Gå til innhold

VM i landeveissykling 2010 Melbourne (Australia)

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faen i Helvete. det verste er jo at vi har 7 kvalifiserte ryttere...Tenk hvis vi hadde hatt f.eks Nordhaug, Gabba og Wilmann til å jobbe for de tre stjernene våre helt til finalen...det eneste positive er at det er paddeflatt nesten hele veien...minus en i starten og de to på slutten. Nå har tydeligvis ikke Norge prøvd så hardt å ta så mange flere poeng, men jeg håper ikke at man nå har satt en effektiv stopper for en storfavoritt...Vi får håpe det beste ;)

er det helt umulig å skaffe de 6 rytterne i Danmark rundt altså?

Er vel bare Wilmann av de norske som kjører i Danmark rundt. Det er bare flatt de første 85 kilometerne, etter det går de som du ser inn i den avsluttende runden som de nok kjører rundt 7-8 ganger. Så det blir altså mange bakker å forsere på slutten. Hvis den profilen stemmer så er ikke bakken så veldig hard, litt over 100 høydemeter stigning er ikke så mye. Det kjennes dog når det begynner å dra seg mot 250 km og man har vært over flere ganger før. Hvis Hushovd sitter i en eventuell finale sitter nok Freire der også. Han er en mann for de store anledninger og er der alltid når det skjer noe. Vant MSR tidligere i år.

Lenke til kommentar

shit, det blir litt verre :p . Da blir det nok hver mann sin sjø. Edvald får vel bare henge med i hf så lenge han kan. kanskje han og klarer å kjempe om en topplassering. tror en av de to andre stikker i brudd, avhengig av dagsformen. men det er jo en perfekt etappe for Thor å gå i brudd i...

men fy f... at vi ikke får 6 ryttere med. ville hjulpet veldig! ville vært fint med en utskytningsrakett ;)

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Strengt tatt skal de 11 ganger rundt den runden der. Og selv om det bare er snakk om 100 høydemeter i den første bakken så er den ikke mye lenger enn 1 km.

De skal altså sykle en tilnærmet 10% bakke 11 ganger på slutten. Var det noen som sa at Spania ikke hadde kandidater? Denne løypa har Spania skrevet over hele seg. I mine øyne er de tre største favorittene alle spanjoler. Spørsmålet er bare hvem som kommer avgårde i det avgjørende bruddet mot slutten. Mye som i fjor altså. Da var det Joaquim Rodríguez som kom seg med til slutt og jeg har troen på at han tar et par steg opp fra den plasseringen han fikk da.

Samuel Sanches og Contador er i mine øyne de to som har nest mest sansynlighet for å ta seieren.

Jeg tror vi må sette vår lit til Hushovd, er nedkjøringene tekniske og han har dagen kan han klare å komme seg over med såpass liten avstand opp at hvis han her heldig med gruperingene som skjer så kan han komme seg opp igjen til teten.

Lenke til kommentar

jepp, sa at de ikke har kandidater fordi jeg tror bakkene er litt for kort for spanjolene at det blir sittende flere i finalen enn de liker og avslutningen går mye nedover og mye rett frem. de siste 3/4 km har ovehodet ikke Spania skrevet over seg.

og nå er det vel usikkert hvor mange ganger de skal sykle den runden og.

Lenke til kommentar

men hvem skal han ta i spurten? holder franskmennene sammen med, Breschel, Hushovd, og Bennati/Ballan som favoritter. skal det bli en spanjol så tror jeg det blir Flecha...

faktisk, hvis Hushovd faller av, så ser jeg ikke hvem som kan slå Frankrike. Da har Sylvain Chavanel skrevet gull over hele seg!

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

jepp, sa at de ikke har kandidater fordi jeg tror bakkene er litt for kort for spanjolene at det blir sittende flere i finalen enn de liker og avslutningen går mye nedover og mye rett frem. de siste 3/4 km har ovehodet ikke Spania skrevet over seg.

Usikkert for hvem egentlig? Ikke for arangøren, og det er vel det viktigste. Løypen er 80 km flatt pluss 11 ganger i en 15,9 km runde på slutten. Det gir snaue 255 km totalt.

Prøver du nå å si at Spania mangler ryttere som ikke gjør det bra når det går nedover, eller som har vansker med å holde et høyt tempo på flaten etter å ha vært gjennom mye hard sykling? Til og med en som bare ser Tour de France burde vite bedre.

Lenke til kommentar

Usikkert for hvem egentlig? Ikke for arangøren, og det er vel det viktigste. Løypen er 80 km flatt pluss 11 ganger i en 15,9 km runde på slutten. Det gir snaue 255 km totalt.

Prøver du nå å si at Spania mangler ryttere som ikke gjør det bra når det går nedover, eller som har vansker med å holde et høyt tempo på flaten etter å ha vært gjennom mye hard sykling? Til og med en som bare ser Tour de France burde vite bedre.

de har bra med ryttere av disse typene, men de har vel ikke noe særlig av ryttere som innehar en miks av dette...

Lenke til kommentar

toeren ihvertfall ;) . Luis vet jeg bare er en knallgod sammenlagtrytter og temporytter. vet merittene, men ikke hvor god han er i utforkjøringer. er han noe særlig i en spurt? jeg mener hva slags meritter har han på sistnevnte?

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Luis Leon Sanchez er kanongod utfor. Det er noe av det han er kjent for. Han er egentlig ikke så veldig god sammenlagtrytter, men kjører helt ok i fjell og bra i bakker. I år kom han høyt opp i sammendraget på grunn av et brudd han satt i. Han er alltid utrolig offensiv og det betaler seg ofte. Vant San Sebastian i år. Han har ikke noe massespurter på samvittigheten for å si det slik, men han spurter bra i grupper. Dog ingen Bettini, Di Luca eller Cunego i glansdagene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...