Gå til innhold

Bruk av dialekt på internett


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Utdrag rett frå msn nå nettopp:

Ho.... sier:

heyh

hey*

Eg sier:

halla

Ho.... sier:

heh.. Gjer?

Eg sier:

spillar å snakkar mæ ei dame

der?

 

Ho.... sier:

Okei haha, dame ja Les på teorien

Meg sier:

jepp

Ho.... sier:

haha.. Va kji måte på hell x)

Meg sier:

?

Ho.... sier:

kji nøke

Meg sier:

haha, ok?

Åsne.... sier:

mm

 

 

Javell?

For en grusom dialekt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble denne og egen nå. Sånn som i førsteposten der så er det jo et eksempel, men når dialekta er som den er burde den "fikses" litt på. Med det mener jeg å skrive om til litt mer forståelig norsk. Da slipper man å bruke 5 min på å tyde teksten og poenget nesten forsvinner.

Lenke til kommentar

Det er greit at folk snakker dialekt, men å skrive på dialekt virker useriøst. Man får inntrykk av at vedkommende verken behersker bokmål eller nynorsk og prøver å skjule det ved å skrive på dialekt. Her er et innlegg i en pågående debatt i glomdalen.no om bjørnejakt:

 

Nå er je, sjøl om je er født på Vinger, og har vøksi opp i Odarn, en utav dom som bor i bin, mæn je har lesi såpass, at je veit at mange jaktbikkjer har vørti tiin ta ulven, og je trur det at skær vi kåmmå noen plass med dænna diskusjon, så får vi alle samma væra ærlige og innrømme di problema som finnes, å løse dom deretter. Slik som det har vørti nå, med hat før og imot rovdira, blir det bære grøftegræving, og det kommer vi ingen stan med.

 

Selv om jeg er enig i mye av det fyren skriver, får jeg aversjon mot å lese innleggene hans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...