjen penger. Håper dette er ironi, for det er det dummeste argumentet jeg har hørt noen gang. Film tjenes det penger på på kino Feil. Dvd-salg står for nesten halvparten av inntektene. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Piratkopiering er ikke galt, da artister har andre kanaler for å tjen penger. Håper dette er ironi, for det er det dummeste argumentet jeg har hørt noen gang. Satt på spissen, men ikke ironi nei. Det er rimelig simpelt å forstå. Samtlige kompiser jeg har som laster ned mye musikk, er også den typen som er oftest på konserter med band, som har spotify premium, og som bestiller mercs på nettet. De bruker mye penger på musikk, til tross for at de driver med piratkopiering for å finne musikk og album. Da er spørsmålet. Hva er problemet? Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Piratkopiering er ikke galt, da artister har andre kanaler for å tjen penger. Søppelargument. Håper for din del at du troller. Endret 30. januar 2011 av ape i båt Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Nei, jeg troller ikke, se over. Kort fortalt, de som er aktive piratkopierere er også de mest aktive kjøperene. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Piratkopiering er ikke galt, da artister har andre kanaler for å tjen penger. Søppelargument. Håper for din del at du troller. La meg heller spørre deg hvordan du klarer å forsvare at noen forbeholder seg retten til å fortelle oss hva vi kan og ikke kan kopiere. Som tidligere beskrevet av meg, dersom jeg klarer å gjenskape et coca cola produkt, får jeg ikke dem på døren med mindre jeg selger det. Hva gjør coca cola forskjellig fra en sang? Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Nei, jeg troller ikke, se over. Kort fortalt, de som er aktive piratkopierere er også de mest aktive kjøperene. Hva så? Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 La meg heller spørre deg hvordan du klarer å forsvare at noen forbeholder seg retten til å fortelle oss hva vi kan og ikke kan kopiere. Du kan lese anarkistdebatten mellom SF og meg. Som tidligere beskrevet av meg, dersom jeg klarer å gjenskape et coca cola produkt, får jeg ikke dem på døren med mindre jeg selger det. Hvis du skaper det selv er det greit. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hva så? Det er rimelig enkelt å forstå. De som piratkopierer mest er også de som bruker mest penger. De som ikke piratkopierer, bruker altså mindre penger enn de som piratkopierer. Deres største kunder er de som laster ned. Hvorfor skulle det da være galt å laste ned? Nedlastning oppfordrer jo til å utvide musikksmaken sin. Dagens musikkbransje er utdatert, og jeg er veldig glad for at den har påbegynt en oppdatering (Spotify, Vimp, mm.) Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Som tidligere beskrevet av meg, dersom jeg klarer å gjenskape et coca cola produkt, får jeg ikke dem på døren med mindre jeg selger det. Hvis du skaper det selv er det greit. Jeg skaper det da overhodet ikke selv, denne oppskriften har The Coca Cola company satset mer penger på enn jeg kommer til å tjene igjennom hele mitt liv. Forsåvidt, å følge en oppskrift for å danne et slikt produkt er da ikke forskjellig fra å benytte seg seg av et rippe-program, vell? Du som virker som en ekstrem liberterianer burde før alle andre forstå at individets rettigheter kommer før penger, jeg sier ikke at sangere ikke burde tjene penger, men at da jeg har kjøpt min CD er den min, og produsenten eller sangeren har ingen rettighet til å fortelle meg hvordan jeg skal bruke deres produkt, eller hvem jeg skal dele deres produkt med! Lenke til kommentar
Hanemann Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Da er spørsmålet. Hva er problemet? Problemet er at du bryter loven. Det er ingen tvil om at bransjene taper penger på piratkopiering. Å tro noe annet er naivt. Jeg skjønner derfor også hvorfor de reagerer som de gjør. Tipper du også hadde blitt sur dersom sjefen hadde tatt feriepengene dine og brukt argumentet, "du tjener så godt allerede". Jeg hadde vært fall blitt fly forbanna. Fordi det handler ikke om hvor mye artistene tjener. Det er urelevant. Penger for låtene sine skal de ha uansett. Enten de tjener en mill i uka på Spotify eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå