Mr. Ikke her mer Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Jeg var litt usikker på forumkategori her, så flytt gjerne om jeg har valgt feil. Kanskje en mann eller to har sett at jeg har publisert dette innlegget også i et annet mobilforum, men uten svar. Derfor tar jeg det her også, her har vi jo litt mer mennesker som slenger. Jeg kom akkurat over dette batteriet på DealExtreme: http://www.dealextreme.com/details.dx/i.0~sku.41891 Batteriet er laget for HTC Desire, og leveres med et bakdeksel som vil gjøre selve telefonen litt større. Derimot har dette batteriet jeg linker til 2600mah og 3.7v mot htc desire sitt orginalbatteri som har 1400mah samt 3.7v. Vil det kunne skade min å telefon å benytte dette batteriet? Tanken bak er vel hovedsakelig at jeg regner med ganske mye lenger tid mellom hver gang telefonen trenger å lades. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Det har vært episoder med dårlige uoriginale batterier som har skadet telefon og evt. brukeren, men det tilhører en brøkdel av alle batterier på markedet. Du står dog ikke veldig sterkt i en reklamasjonssak dersom det skulle hende noe med uoriginalt batteri. Jeg kjøpte et uoriginalt batteri (ca. 150 kr) til min Omnia HD og økte batterikapasiteten fra 1500 mAh til 3500 mAh. Det merkes, både på batterilevetiden og størrelsen på telefonen. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med kjøpet. På det lengste holdt telefonen 17 dager på en lading : ) Lenke til kommentar
Mr. Ikke her mer Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Oisann, 17 dager på en ladning da gitt. Hvor lenge var normalt før du fikk det nye batteriet på den telefonen? Det var mer type knitrelyder og sirener (brannbil) jeg tenkte på altså. At jeg ikke står sterkt i en reklamasjonsak går forsåvidt greit, men det blir fort litt dummere og huset brenner ned. Om det gjelder svært få telefoner som faktisk kan ta store skader av disse batteriene vil jeg nok så absolutt kjøpe meg noe sterkere. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Som sagt var det på det lengste. Jeg brukte ikke telefonen til så mye mer enn å ringe, sms, bilder og filming. Normalt varer den en plass mellom 7-10 dager. Før det nye batteriet var det noe mellom 3-4 dager, en god uke på det meste. Kjøp et batteri fra en storselger med god merking på batteriet. Jeg hadde vært mest skeptisk til blanks tredjeparts batteri du får på nettet, selv om de normalt skal være sikre de også. Men ha i bakhodet at ingenting er 100% sikkert 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Batterier er høyenergipakker, med sterke kjemikalier, så det finnes jo alltid potensiale for at noe går galt, selv fra annerkjente merker (hvor mange ganger har sony trukket tilbake laptop-batterier?) Bare pass på at konstruksjonen føles ganske stødig, og at den ikke blir overdrevet varm når du lader den de første gangene så skal det nok gå greit. Lenke til kommentar
GeoHTC Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg har lest en del på andre forumer om dette. Det ser ut til at de fleste større batteriene til desire gir liten eller ingen bedring i forhold til orginalbatteriet. Selv om de angivelig skal ha flere mAh. Det eneste jeg har lest om som skal gi en betydlig bedring er ett som jeg mener er på 3200 mAh fra Mugen. Dersom du velger å kjøpe ett, så del gjerne erfaringen med oss. Det er mange her med desire som nok godt kunne tenke seg litt lenger tid mellom oppladingene ;-) Lenke til kommentar
Mr. Ikke her mer Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Jeg kjøper meg et slikt du nevner @GeoHTC (http://www.mugen-power-batteries.com/mugen-power-extended-battery-for-htc-desire-a8181-with-battery-cover-in-brown-3200mah.html), og kjøper samtidig et slikt som jeg nevnte i trådens første innlegg (http://www.dealextreme.com/details.dx/i.0~sku.41891). Kommer gjerne tilbake med litt erfaringer når jeg har fått brukt dem en stund. Endret 6. august 2010 av seppolaatle Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Mugen har et godt rykte som uoriginalt batteri. Husk en viktig sak: Lad batteriet korrekt de første gangene (det gjelder uoriginalt så vel som originale). De som opplever tilsvarende dårlig batterilevetid som de gamle batteriene har ikke tatt hensyn til lademønster. For å gi et nytt batteri full kapasitet, lad den helt opp og la den stå lengre enn fulladet (sier mobilen fullt etter 6 timer, la den stå 10). Bruk den deretter helt opp og gjenta en 3-4 ganger; før du kan lade og bruke i ny og mente slik dagens batteri skal tåle. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå