Gå til innhold

Morrowind

Anbefalte innlegg

1)

Jeg har akkurat installert winXP på maskinen(hadde win2000 før), men nå sliter jeg litt med Morrowind. Spillet har en tendens til å fyke tilbake til windows litt for ofte. Jeg kan spille problemfritt i flere timer før den hopper tilbake, eller den hopper tilbake rett etter at jeg har startet spillet. Kan man laste ned en winXP patch til Morrowind? Andre som sliter med dette?

2)

Noen som har en forklaring på hvorfor spillet hakker når jeg er i Vvardenfjell, mens det går glatt når jeg er i Mournhold?

3)

Når jeg startet å spille Morrowind så meldte jeg meg inn i alle mulige slags grupper. Problemet mitt er at jeg vet rett og slett ikke hvor jeg kan finne folk som kan gi meg oppdrag i Blades og Imperial Cult. Noen som kan gi meg en liten pekepinn til hvor jeg skal lete etter disse folkene?

4)

Hvis man drar til Shrine Of Azura så får man et oppdrag som går ut på at man skal drepe alle Daedra folkene på en øy. Jeg er rimelig sikker på at den øya hun mener er Ald Daedroth(eller noe sånt), men når jeg har slaktet alt som er der og går tilbake til Shrine Of Azura så får jeg ikke noe beskjed om at jeg har klart det. Noen som vet hva jeg egentlig skal gjøre med dette oppdraget?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Dette er ett helt normalt problem... bare legg in de nyeste patchene så burde det klikke mindre... men jeg vet itte ossen man stopper det.

2) Det er nok fordi at Vvardenfell er stort... og Mournhold er lite... prøv å gå inni ett hus i Vvardenfell så burde det slutte å hakke der og, jeg foreslår at du skrur ned view distance.. da burde det hakke mindre.

3) Vel.. Blades missions finner du bare hos Caius Cossades i balmora.

Imperial Cult vet jeg ikke no om.

4) Det er ikke Ald Daedroth azura prater om, det er ei litta øy med ei hytte på litt nord for Dagon Fel trur jeg( Ikke Sanctus Shrine). Og en liten advarsel... IKKE gå inni hytta på den øya.. da får du ikke no belønning fra Azura.... trur jeg.

Lenke til kommentar

Imperal cult har base i castle ebonheart, som er like ved vivec. Så vidt jeg husker var mange av questene deres rimelig lette, som: finn 3 slags sopper, og 3 slags blomster.

De siste questene var de vanskeligste, da du skal finne det beste sverdet i spillet og en av de beste rustningene.

Lenke til kommentar
4)

Hvis man drar til Shrine Of Azura så får man et oppdrag som går ut på at man skal drepe alle Daedra folkene på en øy. Jeg er rimelig sikker på at den øya hun mener er Ald Daedroth(eller noe sånt), men når jeg har slaktet alt som er der og går tilbake til Shrine Of Azura så får jeg ikke noe beskjed om at jeg har klart det. Noen som vet hva jeg egentlig skal gjøre med dette oppdraget?

Husker ikke navnet på øya, men det er en daedra der som ser ut som en Golden Saint og på hu finner du en amulet (husker ikke navnet heller).

Ta med den tilbake.

EDIT1: Skrivefeil.

EDIT2: Ikke gå i hytta. Da forstyrrer du hu som ikke skal bli forstyrra. Eller no. :lol:

EDIT3: Kanskje kan dette hjelpe på CTD'ene dine.

Lenke til kommentar
Imperal cult har base i castle ebonheart, som er like ved vivec. Så vidt jeg husker var mange av questene deres rimelig lette, som: finn 3 slags sopper, og 3 slags blomster.

De siste questene var de vanskeligste, da du skal finne det beste sverdet i spillet og en av de beste rustningene.

Ligger ikke det beste sverdet i midten? Det svarte stedet på World Mappet :p

Lenke til kommentar

Overhodet ikke. Det er bare der sjefen sjøl bor. Ligger en veldig bra hammer som heter Sunder der inne i en av ruinene, men den kan man ikke bruke uten å ha aktivert aller siste hovedquesten uansett (trenger en artifact for å kunne bruke den uten å dø).

Og btw, det "beste" sverdet (Chrysamere) og rustningen (Lord's Mail) det er snakk om har ingenting med Imperial Cult å gjøre, de er del av Imperial Legion sine siste oppdrag. Stikk til Gnisis og join opp med legionen der. De gir deg nye rustninger etter hvert som du stiger i gradene også. Imperial Cult er bare kjedelige "hent ting A, leverer til person B i byen X"-type quests.

Lenke til kommentar
... Imperial Cult er bare kjedelige "hent ting A, leverer til person B i byen X"-type quests.

Du får nå et par fancy ting av når du gjør orakel oppdragene. Ring of the wind bla. Fortify Agility 30 pts, constant effect. Den er ganske fin å ha med seg. Men ja det er mye hent den tingen der og ta den med til han.

Lenke til kommentar
3) Vel.. Blades missions finner du bare hos Caius Cossades i balmora.

Men han finner jeg ikke lenger...etter at jeg startet på oppdraget hvor man skal drepe Dagoth Uhr så er han ikke lenger i huset sitt i Balmora. Hvor finner man han?

Lenke til kommentar

Etter at du har blitt ferdig "kurert" for corprus forsvinner Caius, og etterlater deg med alle videre instruksjoner du trenger. Det går ikke an å avansere helt til topps i Blades faction.

Så vidt jeg vet er det bare Blades og Ashlander du ikke kan bli "sjæf" i.

Hvis du blir med i tempelet blir du sendt avgårde for å finne en god del ålreite ting.

Lenke til kommentar

Hvor kan jeg finne en komplett deadric rustning? Jeg gidder ikke drepe han som kurerte meg for corprus, selv om han har en komplett rustning på seg. Jeg har funnet hjelm, graves, skjold, begge hanskene og høyre skulder.

Noen som vet hvor jeg kan finne cuirass, boots og venstre skulder?

(med armor rating på 266 så er det jo litt digg å ha selv om den veier ekstremt mye)

Lenke til kommentar

Bolvyn Venim i Ald'ruhn, Under Skar (Den store bygningen), Venim Manor. Han har fult sett med Deadric Armor, samt en Deadric Dai Katana (Verdt 120.000)

Men pass på! Du må drepe han som siste oppdrag i Redoran Great House, så er du medlem der, kan du ikke bli grandmaster om han er død.

Han må også være i live når du skal gjøre Fourth Trial i hovedquesten, men etter disse to er han til ingen nytte.

EDIT: Om du er grandmaster i House Redoran, trenger han ikke være i live når du tar The Fourth Trial

Lenke til kommentar

Du får en cuirass av hun dama i Tel Branora hvis du gjør noen oppdrag for henne. Kan hende du bare kan banke henne eller lete i kister og lignende også, har ikke forsøkt.

"Ten pace boots" har i hvert fall samme armor rating som daedric, men (i hvert fall hos meg) de er usynlige... ser ut som at bena stopper ved knærne.

Fant en pauldron nede i en hule under mournhold (tribunal), husker ikke om det var left eller right.

Mener også at det hender en sjelden gang i blant at dremora/lords har noe armor på seg, men det er ikke ofte, for det meste våpen. Har fått noen skjold fra Golden Saints.

Lenke til kommentar
Du får en cuirass av hun dama i Tel Branora hvis du gjør noen oppdrag for henne. Kan hende du bare kan banke henne eller lete i kister og lignende også, har ikke forsøkt.

"Ten pace boots" har i hvert fall samme armor rating som daedric, men (i hvert fall hos meg) de er usynlige... ser ut som at bena stopper ved knærne.

Fant en pauldron nede i en hule under mournhold (tribunal), husker ikke om det var left eller right.

1) Hadde vært fint hvis jeg kunne få et navn på hun som gir deg oppdrag i Tel Branora, og helt supert hvis du kunne si hvor hun holder til

2) Hvor finner jeg Ten Pace Boots? Skoene jeg bruker er "boots of the apostle" og "boots of blinding speed". Hadde vært kult å se de skoene du har

3) Den hula du snakker om, er det den hula hvor det renner en liten elv nedgjennom hele greia? Hele hula er liksom et stort hull og helt i bunnen finner man tegn etter liv(på nedturen finner man lik og våpen+ en pauldron)

Lenke til kommentar

1) Det er en telvanni councilor. Holder til øverst i hovedbygningen. Men du må nok være telvanni for å få oppdrag fra henne.

3) Husker ikke helt hvilken hule det er, men jeg tror kanskje det er inne i dwemer ruinene, ganske langt inn og nede... Svær hule!

Lenke til kommentar

Jeg er medlem i House Hlaalu, men akkurat nå så sliter jeg litt med å bli councilor. Jeg har tydeligvis støtten fra han litt feminine karn i vived, og jeg har fått støtten fra Dram Bero. Han feminine mannen i vivec ber meg spørre de andre om deres støtte, men jeg aner ikke hvem han mener. Noen som vet hvem jeg egentlig skal få støtte fra?(de som måtte utnevne meg til hortator kanskje?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...