Gå til innhold

Over 200.000 nye aktiveringer for Android hver eneste dag!

Aktivering for Android  

33 stemmer

1. 1. Vil Android nå over 250.000 aktiveringer pr. dag å bli verdens største OS innen kort tid?

Anbefalte innlegg

Da har Android sprengt nye grenser med over 200.000 nye aktiveringer pr dag! For en vannvittig utvikling.

Kilde 1.

Kilde 2.

Kilde 3.

post-203727-1281035703,6547_thumb.jpg

post-203727-1280974897,1758_thumb.jpg

Legg merke til dato for første salgsuke

Gang 200.000 med 365. Så blir dette antallet nesten grotesk(73millioner). Tabellen indikerer jo at tallet kanskje vil gå opp mot hele 300.000. Folk skal nok se utviklere strømme til Android som bare det.

Eller klarer du å se noe som skal tilsi at antall nye aktivisjoner skal bremse kraftig opp? Kom med din yttring uansett syn.

Endret av SolbergMobil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke en program/spill utvikler kun ser på antallet enheter der ute, men også på selve plattformen.

Så det som taler mot en stor utvikler eksplosjon på android er:

- Få land hvor folk faktisk kan kjøpe apps.

- Mange typer hw, noe som setter begrensninger for utviklerene. F.eks. spill som benytter seg av multitouch(mange) kan ikke brukes på f.eks. SE X10.

Men det er ikke noe tvil om at android er på fremmarsj, men så har jo ikke heller mobilprodusenter så veldig mange valg i dag. iOS kan de ikke bruke siden dette er kun for apple, symbian er døende, nokias nye er en risiko,Blackberry er bare populært i Usa og windows 7 er helt nytt. Nå som vi endelig begynner å se windows 7 telefoner komme ut så vil nok android og iOS få seg en ny verdig konkurrent. Microsoft er jo ikke kjent for å gi seg med det første.

Skal Android fortsette å vokse så tror jeg det er viktig at de begynner å sette ned noen krav til funksjonalitet og hw. Slik at enhetene som kommer ut blir mer like(ikke utseende).

Lenke til kommentar

Har du seriøst ikke fremtidsperspektiv urgelol? bare tallet 200.000 er et helt vannvittig antall. Du kommer her med et mindre godt eksempel på en enkelt modell uten multitouch. Hvor mange modeller i fremtiden tror du vil ha mangel på dette?(spm 1) Regner med du har hørt en del rykter om minimumskravene som kommer i gingerbread?(spm2)

Det at WP7 kommer på banen er bare kjempe. Jeg liker visjonene deres i det nye OSet.

Håper at du ikke tror at betalingsløsningen ikke kommer til alle land. Google har sagt at dette jobbes med. Se på tabellen gutt, å ikke minst se utviklingen og fremgangen. Er det noe som tyder på at tallet skal stoppe opp?(spm3)

Men det som jeg lurer kanskje mest på, er hvordan du klarer å svare nei på avstemningen, når du ser at salgstallet har steget med 25% bare de siste 6 ukene. (160k-200k) Kan du greie ut litt om hvorfor du ikke tror at de kommer over denne grensen og?(spm 4)

Endret av HDlover
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tabellen og utviklingen til Android skyter jo til himmels, så at de når 250.000 aktiveringer pr. dag skal ikke være noe problem. Men jeg kan ta feil, men jeg føler meg svært sikker.

Ja når har android endelig fått oppmerksomhet i Asia og. Da skal du se at tallet øker betraktlig. Pilen peker jo rett opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gjorde om på stemmen min til vet ikke. Og regner med at egentlig alle her burde ha svart det.

Spørsmål til trådstarter. Hvor mange android telefoner er på markedet i dag. Hvor mange er det av de andre os'ene? Symbian, ios, blackberry osv osv. Hvor lang tid vil det ta for android å bli verden største os? Er dette det du mener om innen kort tid.

Ellers så var stort sett innlegget mitt om den delen av trådstarter innlegg som gikk på det at utviklere strømme til android som bare det. Her nektet jeg aldri på at de ville gjøre det, men ytret bare min mening om hva som stopper en del av denne strømmen. Ikke ett ord om dette har dere klart å kommentere, bare masse tull om stemmen min eller ett latterlig "urgelol?" fra Marius. Gratulerer.

Lenke til kommentar

Det er 53 modeller med Android. Supert med tanke på at forbrukere kan velge mobil etter eget behov. Noen vil ha stor skjerm, noen vil ha liten, noen vil ha med fysisk tastetur osv. Ellers er det full krig om å produsere den beste androidenheten. Kjempeflott med tanke på at mennesker verden over har forskjellig smak og behov?

Men de punktene du nevnte som stopper strømmen. De har vel ikke stoppet strømmen noe? Pilen går bare mer og mer til værs?

Lenke til kommentar

Jeg satte et spørsmål egentlig til hele innlegget ditt. Men spesielt da du svarte nei på spørsmålet. Jeg følte du var i en forsvarsposisjon og at du ikke hadde fått med deg informasjonen om utviklingen og økningen i markedsandel for Android.

Ellers hadde jo hdlover noen spørsmål som jeg også ville ha sett du hadde svart konkret på. Men du endret stemmen til vet ikke. Og jeg gir deg ros for at du tørr å endre. Du må selvfølgelig være uenig, men da tror jeg folk vil ha en skikkelig konklusjon på hvorfor siden tallene er så klare.

Lenke til kommentar

Det er 53 modeller med Android. Supert med tanke på at forbrukere kan velge mobil etter eget behov. Noen vil ha stor skjerm, noen vil ha liten, noen vil ha med fysisk tastetur osv. Ellers er det full krig om å produsere den beste androidenheten. Kjempeflott med tanke på at mennesker verden over har forskjellig smak og behov?

Men de punktene du nevnte som stopper strømmen. De har vel ikke stoppet strømmen noe? Pilen går bare mer og mer til værs?

Den pilen du snakker om er antallet android telefoner på markedet. Om du leser innlegget mitt igjen så får du kanskje med deg at jeg satte spørsmålstegn med strømmen med utviklere over til android. Men samtidig så må da 2 nye mobil os på markedet ha sinn effekt på antallet android telefoner som gies ut. HTC vil f.eks. gi ut flere windows 7 mobil telefoner enn de i dag gir ut windows 6.5.

Ellers så ser jeg at du endre innlegget ditt og fjernet det med å bli verden største os. Ville jo gjerne ha svar på hvordan dette ser ut per i dag, siden jeg ikke sitter inne med tall for dette.

Jeg satte et spørsmål egentlig til hele innlegget ditt. Men spesielt da du svarte nei på spørsmålet. Jeg følte du var i en forsvarsposisjon og at du ikke hadde fått med deg informasjonen om utviklingen og økningen i markedsandel for Android.

Ellers hadde jo hdlover noen spørsmål som jeg også ville ha sett du hadde svart konkret på. Men du endret stemmen til vet ikke. Og jeg gir deg ros for at du tørr å endre. Du må selvfølgelig være uenig, men da tror jeg folk vil ha en skikkelig konklusjon på hvorfor siden tallene er så klare.

Om det er noen som er i forsvars posisjon så er det ikke meg. Og HDlover får ikke noen svar fra meg nå han kommer med setninger som "Se på tabellen gutt, å ikke minst se utviklingen og fremgangen. Er det noe som tyder på at tallet skal stoppe opp?(spm3)" Slikt gir ikke akkurat respekt.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Du kan få slippe å svare UrgeLoL. Spørsmålene mener jeg at taler for seg selv. Ellers var det absolutt ikke noe negativ bak at jeg kallte deg gutt. Men jeg regner heller ikke med at du er over 20år. Du må gjerne motbevise det om jeg skulle ta feil. Isåfall så beklager jeg.

Endret av HDlover
Lenke til kommentar

Har du seriøst ikke fremtidsperspektiv urgelol? bare tallet 200.000 er et helt vannvittig antall. Du kommer her med et mindre godt eksempel på en enkelt modell uten multitouch. Hvor mange modeller i fremtiden tror du vil ha mangel på dette?(spm 1) Regner med du har hørt en del rykter om minimumskravene som kommer i gingerbread?(spm2)

Det at WP7 kommer på banen er bare kjempe. Jeg liker visjonene deres i det nye OSet.

Håper at du ikke tror at betalingsløsningen ikke kommer til alle land. Google har sagt at dette jobbes med. Se på tabellen gutt, å ikke minst se utviklingen og fremgangen. Er det noe som tyder på at tallet skal stoppe opp?(spm3)

Men det som jeg lurer kanskje mest på, er hvordan du klarer å svare nei på avstemningen, når du ser at salgstallet har steget med 25% bare de siste 6 ukene. (160k-200k) Kan du greie ut litt om hvorfor du ikke tror at de kommer over denne grensen og?(spm 4)

1. Har du seriøst ikke fremtidsperspektiv urgelol?

Joda, har en datter (5 måneder gammel) jeg ønsker å se vokse opp. Og en butikk jeg driver som jeg ønsker å utvikle til å bli best mulig. Ellers har man jo håp om å vinne i lotto en dag og få oppleve rommet. Du da?

2. Hvor mange modeller i fremtiden tror du vil ha mangel på dette? Regner med du har hørt en del rykter om minimumskravene som kommer i gingerbread?

Ingen håper jeg. Som du nevnte, og som jeg har tatt opp i tidligere diskusjoner så må det settes en minimumsgrense for hw. Denne diskuterer google og det kommer kanskje allerede som en del av android 3.0. Håper absolutt dette går i orden raskere enn raskest. Ellers er det jo ting som internminnet som er for lavt på mange modeller, f.eks. Desire. Dette er jo nå ordnet i android 2.2, men foreløpig er vel sikkert 90 % av android telefonene ennå på 2.1 eller lavere. Men jeg regner jo med at vi diskuterer det som er situasjonen i dag, og ikke hva som kanskje skjer en gang i fremtiden.

3. Det at WP7 kommer på banen er bare kjempe. Jeg liker visjonene deres i det nye OSet.

Håper at du ikke tror at betalingsløsningen ikke kommer til alle land. Google har sagt at dette jobbes med. Se på tabellen gutt, å ikke minst se utviklingen og fremgangen. Er det noe som tyder på at tallet skal stoppe opp?

Deler din oppfatning om WP7, etter å ha sett nye previews i den siste tiden. Jeg tror microsoft endelig har skjønt at mobiler trenger noe langt annerledes enn windows mobile 6.5. Det at de baker inn LIVE som en del av pakken vil nok gjøre at utvalget spill og utviklere som lager spill til mobil LIVE ganske bra. Tror LIVE delen blir meget viktig for microsoft i kampen mot android og ios. Joda vet jo selvfølgelig at det kommer betalingsløsning for norge, og andre land. Men jeg har ikke helt den sammen tålmodigheten til andre her inne som gjerne kjøper en telefon for å vente 5-6 måneder på at den blir så bra at de blir fornøyd. Da kjøper jeg heller en telefon jeg vet jeg blir fornøyd med nå, for så å prøve android igjen når jeg føler det er tid for det. Nei tror ikke utviklingen vil stoppe opp, men jeg tror kurven vil flate noe ut nå som microsoft og nokia igjen kommer på banen. Nokia har jeg desverre liten tro på, men har jo tatt feil før.

Ellers så er jeg 28 år, og har vært gjennom en god del mobil os de siste 5 årene, og bytter mobil ca 2 ganger i året.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

"Skal Android fortsette å vokse så tror jeg det er viktig at de begynner å sette ned noen krav til funksjonalitet og hw. Slik at enhetene som kommer ut blir mer like(ikke utseende)."

Dette syns jeg kanskje var et litt mindre voksen sitat. Med tanke på at Android fortsatt skyter tilværs tross manglene. Her skulle jo tabellen vise en logisk utvikling? Ellers beklager jeg utsagnet mitt om alderen din. Jeg følte nicket ditt spillte litt inn i min mening og hehe.

Joda, har en datter (5 måneder gammel) jeg ønsker å se vokse opp? Og en butikk jeg driver som jeg ønsker å utvikle til å bli best mulig. Ellers har man jo håp om å vinne i lotto en dag og få oppleve rommet. Du da?

Svar: Det at jeg spørte om du ikke hadde fremtidsperspektiv var rettet mot Android og salgstall. Her følte jeg du feilet på dette punktet i det første innlegget ditt.

Ingen håper jeg. Som du nevnte, og som jeg har tatt opp i tidligere diskusjoner så må det settes en minimumsgrense for hw. Denne diskuterer google og det kommer kanskje allerede som en del av android 3.0. Håper absolutt dette går i orden raskere enn raskest. Ellers er det jo ting som internminnet som er for lavt på mange modeller, f.eks. Desire. Dette er jo nå ordnet i android 2.2, men foreløpig er vel sikkert 90 % av android telefonene ennå på 2.1 eller lavere. Men jeg regner jo med at vi diskuterer det som er situasjonen i dag, og ikke hva som kanskje skjer en gang i fremtiden.

