Hansulu Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Har akkurat installert en ny cpu (Intel Core™ 2 Quad Q9400 2,66GHz)i det gamle hovedkortet mitt(ABIT Fatal1ty F-I90HD). Det står at hovedkortet skal støtte den nye prosessoren etter jeg har flashet til den nyeste bios-firmwaren. Etter dette var gjort fikk jeg opp meldingen "Warning: Have option ROM can not be invoke (Vendor ID: fffh, Device ID:fffh)" og maskinen stopper opp med dette. Jeg klarer heller ikke å komme meg inn i bios. Har søkt litt rundt men har ikke funnet noe. Er det noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Har du prøvd å resette CMOS? http://www.birdjanitor.com/bootblock.html Endret 5. august 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Har prøvd å resette cmos. Det kommer opp en beskjed om at cmos er tilbakestilt, men har fortsatt samme problemet. Takk for tipset Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Var det ikke noe mer matnyttig på den sida? Den virket ganske omfattende. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Er nok såpass enkelt som at HKet ikke støtter den... Ser du nærmere på ABIT sin liste så står den ikke som OK, men "TEST" noe som betyr at ABIT har lagt den til i lista men ikke testet den antar jeg. Ser ellers også at de fleste 45nm Quads ikke fungerer på det brikkesettet fra den lista der. Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Gjorde det så enkelt at jeg bestilte nytt hovedkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå