Gå til innhold

Bestilling av kontaktlinser på nett

Dimitrij

Anbefalte innlegg

Jeg var nettopp og betalte nærmere 900kr for en øyekontroll hos optikeren, men tenker kanskje nå på å bestille linser fra USA for å spare litt penger. Jeg har -2.75 på begge øyer og fikk prøvelinser på en nyere og litt dyrere type linse som visstnok var bedre for øyet. Disse har kurviture 8.6 og diameter på 14.2 og føles veldig deilige ut å ha på øyene.

Tingen er: Jeg har funnet linser på Aclens.com som er samme type bare at man kan bruke de i 30 dager uten å ta de av. Jeg sparer da penger m.t.p. linsevann. Eneste forskjellen på de og prøvelinsene er en diameter på 13.8, altså litt mindre.

Vil det være noe problem å bare drite i å ta kontakt med optikeren(Jeg er jo ikke forpliktet til å bestille linser via de) og bare bestille disse linsene fra USA, selv om diameteren er litt mindre? Eller burde jeg rådføre med optikeren før jeg bestiller? Såvidt jeg forstår betyr styrke og kurviture mye, mens diameter ikke er så viktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvorfor finner du ikke en side som selger deg akkurat det du skal ha? Det finnes på hundrevis av nettsider som selger linser...

Ingen problem å finne den samme typen som jeg fikk som prøvelinse, men hvis jeg kan slippe styret med å ta linsene av og på hver dag så vil jeg gjerne det :) Blir som sagt like mye kronasjer for det siden jeg da slipper å kjøpe linsevann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...