Svar: Nei jeg mener ikke at vi bare skal diskutere hvordan det er akkuratt idag. Det er her fremtidsperspektivet kommer inn igjen. Dette emnet baserer seg på hvor Android står idag. og hvor de er på vei. Selv med mangler så selger de over 200.000 enheter pr dag. Tabellen kan vel snakke for seg selv hvor mye manglene går ut over salgstallet. Hadde vi diskutert brukeropplevelse så kunne du fint ha dratt frem desse eksemplene.

Deler din oppfatning om WP7, etter å ha sett nye previews i den siste tiden. Jeg tror microsoft endelig har skjønt at mobiler trenger noe langt annerledes enn windows mobile 6.5. Det at de baker inn LIVE som en del av pakken vil nok gjøre at utvalget spill og utviklere som lager spill til mobil LIVE ganske bra. Tror LIVE delen blir meget viktig for microsoft i kampen mot android og ios. Joda vet jo selvfølgelig at det kommer betalingsløsning for norge, og andre land. Men jeg har ikke helt den sammen tålmodigheten til andre her inne som gjerne kjøper en telefon for å vente 5-6 måneder på at den blir så bra at de blir fornøyd. Da kjøper jeg heller en telefon jeg vet jeg blir fornøyd med nå, for så å prøve android igjen når jeg føler det er tid for det. Nei tror ikke utviklingen vil stoppe opp, men jeg tror kurven vil flate noe ut nå som microsoft og nokia igjen kommer på banen. Nokia har jeg desverre liten tro på, men har jo tatt feil før.

Ellers så er jeg 28 år, og har vært gjennom en god del mobil os de siste 5 årene, og bytter mobil ca 2 ganger i året.

Svar: Her er jeg helt enig angående WP7. Jeg har stor tro på WP7, men ikke helt i starten. Førstegangskjøpere vil bli kallet betatestere. Men her er det mye spennende teknologi, som jeg håper iOS og Android lærer av.

Endret av HDlover
Lenke til kommentar

HDlover, skrev jeg noen plass i det første innlegget at jeg ikke trodde at android ville selge masse i fremtiden? Da har du misforstått det jeg skrev, kanskje jeg skrev det for dårlig. Det jeg mener er at nå som det kommer flere konkurrenter inn på markedet så blir knivingen om markedsandeler enda større. Så for at android skal fortsette å vokse, altså øke andeler så mener jeg en del grep må gjøres. Er du uenig i det? Mange av grepene har jo allerede googlet begynt å jobbe med, så det kommer jo. Samtidig skrev jo trådstarter,

Folk skal nok se utviklere strømme til Android som bare det.
. Nei det er jo ingen tvil om at utviklere ser på antall mulige kjøpere når de lager apps, men jeg føler de også bryr seg om de punktene jeg nevnte i mitt første innlegg. Er du uenige i de?

"Skal Android fortsette å vokse så tror jeg det er viktig at de begynner å sette ned noen krav til funksjonalitet og hw. Slik at enhetene som kommer ut blir mer like(ikke utseende)."

Hva i all verden var lite voksent med det jeg skrev her? Du er jo tydeligvis enige, og det er også google. De setter jo nå mest sannsynlig ned minimums hw specs, samtidig som de endre på grensesnittet mer brukervennlig og kanskje vil begrense hw produsentenes muligheter/nødvenighet i å lage egne grensesnitt. Dette vil jo gjøre at utviklere får en enklere jobb med å produsere for android.

Joda, nicket mitt lyser kanskje ikke modenhet, men nicket ditt lyser jo ikke akkurat verken objektivitet eller modenhet :p

Aldri skue hunden på håret er det vel noe som heter.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Nei men jeg finn inntrykk av at du ikke hadde noen tro på at Android ville få så mye mer en 200.000 aktiviseringer pr. dag. Spesielt når svarte nei på spørsmålet.

Ja noen vil helt klart unngå å kjøpe en androidenhet basert på mangel av applikasjoner i AM. Men dette vil ikke påvirke salgstallet i stor grad. Hvis det hadde gjort det, så lurer jeg på hvor mye ekstra aktivisjoner det skulle ha vært.

Nicket mitt lyser det fanboy av til de grader, og jeg har tenkt på å bytte det ut. Jeg bare forklarte litt om hvorfor ditt nick ga meg inntrykk:) hehe. Men jeg håper du fikk med deg beklagelsen min.

Jeg håper og på et skikkelig godt minstekrav til Android, sånn WP gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...