Gå til innhold

Heroes III -Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Hadde glemt hvordan Heroes IV var, så bestemte meg for å installere det igjen; skulle jeg aldri gjort. Er helt utrolig hvor elendig det egentlig er. Nei... Heroes III all the way.

Lenke til kommentar

Her er skjermskota frå MMH5 (snodig navneendring forresten) samt litt info. Det visuelle minnar ein del om Starcraft, og blir stadig meir realistisk, det er ein naturleg og bra endring. Med 3D-kamera og zoom føler eg ein større innlevelse i HOMM5 enn HOMM3. Du er med langs bakken i staden for å sjå alt ovanfrå som ein utanforståande. Du må rotere kamera for å finne kister og gull.

MMH6 vil nok stå for den største endringen så langt i denne serien, kanskje med unntak av HOMM1->HOMM2. 3D kom me IV, men det påverka ikkje gameplayet så mykje. Samtidig ser det ut til å være trufast mot serien.

 

  • The game will sport 5 full campaigns, each connected to the other but playable in any which order you are interested in
  • We were shown a map which appeared to be roughly four times the size of any map I have ever seen in any Heroes of Might & Magic game
  • Owned castles do not necessarily reflect their owner's faction and, once owned, a Haven hero can just as easily hire Inferno units as he would units from his own faction
  • The arena that you see when combat begins, may not be the same as you will be fighting on when it runs at the end
  • The developer are populating each map with Focus Points that control all resource buildings in a given area. Control the Focus Point and you will gain the production of all buildings in the area
  • A bigger than ever skill tree for your heroes
  • Faction-specific abilities that charge up as you fight an arena battle, allowing you to either use your powers multiple times with a small effect or one time with a bang

post-23219-1282639839,0606_thumb.jpg

post-23219-1282639843,8757_thumb.jpg

post-23219-1282639848,8464_thumb.jpg

post-23219-1282639854,5786_thumb.jpg

post-23219-1282640152,0944_thumb.jpg

post-23219-1282640157,578_thumb.jpg

post-23219-1282640161,676_thumb.jpg

post-23219-1282640165,3678_thumb.jpg

post-23219-1282640169,1791_thumb.jpg

post-23219-1282640171,2056_thumb.jpg

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

En veldig hyggelig tråd, noen av mine beste spillminner er fra "hot seat" HoMM 2. Så noen her var inne på hvor flott musikken i spillserien er tidligere, noen som vet hvor denne kan skaffes? (og før noen går utifra at jeg oppfordrer til piratkopiering; jeg kjøper den gjerne hvis den er tilgjengelig for digital nedlastning):)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En veldig hyggelig tråd, noen av mine beste spillminner er fra "hot seat" HoMM 2. Så noen her var inne på hvor flott musikken i spillserien er tidligere, noen som vet hvor denne kan skaffes? (og før noen går utifra at jeg oppfordrer til piratkopiering; jeg kjøper den gjerne hvis den er tilgjengelig for digital nedlastning):)

 

På denne nettsiden finner du musikken til en rekke spill (inkl. HOMM II )til en rekke konsoller:

 

http://gh.ffshrine.org/soundtracks/h :thumbup:

 

(Jeg er imidlertid noe usikker på "lovligheten" til denne siden, så moderator o.l. får bare fjerne link hvis dette er i strid med gjeldende forumretningslinjer.)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Henger meg på denne tråden. Kjekt å se så mange andre heroes-fans.

Jeg har spilt HOMM3 i utrolig mange timer. Har rundet Campaign to ganger, og spilt gjennom alle single-player missions på alle utvidelsene. Spilte for det meste på 130%, men gikk etter hvert over til 160%. Uansett hvor god du blir, så er det alltid utfordrende.

 

HOMM4 likte jeg ikke i det hele tatt. Prøvde det en periode, men sluttet, da det ikke føltes det samme.

 

HOMM5 har jeg spilt veldig mye, og begynner å nærme meg et likt antall timer som 3-en. Faktisk synes jeg 5-en har bedre spillbarhet, mer taktikk og generelt er et bedre spill. Det har kanskje ikke samme følelsen som 3-en (men det kommer nok mer av nostalgi), men en del ting er forbedret.

Har kommet gjennom campaign og single player banene på alle utvidelsene her også. Det er mange gode timer å se fram til. Med den siste utvidelsen så blir spillet mye mer helhetlig, men det kan være verdt å installere 3.1 patchen i tillegg.

 

Mange som har spilt 3-en vil ikke ha flere spill i serien fordi det er et "perfekt" spill. Vel, ikke helt. Jeg har noen punkter å trekke fram:

- Mangler en "kjøp alle"-knapp. Etter hvert når du skal kjøpe creatures hver eneste uke i mange forskjellige byer så blir du temmelig lei av å måtte kjøpe hver eneste en hver eneste gang!

- Ingen caravans

- Slow og haste er overpowered (har du begge på ekspert så har du et solid overtak allerede der).

- Town portal med ekspert earth magic er totalt overpowered.

- Dårlig balanserte lag (Stronghold var elendig, og Rampart også, selv om Rampart var dugelige til å forsvare en borg).

- Skillsystemet var mangelfult (hvis du ville reise langt på sjøen, så måtte du bruke en hel skill på dette. Enlightenment er også en verdiløs skill).

 

Jeg husker at det var en del andre ting som irriterte meg når jeg spilte, men kommer ikke på alt nå. Er blitt en stund siden :)

5-en retter på en del av disse tingene, men har også sine mangler. Likevel er det mange flere forbedringer for min del:

+ Kjøp alt - knapp

+ Caravans, pluss at creature dwellings samler opp, så du går ikke glipp av folk om du ikke kjøper hver uke

+ Et utvidet og mye bedre skill-system. Mye mer frihet til å tilpasse din hero

+ Lagene er ikke bare en bestemt borg med bestemte creatures, men det innebærer en spesiell spillestil også. Dette skaper variasjon. På H3 kunne du ha nesten samme stil uansett lag.

Nå er det ikke bare Necromancers som har en spesiell greie, men alle har sin ting, som er gode på sin måte. Hver gang du fullfører en campaign så tenker du "dette laget var det beste", så spiller du ferdig nesten, og tenker det samme igjen.

+ Ikke så mange tydelig overpowered spells (feks er town portal er lvl 5, og kan bare teleportere til nærmeste by, slow og haste fungerer som de skal på grunn av initiative-systemet).

+ Progress bar - du kan se handlingsrekkefølgen i kampen

+ Alle har tactics i begynnelsen - du kan plassere folken der du ønsker, dele opp stacks, og ikke ha med noen i kampen.

+ Se hvor mange du kan drepe før du angriper. Nå trenger du ikke lenger ha med kalkulatoren og regne det ut selv.

+ Viser hvor stor trussel fiender er - dette er nyttig dersom en ikke er så kjent med alle folkene, og lurer på om en pack med bloodeyed clyclops er en lett fiende eller ikke.

+ Alternative oppgraderinger - dette likte jeg ikke i begynnelsen, men etter hvert er det ikke så gale. Det åpner for helt nye muligheter når det gjelder taktikk, og gir enda mer variasjon. Det er heller ikke slik at en oppgradering "alltid" er best, slik som på 4-en.

+ Hero kan gjøre mer enn bare kaste spell - det gjør heroer på might-orienterte lag mer nyttige, og du kan fortsatt gjøre ting selv om du er tom for mana.

+ Abilities utenom spells. Egenskaper som heroen kan lære seg som ikke koster mana, men som ofte er unike for hvert lag. Gir også større muligheter i kamp.

+ Artifacts fra samme serie gir ytterligere bonuser når du har flere av dem (du får ikke bare èn super-artifact når du har alle sammen, men jo flere du har, jo større bonus får du). Enkelte artifacts gir også bonuser bare til ett lag.

+ Spellcasting-creatures blir mer vanlig, og de har et større utvalg av spell og du kan selv velge hvilket du vil bruke. Ikke bare random spells, selv om det også finnes.

+ Bedre grafikk. H3 er nostalgisk, men forferdelig å spille på høy oppløsing.

 

Likevel er det noen ting som kan forbedres. Enkelte spell er enda overpowered (feks divine vengance), kartene er mindre enn på tidligere spill, initiative-systemet må forbedres (enkelt enheter kan handle 2-3 ganger før en annen. Har du slow og haste i tillegg har den trege ikke sjangs. Dette gjør at tank-enhetene ikke kan gjøre sin oppgave skikkelig og blir mindre nyttige enn i H3), og en del andre småting. Men alt i alt mindre enn i 3-en etter min mening.

 

Dette ble visst mye lenger enn det jeg trodde det skulle bli, men når det kommer til HOMM så kan det aldri bli for langt :p

Jeg er litt skeptisk til 6-en, men vi får se hvordan det blir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HOMM3 er absolutt en klassiker. Spilte det sånn smått for et par måneder siden.

 

Jeg og en kamerat tok en match over LAN her for rundt et halvt år siden. Mens det var min tur, og jeg red bortover en slette, kom jeg tilfeldigvis borti graveknappen. Det viste seg at jeg sto rett over skatten akkurat da jeg kom borti den..! Dette var enten helt sinnsvakt flaks, eller så trykket jeg inn en eller annen juksekode uten å vite om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...