Isabellviktoria Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hei! Er en jente som skal reise jorden rundt i 5 mnd. Skal innom Asia, USA og Mellom-Amerika. Har satt av ca 10 000 kr i mnd som budsjett, er dette mye? Har tenkt å dra mye utnytte av hospitalityclub og couchsurfing, slik at jeg får mange nye venner og sparer penger :-) Lenke til kommentar
wailer Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 10 000 er mere enn nok i asia hvertfall. halvparten burde også holde der Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hvor i USA skal du? Hvis du skal innom f.eks NYC blir dette fort dyrt da det er en av de dyreste turistbyene i USA. Hvis du skal "ute i ødemarka" som f.eks Kansas eller Arkansas er det vel hensiktsmessig med en leiebil. USA har store avstander og bruker ikke alt for mye penger på kollektiv trafikk. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hva er inkludert i 10k? Flybilletter, reiseforsikring, klær og annet du kjøper før du drar ... ? Budsjettet høres omtrent riktig ut, men det kan bli trangt om flybilletter også skal betales -- avhengig av hvor lenge du har tenkt til å oppholde deg i de forskjellige verdensdelene -- jo lengre du er i Asia, jo romsligere blir det. Lenke til kommentar
Isabellviktoria Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Lander i San Francisco og har avgang fra Los Angeles 14 dager senere. Har ikke planlagt noe annet ennå. Skal være 2,5 mnd i Asia, og 2,5 mnd i Mellom-Amerika/USA. I budsjettet på 10000 kr i mnd tenker jeg på overnatting, alt av aktiviteter, mat og transport utenom flyreisene mellom land som jeg betaler før jeg drar. Reiseforsikring og klær til reisen kjøpes utenom månedsbudsjettet. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå