jolieber Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg holder på å se meg om etter en ny pc nå som den gamle laptoppen min snart er klar for loppemarkedet. Jeg har ikke så veldig mye kunnskaper om hva som er bra av det som er på markedet nå, så jeg tenkte kanskje det ville være til hjelp å legge ut en tråd her om dilemmaet. Det jeg ser etter er en spill pc som jeg greit vil kunne spille spill som civilizaton 5, og andre nyere spill som krever litt. Jeg ønsker også en spill pc som ikke går ut på dato med en gang. Etter litt kikking selv kom jeg borti denne laptoppen her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598593. Er dette et bra alternativ? Noen som vet om det finnnes bedre alternativer for meg til maks pris 8000? Lenke til kommentar
Fyllesjuk Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hva slags spiller snakker vi om? Lenke til kommentar
jolieber Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Hva slags spiller snakker vi om? Jeg er mest glad i turn based strategispill, men liker også spill som grand theft auto og skytespill. Jeg vet at spill som civilization 4 trenger mye ram for å fungere bra langt uti spillene, så det er litt derfor jeg syntes at den pcn jeg linka til virka bra. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Du får mer ytelse pr krone ved å velge en Asus med HD 5730 grafikkort. F.eks X64JA. Kvalitetsmessig så er det også en bedre maskin. Endret 5. august 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Denne vil nok ikke klare så mye spilling med krav til ytelse etter dagens krav. Skal du ha bærbar PC som klarer nyere spill og kravstore GTA4 så må du nok langt høyere i pris. 10.000 - 12.000 På tester viser ATI Mobility Radeon HD 5650 at den kan spille GTAIV på Medium ikke High. CPUen er også "svak". Men GTAIV er en dårlig test av en PC da det krever unormalt mye i forhold til hvordan spillet er. Mange mener det er feilprogramert og kun konvertert til PC fra 360. Hvem vet? En bærbar PC er sjelden noen bra spillmaskin da de blir dyre når de har høy ytelse. Kan du ha stasjonær er dette å foretrekke. En bærbar vil avgi MYE varme ved spilling. Jeg tror du raskt kommer til å syntes en bærbar til rundt 8000 blir for dårlig hvis du skal spille. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det er bare nonsens. Du får bærbare maskiner helt ned i under 5000kr som klarer de nyeste spillene på markedet helt greit. Du har også 2 modeller fra MSI som koster mellom 8600kr og 9600kr som er meget bra til spill. De sliter dog litt mer varme og støy og er for spesielt innteresserte, men ytelsen er det ikke noe å si på. At en stasjonær maskin er bedre til spill er det ingen tvil om, men TS spør etter en laptop og da får han vel nesten få lov å kjøpe det. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det er bare nonsens. Du får bærbare maskiner helt ned i under 5000kr som klarer de nyeste spillene på markedet helt greit. Du har også 2 modeller fra MSI som koster mellom 8600kr og 9600kr som er meget bra til spill. De sliter dog litt mer varme og støy og er for spesielt innteresserte, men ytelsen er det ikke noe å si på. At en stasjonær maskin er bedre til spill er det ingen tvil om, men TS spør etter en laptop og da får han vel nesten få lov å kjøpe det. Helt greit?? kommer vel ann på hvilke krav man har da. Hvilken maskin til under 5000 med 17" skjerm klarer GTAIV helt greit? Dessuten ønsker han en spill PC som ikke går ut på dato med en gang. Den han har sett på har 17,3" skjerm. Da vil han sikker ikke ha en med 14". Og sikkert ikke en som vil ha 24 FPS på GTAIV. Kommer jo ann på hvilke krav han setter til grafikk. Vil han kjøre nye spill på laveste grafikkinnstillinger så holder den, men på medium vil den begynne å få problemer max er utenkelig, foruten på Sims 3 o.l. da. Skal du utnytte DX11 på nyere spill så må du nokk ha et skjermkort med DDR5 minne. Jeg sier vel heller ikke at han ikke får lov til å kjøpe en bærbar ??????? Men kan ha ha stasjonær så er det å foretrekke til spilling. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Han har ikke sagt noe om krav annet enn at det skal gå greit, og greit det vil det gå på en maskin med HD 5650. En bærbar til spill kommer alltid med kompromisser og det er de fleste innforstått med. Lenke til kommentar
jolieber Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Takker for gode svar. Jeg er innforstått med at bærbare maskiner ikke er like gode til spill som stasjonære, og at de kan slite litt med varmeutvikling. Jeg er rett og slett ute etter best valuta for pengene på laptop i forhold til spilling med makspris 8000. Hvordan er egentlig disse Asusene med overnevnte grafikk-kort i forhold til varmeutvikling under spilling? En annen ting jeg glemte å nevne er at jeg også så på den pcn jeg linka til fordi det er en 17" skjerm, noe jeg har hatt før og synes er veldig greit. Endret 5. august 2010 av jolieber Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hvis ytelse er det største kriteriet så har altså MSI to modeller som er lagd for spilling. Den rimeligste koster 8900kr og har et HD 5850 kort som faktisk er et bra kort til spill. GX740 har et HD 5870 og koster 9300kr og kjemper helt oppe i teten blant de beste spill bærbare. Men begge modeller kommer som sagt med atskillig støy og varmeproblemer, men ytelsen er det ikke noe å si på. Asus X64JA holder seg rimelig kjølig under last men det er da også en høy-kvalitetsmaskin. Jeg ville uansett gått for en maskin med Intel i cpu da de utvikler mindre varme enn AMD. Jeg gikk akkurat gjennom avisa fra Expert og de har ASUS N73JN-TY056V BÆRBAR til 7999kr. Den har ikke et like bra skjermkort som X64 men tar igjen noe på i5-450 cpu og 17"skjerm, og virker egentlig veldig billig i forhold til andre fra Asus med noenlunde tilsvarende spec. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå