Gå til innhold

Hvordan er ytelsen på VirtualBox på Linux?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å installere Linux og teste litt, men det er et par programmer jeg helst skal kunne kjøre:

- Visual Studio

- World of Warcraft

WoW støttes av wine, men jeg ønsker allikevel å vite noe om ytelsen om jeg feks skulle sette opp VirtualBox og finne på å kjøre det gjennom det.

Hvordan er ytelsen på VirtualBox?

Jeg ønsker også å ha VS tilgjengelig så det er de 2 programmene jeg MÅ ha til å kjøre. Evt er det andre alternativ til VirtualBox som gir en vesentlig ytelsesforskjell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WoW (eller annet med 3D-grafikk) gjennom VirtualBox tror jeg du bare kan glemme. Ihvertfall på noen år enda.

Ellers er ytelsen på ren, enkel 2D ganske god, men du bruker gjerne VirtualBox til annet enn spill. Visual Studio vil nok gå helt fint.

WoW har jeg erfaring med i WINE, og det funket fjellstabilt og raskt nok for meg. Helt ok ytelse, noe du garantert ikke får i VirtualBox.

Lenke til kommentar

WoW (eller annet med 3D-grafikk) gjennom VirtualBox tror jeg du bare kan glemme. Ihvertfall på noen år enda.

Ellers er ytelsen på ren, enkel 2D ganske god, men du bruker gjerne VirtualBox til annet enn spill. Visual Studio vil nok gå helt fint.

WoW har jeg erfaring med i WINE, og det funket fjellstabilt og raskt nok for meg. Helt ok ytelse, noe du garantert ikke får i VirtualBox.

Takk for klart svar! Sist jeg prøvde wine og wow hadde jeg till 3d problemer, men satser på å prøve igjen nå.

Men: du (eller noen andre) har vel ikke peil på hvordan visual studio er å kjøre gjennom virtual box?

Lenke til kommentar

Fått installert Win7 på VirtualBox... gikk ganske så greit unna.

Poster den øyblikkelige ytelsen sammenlignet med hostmaskina (den er til venstre):

698455.jpeg

Installerte VB express 2010 og lagde kjapt en on-button-app. det virket og. loading og skifting av vinduer er noen MS sluggish men akseptabelt.

Nå må jeg vel bare finne en varig, lovelig, lisens til win7 da jeg i hu og hast lasta ned 90 dagers trail :D Installen tok ikke mer en 30 min(tops) men gidder jo ikke det hver gang jeg skal ha opp win7 :p

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...