Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billig bil med lav km.stand, noen biler man bør styre unna?

Anbefalte innlegg

Per dags dato har jeg en BMW E36 med km.stand på snart 260.000 km. Dette begynner å bli en kostbar opplevelse, så jeg tenkte heller jeg skulle spandere på meg en bil i prisklassen mellom 30-40000 kr med lavere km.stand og slitasje.

Typiske biler i denne prisklassen, gjerne med km.stand under 100000 km er Rover (de fleste), Opel Tigra, Reanult Megane, Hyundai Coupe og Accent osv. Er det noe man bør styre unna, eller har dere eventuelt andre forslag til biler man bør kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kilometerstand er ikke noe du bør se deg blind på. En bil som er tatt godt vare på med 200.000 på telleren kan like gjerne være mer driftssikker enn en med 100.000 på klokka som har hatt dårlig oppfølging. Bilene du nevner er typiske 13 på dusinet-biler som folk ikke bryr seg så mye om. Sjansen for at du finner en som er dårlig vedlikeholdt her kan være ganske stor. Sjekk servicehefte og annen dokumentasjon nøye. Ta NAF-test.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

Per dags dato har jeg en BMW E36 med km.stand på snart 260.000 km. Dette begynner å bli en kostbar opplevelse, så jeg tenkte heller jeg skulle spandere på meg en bil i prisklassen mellom 30-40000 kr med lavere km.stand og slitasje.

Typiske biler i denne prisklassen, gjerne med km.stand under 100000 km er Rover (de fleste), Opel Tigra, Reanult Megane, Hyundai Coupe og Accent osv. Er det noe man bør styre unna, eller har dere eventuelt andre forslag til biler man bør kjøpe?

Dersom du setter driftssikkerhet høyr, ville jeg vurdert Hyundai i denne prisklassen. Jeg har en Accent 95 modell. Den ble i sin tid kjøpt ny av min bestefar, og overtatt av meg i 2001. Det eneste jeg har gjort med den er å skifte fordelerlokk + at jeg kjøpte nytt batteri i 2005. Nå trenger den en 4- hjulskontroll. Jeg kommer aldri til å selge den, da jeg ikke får noe for den, i forhold til hvor mye bil det er igjen. Coupe er vel basert på Elantra så vidt jeg vet, og er vel av samme kvalitet som Accent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...