Gå til innhold

Wifi problem SE C905

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med dette: kobler opp wifi og den finner masse nett på søket, og logger meg på mitt trådløse nettverk hjemme, og den grønne wifi logon kommer på skjermen på mobilen som skal indikere på at man er tilkoblet, men får alltid denne beskjeden når jeg prøver og gå på nettet fra telefonen : "Kommunikasjons-feil Prøv igjen eller operatøren for å få hjelp"

Søkte på google og fant flere med samme problem men ingen av dem hadde lagt ut noe løsning..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å senke krypteringsnivået på routeren til til WEP eller skru av hele krypteringen å se om du kan logge deg på uten kryptering.

Hei litt seint svar men har vært på ferie.. og problemet er ikke kun hjemme, har prøvd diverse åpne nettverk på hotel og flyplasser og har samme problem der..!?

Lenke til kommentar

Et skudd i blinde her siden jeg ikke vet hvilket operativsystem du kjører, men Vista kan være dritalt med WiFi.

Du kan jo også prøve et annet oppkoblingsverktøy, de fleste kort produsentene har egne verktøy som kan brukes istedenfor windows eget, eller omvendt hvis du bruker et tredjeparts verktøy idag.

Du kan også prøve og skru av IPV6 på WiFi kortet og evt, andre protkoller du ikke behøver der.

Lenke til kommentar

Prøvde et usikret nettverk hos en bekjent av meg og der kom jeg inn på nett med en gang.. så kanksje det var noe med routerne på de andre stedene jeg har prøvd? er eneste nettet jeg har kunne gå på nettet av av de mange jeg har prøvd..

sjekka og hadde siste firmware inne..

Lenke til kommentar

Prøvde et usikret nettverk hos en bekjent av meg og der kom jeg inn på nett med en gang.. så kanksje det var noe med routerne på de andre stedene jeg har prøvd? er eneste nettet jeg har kunne gå på nettet av av de mange jeg har prøvd..

Har du nyeste firmware på router? :p Verdt et forsøk kasnkje..

Fant forresten noe på google, C905 støtter visst ikke alle krypteringer:

"The C905 does not support WPA2 wireless security, and will throw that error if you try to use it. It also happens when the signal is low - the phone has a very weak WiFi antenna."

Prøv WEP i steden, du kan fortsatt ha passord på nettverket.

Endret av Olliw
Lenke til kommentar

Har du sjekket hvor godt signal du får hjemme?

Jeg får samme problem hvis jeg bare har 1/3 i signalstyrke.

Må ha minst 2/3, men helst 3/3. Noe som ofte krever at du ikke er lenger enn 3-4 meter fra routeren.

Virker som WiFi-antennen på C905 ikke er så veldig god i utgangspunket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...