perhelge Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Vurderer nå følgende: - HP EliteBook 8440p: kr 11.996,- (eks mva og frakt). - Dell Latitude E6410 (med tilsvarende spesifikasjoner): kr 14.490,- (eks mva og frakt). Tilsynelatende like maskiner. Prisdifferanse på kr 2.494,- tilsier at man bør velge HP. Noen argumenter for at man allikevel skal velge Dell? Har OK erfaringer med Dell fra før, men er ukjent med HP. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det er gode maskiner begge etter de testene jeg kan se. HP får høyere score enn Dell på http://www.notebookcheck.net/. Jeg sitter selv på en E6400 og er veldig godt fornøyd med den. Den har en mye mer lysterk skjerm enn HP sin og innsynsvinklene er også mye bedre. Kanskje du skulle lese testene på sida jeg linket over. Lenke til kommentar
perhelge Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Det er gode maskiner begge etter de testene jeg kan se. HP får høyere score enn Dell på http://www.notebookcheck.net/. Jeg sitter selv på en E6400 og er veldig godt fornøyd med den. Den har en mye mer lysterk skjerm enn HP sin og innsynsvinklene er også mye bedre. Kanskje du skulle lese testene på sida jeg linket over. Takker for tilbakemelding og test-tips! Lenke til kommentar
fflex Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Hva skal du bruke laptopen til? Dersom du er opptatt av batteritid ville jeg kanskje vurdert å gå ned på en i5 540m cpu, og droppe den dedikerte grafikken. Ikke minst blir maskinen roligere i bruk. Har selv erfaring med 8440p, det er en fantastisk god maskin med meget god byggekvalitet. Endret 5. august 2010 av fflex Lenke til kommentar
perhelge Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Hva skal du bruke laptopen til? Dersom du er opptatt av batteritid ville jeg kanskje vurdert å gå ned på en i5 540m cpu, og droppe den dedikerte grafikken. Ikke minst blir maskinen roligere i bruk. Har selv erfaring med 8440p, det er en fantastisk god maskin med meget god byggekvalitet. Benyttes i all hovedsak til prosjektering, beregninger og dokumentasjon innen veg og anlegg (vha Gemini). I tillegg vanlige kontor-applikasjoner. Noen ganger nyttig å kunne ha med PC ut i felt, men 90 % av tiden arbeider jeg fra kontor (da med dokking og ekstern skjerm). Endret 5. august 2010 av perhelge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå