South_Bridge Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det er et keyword som dukker opp og siden jeg er ganske fresh utvikler klarer jeg ikke helt å se for meg hva Microsoft's BizTalk server er. På microsofts egne sider: BizTalk Server is Microsoft’s Integration and connectivity server solution. Det sier meg ikke så mye. Definisjon fra wiki: Microsoft BizTalk Server, often referred to as simply "BizTalk", is an Enterprise Service Bus. Etter å a kikket på Enterprise Service Bus så skjønner jeg at det er en server som muligjør kommunikasjon (med XML ser det ut til) mellom ulike teknologier. Så i steden for å lage en parser for alt mulig kan man bruke en BizTalk server, blir det riktig? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Den kan parse mellom hauger av programvare, så ja.. "muliggjør kommunikasjon mellom ulike teknologier" er vel essensen. Slik programvare (BizTalk er ikke den eneste) er populært bl.a i transportbransjen, banknæringen osv, hvor ordre og overføringer gjerne sendes over landegrensene og/eller mellom systemer som ikke snakker samme språk. Et transportfirma vil kanskje forvente å kunne sende sine ordre i XML, og få svar på dem i XML - mens det som virkelig skjer er at en ESB mapper XMLen til EDIFACT, sender den videre dit den skal, og mapper svaret i EDIFACT tilbake til XML som så sendes til den opprinnelige avsenderen. Når det så gjerne henger noen tusen kunder på en slik ESB, som alle kan snakke med hverandre på et utall av forskjellige formater, så begynner det hele å få en viss verdi. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Takk for meget presist svar. Det var omtrent som jeg så for meg da... men man må opp i en del kunder/klienter for å få en nytteverdi tror jeg (og som du poengterte). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå