Mujlza Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Hei & hopp Jeg har nå hatt min HP Compaq 6715b i snart tre år, da jeg fikk den av skolen i forbindelse med oppstarten på videregåede. Den funker fremdeles, men begynner å bli slitt osv. For min del virker den fremdeles, da jeg stort sett ikke gjør så mye annet enn å surfe. Likevel føler jeg at jeg trenger en ny datamaskin. Jeg begynner på ei fotolinje om tre uker og da er det lurt å ha noe som kan redigere bilder og generelt takle litt hardere oppgaver enn bare å surfe og skrive på word. I tillegg har jeg fått sansen for et musikkprogram kalt Fruity Loops og å lage sanger er noe jeg kan tenke meg å fortsette med. Telefoner går greit, mp3-spillere går også greit, men pc'er er jeg egentlig ganske blank på. Derfor lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med å finne en følgende data: - Foreløpig maksgrense på 8000 kr. - God til å lage og spille musikk. - Se film (god skjerm) - Redigere bilder i Photoshop ol. - Stor hardisk (lagring av musikk, bilder og film) - Helst bedre skjermoppløsning enn 1366 x 768 (men da må jeg kanskje opp i pris?) Av spill så trenger trenger jeg strengt talt ikke en PC som takler de nyeste værstingspillene ang. grafikk. Jeg spiller en del strategispill og litt CS, og da bør vel det meste holde. Håper noen kan hjelpe meg Edit: Snakker om bærbar Endret 5. august 2010 av Mujlza Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Bare så det ikke er noen missforståelser - stasjonær eller bærbar PC? Lenke til kommentar
Mujlza Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Bare så det ikke er noen missforståelser - stasjonær eller bærbar PC? Bærbar Lenke til kommentar
Mujlza Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Jeg har bestemt meg for å gå litt høyere opp i pris om nødvendig, og lurer da på hva dere synes om følgende PC'er?: http://www1.euro.dell.com/content/products/resultscompare.aspx/?c=no&l=no&s=dhs&cs=nodhs1&~oe=true&prods=no~no~232382~studio-1747_n0074905~~,no~no~232382~laptop_studio_15_n0055806~~ Hva kan dere si om Dell; plusser? Minuser? Hvordan er prisen i forhold til ytelsen på PC'ene i linken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå