Gunnar Skogan Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Hei Har kjøpt ny PC, og valgte å kjøpe en ekstern harddisk for å oppbevare mine foto (jeg tar endel bilder). Har i tillegg en annen ekstern harddisk som skal benyttes som backup (var det tidligere også). Jeg har et ønske om at min eksterne harddisk til fotolagring skal ha samme betegnelse på drevet hele tiden. Dette for å bevare filbanene som benyttes i noen programmer jeg benytter. Eksempelvis startet min eksterne harddisk til lagring av foto opp som J:\osv\osv. Da jeg første gang koblet til den andre eksterne harddisken som skal være min backup på den nye PC'n tok den stasjonsbetegnelsen J:\osv\osv og "forviste" den første harddisken til K:\. Selv om jeg koblet denne fra og restartet maskinen var den eksterne harddisken jeg tidligere hadde som J:\ fortsatt K:\ Jeg ønsker at denne harddisken alltid skal være f.eks. J:\, uavhengig av om nye eksterne lagringsenheter kobles til i fremtiden. Noen som kan hjelpe meg? Endret 4. august 2010 av GunnarSk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det skal fungere å gjøre det i Diskbehandling. Som forklart her. Hvilken Windows versjon bruker du? Har du disker på nettverk? Det kan bli konflikt mellom bokstaver på nettverk og USB. Lenke til kommentar
Gunnar Skogan Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Det skal fungere å gjøre det i Diskbehandling. Som forklart her. Hvilken Windows versjon bruker du? Har du disker på nettverk? Det kan bli konflikt mellom bokstaver på nettverk og USB. Hei Jeg har Windows 7, og har ikke disker på nettverk, kun via USB. Skal sjekke linken din når jeg kommer hjem fra jobb. Lenke til kommentar
Gunnar Skogan Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Fungerte som jeg håpte. Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå