Gå til innhold

Tour de France 2011

Latias

Anbefalte innlegg

Enig, Hansoen. Men man kan da vitterlig ikke sammenlikne sykkel og spyd. Hvor mange er det egentlig som kaster spyd aktivt i forhold til hvor mange som prøver å nå langt innen sykkelsporten? Det at Thorkildsen har tatt et OL-gull får så være, jeg setter det ikke noe høyere enn Bjørndalens prestasjoner. Til tross for at sommer-OL er uendelig mye større enn vinter-OL.

At Carlsens sjakkprestasjoner også er større enn det Hushovd har oppnådd kan man diskutere opp i mente. Det finnes gode argumenter både for det ene og det andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i utgangspunktet enig med Schanke, for meg så koker det ned til "Hva utgjør en stor idrettsprestasjon?".

Syntes det Thor og Edvald har gjort i årets Tour er stort, men har vanskelig med å stille det opp i mot andre idretter. Sykkel blir jo litt spesielt med tanke på at det er en lag sport, men det er individet som hedres. Og i tour'en er det flere konkurranser, så alle kjemper ikke mot alle. De som kjemper om en trøye bryr seg jo døyten om ett brudd går inn, så lenge de som sitter i bruddet ikke er en trusel mot trøya. Hadde vært lag kjempet med nebb og klør for etappeseier hver dag så hadde det vært enklere å sammenligne.

Lenke til kommentar

Nei, i morgen vil jeg se kamp om den gule! Schleck(s) vs. Contador vs. Evans også blir artig å se hvor langt opp Voeckler kan henge på!

Enig. I dag og i morgen vil jeg kun se kamp om den gule. Schlecks må bare angripe i dag om de skal ha sjans på den gule, og da spesielt lillebror. Tre HC-fjell, dette blir en utrolig spennende etappe.

Våre gutter får trille i mål med gruppettoen noen få minutter innenfor tidslimiten. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flere som har tenkt over at Edvald bare så vidt ble klar for årets TdF? Det var jo like før han måtte kaste inn håndkleet noen dager før touren pga. en sykdom. Er han egentlig kvitt dette problemet han hadde?

Sikkert spist biff, jeg tipper ivertfall alle i utlandet tror Nordmenn har biff til middag hver dag nå.

Lenke til kommentar

Hadde ikke Movistar en plan om å kjøre så hardt i alpene at Cav faller helt av?

De snakket jo om det, hadde vært utrolig gøy om han ikke skulle klare det, men jeg tror nok at HTC laget vil gjøre det de kan for at det ikke skjer.

Her er deres skumle plan - tv2..

Litt av en plan, men det stod ingenting om at Movistar selv skal ta ansvar. Jeg håper de ikke forventer at andre lag skal gjøre grovarbeidet deres.

• Liker 1
Lenke til kommentar
@TV2Paasche: By the way, change of plans: vi starter sendingen i dag kl 12.55 på TV 2. #2tdf

takk og lov for det, da får vi med alle fjella, rytterene kjørte godt over 50 km på første timen idag, kunne gått glipp av mye med sendestart 1400

Lenke til kommentar
@TV2Paasche: By the way, change of plans: vi starter sendingen i dag kl 12.55 på TV 2. #2tdf

takk og lov for det, da får vi med alle fjella, rytterene kjørte godt over 50 km på første timen idag, kunne gått glipp av mye med sendestart 1400

Sendingen starter tidligere, ingen har vel sagt noe om livebildene? Tipper de bruker den første timen til å hylle rytterne våre.

Håper jeg tar feil. Greit med hylling, men jeg vil ha livebilder. :p

Endret av Latias
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...