Sunsi Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Hei. Jeg har ett problem når jeg skal koble til internett. Jeg får kun koblet til lokalt. Jeg har hatt samme nettlevrandør: Bredbandservice.no i snart 1 år, de siste mnd har dette skjedd når jeg bruker trådløst nett. Men nå får jeg kun koblet til lokalt også om jeg bruker kabel. Hva kan ha skjedd? Hvordan skal jeg gå frem for å komme meg på nett igjen? Jeg kommer på nett med denne pcen alle andre plasser enn i Leilighten, der får jeg kun koblet til lokalt! Det ser ut til at det gjelder for alle som prøver å koble til nettet, de får kun koblet til lokalt! Endret 4. august 2010 av Sunsi Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 oppdatere nettverkskort driverene? Lenke til kommentar
Sunsi Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 oppdatere nettverkskort driverene? Takk for svar! Men det har jeg null ide om hvordan jeg gjør? Kunne du ha forklat meg! Setter stor pris på hjelp! Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 høyre klikk på min datamaskin og velg behandle trykk på enhetsbehandlig og på nettverkskort høyreklikk på de som "detter ned" og velg oppdater driverprogramvare Lenke til kommentar
Sunsi Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 (endret) høyre klikk på min datamaskin og velg behandle trykk på enhetsbehandlig og på nettverkskort høyreklikk på de som "detter ned" og velg oppdater driverprogramvare Okey, takk! Og jeg trenger ingen netttilkobling for å få dette til ? Er du sikker på at det er dette som er feilen? Har fått klikket meg inne på noe som heter "Computer Management" -> "Device manager" -> "Network adapters" også har jeg oppdatert ved å søke online.. Meen de sier at jeg allerede har den beste driveren installert. Er jeg på rett plass? Jeg kommer på nett med denne pcen alle andre plasser enn i Leilighten, der får jeg kun koblet til lokalt! Det ser ut til at det gjelder for alle som prøver å koble til nettet, de får kun koblet til lokalt! Endret 4. august 2010 av Sunsi Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) ja du trenger mest sannsynlig internett. etter "computer management" så trykker du på "device management" P.S du kan eventuelt starte pc-en i "sikkerhets modus med internett tilgang" for å se om det løser problemet Endret 4. august 2010 av stelar7 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 oppdatere nettverkskort driverene? Hvis det gjelder alle som prøver å koble seg til nettet i leiligheten hans, er det svært lite sannsynlig på grunn av manglende drivere. Sunsi: Har du kontaktet leverandøren din? Lenke til kommentar
Sunsi Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 oppdatere nettverkskort driverene? Hvis det gjelder alle som prøver å koble seg til nettet i leiligheten hans, er det svært lite sannsynlig på grunn av manglende drivere. Sunsi: Har du kontaktet leverandøren din? Har kontaktet levrandøren, men får aldri noe godt svar om hvordan jeg skal løse problemet. Så er dessverre lite hjelp der! Har du noen forslag til hva som kan være galt, evt hvordan jeg kan ordne det? Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Hvis det gjelder alle som prøver å koble seg til nettet i leiligheten hans, er det svært lite sannsynlig på grunn av manglende drivere. men det er fremdeles sansynligt P.S updaten i første post kom etter driver forslaget Endret 5. august 2010 av stelar7 Lenke til kommentar
Sunsi Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 ja du trenger mest sannsynlig internett. etter "computer management" så trykker du på "device management" P.S du kan eventuelt starte pc-en i "sikkerhets modus med internett tilgang" for å se om det løser problemet Hvordan startert jeg pcen på denne måten? Har de nyeste driveren står det, og som sagt ingen kommer på internett.. Kun lokalt! =/ Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hvis det gjelder alle som prøver å koble seg til nettet i leiligheten hans, er det svært lite sannsynlig på grunn av manglende drivere. men det er fremdeles sansynligt Ikke nok til at det er verdt å bruke tid på. Sunsi sa at problemet har oppstått nylig, og med mindre han har gjort tekniske forandringer (noe som er enda mindre sannsynlig) på routeren, modemet eller lignende, har det ingenting med drivere å gjøre. Sunsi: Har du prøvd å restarte modemet og/eller routeren din? Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 hvis du kommer på nett andre plasser enn i leiligheten er det ikke noe galt med pc-en, men med internettleverandøren eller modemet. Lenke til kommentar
Sunsi Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Hvis det gjelder alle som prøver å koble seg til nettet i leiligheten hans, er det svært lite sannsynlig på grunn av manglende drivere. men det er fremdeles sansynligt Ikke nok til at det er verdt å bruke tid på. Sunsi sa at problemet har oppstått nylig, og med mindre han har gjort tekniske forandringer (noe som er enda mindre sannsynlig) på routeren, modemet eller lignende, har det ingenting med drivere å gjøre. Sunsi: Har du prøvd å restarte modemet og/eller routeren din? Hvordan gjør jeg dette? Har koblet fra alt av strøm om det regenes som å restarte? Kan minnes å huske at det var en gate, eller ip.. Noe slikt, som kun bestod av flere 0 er, og punktum. Det var noe jeg stusset litt på, kan dette ha noe med saken å gjøre? hvis du kommer på nett andre plasser enn i leiligheten er det ikke noe galt med pc-en, men med internettleverandøren eller modemet. Er det noen enkel måte å finne ut om modemet er ødelagt? Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Kan minnes å huske at det var en gate, eller ip.. Noe slikt, som kun bestod av flere 0 er, og punktum. Det var noe jeg stusset litt på, kan dette ha noe med saken å gjøre? var ip-en slik: 00.00.00.00? Lenke til kommentar
Sunsi Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Kan minnes å huske at det var en gate, eller ip.. Noe slikt, som kun bestod av flere 0 er, og punktum. Det var noe jeg stusset litt på, kan dette ha noe med saken å gjøre? var ip-en slik: 00.00.00.00? Usikker på om det var IP-en.. men tror det! Tror ikke det var fult så mange 0er, men noe sånt ja! Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Nei, det var nokk lit for mange 0er, det skulle stå 0.0.0.0. Og det var enten ipen eller gatewayen som hadde det (om ikke begge) Lenke til kommentar
Sunsi Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Nei, det var nokk lit for mange 0er, det skulle stå 0.0.0.0. Og det var enten ipen eller gatewayen som hadde det (om ikke begge) Ja, det er ett problem om det står slik, om jeg har forstått riktig? Hvordan kan jeg gå frem for å få ordnet dette? Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20081120211523AAXP6oz hvis ikke dette fikser det, så ta en telefon til internettleverandøren din og få hjelp... Lenke til kommentar
Sunsi Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Takk skal du ha! Da får jeg prøve det i Morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå