Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp - Menn som napper øyenbryn?

Anbefalte innlegg

Kan innlede dette innlegget med å si at jeg overhode ikke hadde peiling på hvorhen jeg skulle poste dette, så ble like-så-godt her, arrester meg hvis jeg sleiver totalt.

Det jeg lurte på var hvorvidt det er "lovlig" for oss menn å finpusse på øyenbrynene? Blir det sett på som for femi, eller er det greit sålenge det faktisk ser bedre ut?

Jeg er halvt tyrker, og får en skog over øya, på nære nippet til mono, må faktisk le når jeg tenker på det..

Uansett, som sagt så har jeg en god porsjon hår over øynene, hvordan vil det bli sett på hvis jeg napper litt å fikser på det? Disse spørsmålene leder videre til det faktum at jeg har null peilig på hvordan mann gjør det, så det må i-så-fall bli gjort av en profesjonell. Vet frisører og spa-sentre har slike tilbud, men er de virkelig for menn? Og hvordan vil det bli tatt om jeg spørr om napping til f.eks en frisør?

Takker på forhånd for svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noe galt med det, gjør det selv. Bruk bare en pinsett og napp de ut.

Takk for responsen!

Problemet mitt er at jeg trenger profesjonell hjelp til å rydde opp først, så kan jeg vedlikeholde det og lignende. Blir det da dumt for ett mannfolk å spørre frisøren om det? Gir meg en klump i magen hvertfall. Er det andre plasser mann kan gjøre det?

Redd for at det skal bli for mye også, har jo ikke gjort det tidligere, så når vennene mine legger jo fort merke til det, blir jo utrolig flaut?

:/

Endret av IngenFestUtenSkinnvest
Lenke til kommentar

Jeg kjenner flere gutter som finpusser rundt øyenbrynene, og dette syntes jeg bare er flott - bare jeg ikke ser gutten tydelig har nappet øyenbrynene sine. IKKE form øyenbrynene dine, men heller nappe rundt øyenbrynsformen.

Som tidligere nevnt, bruk en god pinsett. Det er også lurt å vaske ansiktet med lunkent vann før du napper, da slipper du røde prikker etter nappingen og det vil bli lettere å nappe. Hvis du er helt usikker på hvordan du gjør det, så vil jeg anbefale deg å dra til en frisørsalong etc første gang. Der får du helt sikkert flere gode tips. :)

Lenke til kommentar

Jeg kjenner flere gutter som finpusser rundt øyenbrynene, og dette syntes jeg bare er flott - bare jeg ikke ser gutten tydelig har nappet øyenbrynene sine. IKKE form øyenbrynene dine, men heller nappe rundt øyenbrynsformen.

Som tidligere nevnt, bruk en god pinsett. Det er også lurt å vaske ansiktet med lunkent vann før du napper, da slipper du røde prikker etter nappingen og det vil bli lettere å nappe. Hvis du er helt usikker på hvordan du gjør det, så vil jeg anbefale deg å dra til en frisørsalong etc første gang. Der får du helt sikkert flere gode tips. :)

Ja, det som er litt av poenget mitt forsåvidt.

Det må jo se harmonisk ut med selve annsiktet, og ikke for tynt/omgjort ut. Det jeg er redd for hvis jeg bestemmer meg for å forsøke selv er at jeg ender opp med innstillingen, "Joda, litt til..litt til, Oi, må mer på det øyenbrynet, Oii ble litt for mye, for gå over det andre igjen, hvor ble de av?".

Tanken på å spørre frisøren om det tar helt knekken på meg faktisk, huff så ekkelt :-)

Endret av IngenFestUtenSkinnvest
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

For noen år tilbake, så hadde det vært litt "gay". Uten tvil. Men nå så har dette blitt mer "normalt" blandt oss menn. Det å finnpusse litt er nå helt greit. Det er ikke farlig. Men vi menn må passe oss at det ikke blir for "homsete". Altså for tynt osv. Det siste er ganske viktig, ellers er det greit å finnpusse osv.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

For noen år tilbake, så hadde det vært litt "gay". Uten tvil. Men nå så har dette blitt mer "normalt" blandt oss menn. Det å finnpusse litt er nå helt greit. Det er ikke farlig. Men vi menn må passe oss at det ikke blir for "homsete". Altså for tynt osv. Det siste er ganske viktig, ellers er det greit å finnpusse osv.

Ja, er akkurat det jeg er litt smånervøs for.

Problemet er at jeg trenger hjelp, spesielt første gangen. Vedlikeholdingen klarer jeg godt selv, men å dra til frisøren å spørre om napping og lignende blir nesten ett hakk for vanskelig for meg, er jo bare nødt til å bli sett ned på, ledd av :-)

Lenke til kommentar
Ja, det som er litt av poenget mitt forsåvidt.

Det må jo se harmonisk ut med selve annsiktet, og ikke for tynt/omgjort ut. Det jeg er redd for hvis jeg bestemmer meg for å forsøke selv er at jeg ender opp med innstillingen, "Joda, litt til..litt til, Oi, må mer på det øyenbrynet, Oii ble litt for mye, for gå over det andre igjen, hvor ble de av?".

Tanken på å spørre frisøren om det tar helt knekken på meg faktisk, huff så ekkelt :-)

Enten så hopper du bare i det og stusser rundt øyenbrynene forsiktig, eller å gå til en frisør hvis du ikke tør å gjøre det selv, ellers dropper du hele greien. ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen problem med å dra til en frisør salong og spørre om de utfører den typen arbeid. De fleste gjør faktisk det og er meget hyggelig så du kommer nok aldri til å følle at dette er tvilsomt. Når det kommer til til vennene dine så er ikke det så farlig, de mobber deg litt kanskje men sannheten er at de sikkert ville ha vurdert det samme om de var i din posisjon. Det ville jeg ha gjort ihvertfall :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvorfor ønsker du å fjerne deler av øyenbrynene? Jeg er helt norsk, men har likevel oljesvarte øyenbryn. Store oljesvarte øyenbryn. Og det er jeg stolt over. Vør fornøyd med slik du er :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...